Gå til innhold

Alle fattige kan mye heller se her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke penger, eiendeler og presanger som er viktigst. Det er kjærlighet, og det å ta seg tid til å lytte og se barna for den de virkelig er. Varmen, omsorgen og medmenneskeligheten. Det finnes viktigere verdier enn pengeverdier, noe de fattige, men også flere av de rikere her inne ser ut til å vite, selv om enkelte anonyme ikke ser det. Fulle, utømmelige hjerter, det har dere. Ikke la de slemme anonyme komme å si at dere er fattige. Når det kommer til de beste verdiene har dere tross alt en stir rikdom de mangler og aldri vil kunne få.

Riktig god jul, alle sammen. <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så sant, Musemor! :)

Du er god du! :)

God jul til alle <3

Anonymous poster hash: c6bf2...0ee
Skrevet

Så enig! Samfunnet og forumet er så fokusert på materielle goder. Jeg er vokst opp i et hjem preget av samhold, vennskap og nestekjærlighet. Vi hadde ikke mye penger fordi tid med familien ble prioritert. Jeg er evig takknemlig! Når vi ble ungdomer prioriterte min mor og far jobb mer, noe som gjør at de har det svært behagelig økonomisk. Tror dere de bruker det på seg selv? Nei de deler med oss barna(4 stk). Vi klarer oss bra, men de insisterer.

Mitt høyeste ønske er å klare å videreføre disse verdiene til mine barn. Det er jammen ikke lett! Det har for min del ført til at fire søsken og foreldre er urokkelige! Vi elsker hverandre og stiller opp med en gang det skulle være noe. Har flere ganger blitt rørt over hjelpen jeg har fått mens jeg var gravid(var sengeliggende). De hentet unger, lagde middag, hjalp med lekser, aktiviserte dem på ettermiddagen slik at mannen kunne gjøre husarbeid eller hvile seg litt. Jeg hjelper selvsagt tilbake ;)

Min oppfordring til alle er ta vare på hverandre! Vis respekt, empati og medfølelse. Penger er slettes ikke viktig...

God jul "godtfolk" :)

Skrevet

Helt enig.Men samtidig er det veldig tungt å leve på kredittkort.Å ikke ha råd til alt det andre har råd til .spesieltt når jeg har barn.I Norge så koster omtrent alt penger å da er det vondt å ikke ha råd til det de aller fleste andre har råd til.

Anonymous poster hash: bb60f...0cb
Skrevet

"Penger er ikke viktig" blir jo ofte sagt av enten:

-de som har så mye at de ikke trenger tenke på penger

eller

-de som har så lite at de må trøste seg med denne påstanden. 

Både penger og kjærlighet er viktig. Man kan dessverre ikke leve på kjærlighet alene. 

Anonymous poster hash: a71db...5c3
Skrevet

Man kan å tenke at ungene setter umåtelig pris på en tur i skogen med bålbrenning og pinnebrød.

Kanskje varm saft på termos.

Vi har heller ikke allverdens, så vi bruker skogen mye :) lager pinnebrød og noe varmt å drikke så legger vi ut på tur.

Alle 4 ungene storkoser seg, og det er det de husker når de blir eldre.

Jeg selv har aldri vært i syden, og det har ikke ungene heller.

Anonymous poster hash: 59c5c...ec7

Skrevet

Penger er en nødvendighet. Man må ha mat, tak over hodet osv. Og selvfølgelig er det kjedelig å ha for lite. Vi har en middels økonomi. Både mannen og jeg kunne jobbet mer og hatt svært god økonomi. Det er vi ikke interessert i, det er et bevisst valg vi har tatt. Ungene er bare små en gang og denne tiden får vi aldri igjen. Vi gjør forskjell på uke og helg og er svært bevisst når det gjelder matvarer. Kjøper stort sett billig produkter. Vi bruker og skogen mye. Bruker svømmehall i steden for badeland osv...

Penger betyr litt, men ikke alt!

En kan fint ha et godt liv selv om en ikke har over en million i inntekt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...