Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #1 Skrevet 23. desember 2013 Lukter veldig fort urin i underlivet.Har bare født et barn.Men dette er svært ubehagelig. Anonymous poster hash: 8de4b...f73
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #2 Skrevet 23. desember 2013 Det samme her etter to barn, skifter mange ganger for dagen... Anonymous poster hash: 57fc2...2b3
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #3 Skrevet 23. desember 2013 Trener dere bekkenbunnmuskulaturen nok og systematisk? Mange som ikke trener nok. Er dere sikker på hvordan dere får tak på bekkenmuskulaturen? Hvis ikke så ville jeg tatt kontakt med en fysioterapeut som har erfaring med bekkenbunntrening. Ofte kan det være små forskjeller mellom effektiv trening og trening som ikke tar der den skal, man kan tro man får tak i riktig muskulatur når man egentlig ikke gjør det. Hvis problemet fortsetter så be om henvisning til kvinneavdeling på sykehuset for vurdering av evt. operasjon. Ikke sikkert de vil operere før dere er ferdig med å få barn, men det kan variere, tror jeg. Også lurt å bruke Tena Lady i steden for vanlige truseinnlegg. Tena Lady finnes helt ned i truseinnleggstørrelse, og de er laget for å ta imot urin, det er ikke vanlige truseinnlegg. Anonymous poster hash: 0500c...ec5
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #4 Skrevet 23. desember 2013 Men hvordan skal jeg finne en fysioterapaut som jobber med urinlekkasje.?eR DET LEGEN SOM HAR OVERSIKT OVER DET? Anonymous poster hash: 8de4b...f73
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #5 Skrevet 23. desember 2013 Men hvordan skal jeg finne en fysioterapaut som jobber med urinlekkasje.?eR DET LEGEN SOM HAR OVERSIKT OVER DET? Anonymous poster hash: 8de4b...f73 Hvor bor du da? Anonymous poster hash: 0500c...ec5
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #6 Skrevet 23. desember 2013 Hvor bor du da? Anonymous poster hash: 0500c...ec5 Jeg fant en oversikt, er ikke sikkert den er helt oppdatert. Hvis det ikke er noen umiddelbart nær deg så kan det lønne seg å ta en telefon til noen ikke altfor langt unna og så spørre om de kjenner noen nærmere deg som også er god på dette. http://www.fysio.no/ORGANISASJON/Faggrupper/Kvinnehelse/Spesialister-og-behandlere-i-kvinnehelse/Inkontinens Anonymous poster hash: 0500c...ec5
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #7 Skrevet 23. desember 2013 Du kan teste selv hjemme om du "tar rett tak" på bekkenbunnen.. når du sitter på do for å tisse så prøv å knip strålen. Blir strålen stoppa har du rett, eller svakere om du ikke har trent. Anonymous poster hash: 8da4a...05a
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #8 Skrevet 23. desember 2013 Drammen Anonymous poster hash: 8de4b...f73
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #9 Skrevet 23. desember 2013 Tusen takk for informasjon.Skal kontakte de. Anonymous poster hash: 8de4b...f73
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #10 Skrevet 23. desember 2013 I Trondheim har de fysioterapeuter som har dette som spesialfelt på sykehuset. Mulig at de har det andre stedet også? Alle som har hatt alvorlige rifter skal automatisk få henvisning til fysioterapeut. Hvis ikke fastlegen din vet hvem som er dyktig på det så ring fødeavdelingen, de skal vite det. Jeg gikk selv til fysio etter rupture grad 3c og jeg fikk beskjed om å ta 30 knipinger hver eneste dag i 6mnd! Hvert knip skal vare i ca 6sekunder. I starten må du nok fordele knipinger utover flere økter pr dag. Du skal ikke trenge å plages med dette, det finnes hjelp å få men hovedjobben er det du selv som må gjøre, nemlig knip knip knip!!! Lykke til:) Anonymous poster hash: a0318...9af
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #11 Skrevet 23. desember 2013 Å sjekke om du kniper rett i forhold til å trene bekkenmusklaturen, er ganske lett. Du holder en hånd over "musa"(les skjedeåpningens utside") og kniper. Dersom du kjenner skjedeåpningen trekker seg litt innover, så kniper du rett. Lekkasjer er faktisk mer vanlig enn du tror, og der er mange ulike diagnoser, som kan kreve ulike behandlinger. Når lekker du mest? Er det når du kommer hjem, og vet doen er i nærheten? Er det når du nyser, ler eller hoster? Eller er det hele tiden, uten de faktorene jeg har nevt ovenfor? Noe trenger medisin, noe trenger trening, og noe kan trenge en liten operasjon. Jeg har det som kalles URGE. Jeg fikk det faktisk i forbindelse med ene fødselen, selv om det ikke er det vanligste å få av slike problemer etter en fødsel. Jeg får så ekstrem tissetrang idet jeg når døren hjemme, at det renner over, selv med mer enn sterke nok muskler. Det er nervene som har fått litt problemer med å takle "normal lyst til å tisse", og tolker det til "NÅ MÅ VI; FOR DET ER OVERFULLT OG MER TIL". Nervesignalene overdriver rett og slett behovet for å gå på do.... Anonymous poster hash: e35fe...a3a
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #12 Skrevet 23. desember 2013 Lekker hele tiden.OG kan ikke trene ,da tisser jeg på meg. Anonymous poster hash: 8de4b...f73
Musemora Skrevet 23. desember 2013 #13 Skrevet 23. desember 2013 Da går det an å få gjort en TVT/ajust. Setter på ett bånd som støtter opp blæra. Tar ca 15 min på opr stua i lokalbedøvelse med litt sedasjon. Genialt.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #14 Skrevet 23. desember 2013 Går det ann å ta en sånn operasjon på en privat klinikk? Anonymous poster hash: 8de4b...f73
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #15 Skrevet 23. desember 2013 Dette tror jeg er en ganske vanlig operasjon, som blir tatt på offentlige sykehus. Jeg har tatt den og kan ikke huske at det tok så veldig lang tid fra jeg fikk henvisning fra urolog til jeg ble operert. Resultatet var uansett fantastisk, en helt ny hverdag. Nå kan jeg faktisk både løpe og hoppe uten at jeg er våt til knærene imotsetning til før hvor jeg ikke hadde kontroll i det hele tatt, til tross for at jeg knep hele dagen..Så om ikke fysio fungerer, anbefaler jeg deg og ta kontakt med legen for å få henvisning til urolog:) Lykke til! Anonymous poster hash: c1e75...a55
Musemora Skrevet 23. desember 2013 #16 Skrevet 23. desember 2013 Går det ann å ta en sånn operasjon på en privat klinikk? Anonymous poster hash: 8de4b...f73 Ja det gjør det. Jeg googlet det en gang og da kostet det rundt 33000. Anbefaler offentlig, men si du vil ha en erfaren gynekolog.
kosti Skrevet 23. desember 2013 #17 Skrevet 23. desember 2013 Jeg ville tatt kontakt med lege. Jeg valgte å gå den veie. Han heviste meg til kirurgisk, etter en undersøkelse der så heviste legen på kirurgisk til kvinneklinikken/ gyn. Poloiklinikk, fysio og røntgen. Gyn poliklinikk fikk jeg ikke den beste hjelpen. Fikk beskjed at jeg kunne komme tilbake der, så kunne de følge meg opp med opptrening, så følte det var en undersøkelse jeg kunne vert foruten. Ved røntgen kunne de se at hele muskulaturen var ødelagt noen palsser, så der blei jeg klassifisert til operasjon. Jeg kunne velge om jeg ville ta den før eller etter jeg var ferdig med barn. Hos fysio fikk jeg et aperat som hadde en probe som jeg kunne ta i sjeden, den sendte ut elektriske impulsereller hva jeg skal si som trekker sammen musklaturen i bekkenbunne som er med på at du får trene og kan hjelpe å finne de rette musklene. Med meg så fikk jeg beskjed av fysio at jeg er nødt til å bli operert først for jeg kan trene i vei uten noe bedre effekt pga. skden jeg har. Noe mer du lurer på kan du sende en pm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå