MammantilNurket Skrevet 23. desember 2013 #1 Skrevet 23. desember 2013 Vi koser oss med god mat og drikke, spill, film og Nurket er et naturlig midtpunkt. God stemning i heimen ... nesten. Min svoger (39) har nemlig fått seg ny og veldig ung kjæreste (19). Har gledet meg lenge til å møte henne, men hun er dessverre ikke like engasjert ... Hun smiler ikke, prater ikke, byr ikke på seg selv. Hun er vegetarianer (jeg mistenker spiseforstyrret). Snille svigermor disker opp med vegetarmat til henne som hun bare pirker i Har lyst til å bare riste henne!!! Hjertesukk fra meg ... gode råd??
Musemorbr / Skrevet 23. desember 2013 #2 Skrevet 23. desember 2013 Telle til ti? Se en annen vei? Trøste deg med at det nok ikke varer så lenge mellom dem?
Mia_73 Skrevet 23. desember 2013 #3 Skrevet 23. desember 2013 Telle til ti? Se en annen vei? Trøste deg med at det nok ikke varer så lenge mellom dem? *fnis*.Tenkte det samme jeg. Slemt men sikkert sant.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #4 Skrevet 23. desember 2013 Nei, hva skal man gjøre..? Det går liksom ikke å ta opp slike ting uten at det går ut over stemningen. Dessuten er det dine svigerforeldres 'kamp', ikke din. Uff, føler med deg, slikt er så ubehagelig. Kanskje du kan skjenke nittenåringen, kanskje hun åpner seg mer da? Anonymous poster hash: 6ab0e...e36
MammantilNurket Skrevet 23. desember 2013 Forfatter #5 Skrevet 23. desember 2013 Nei, hva skal man gjøre..? Det går liksom ikke å ta opp slike ting uten at det går ut over stemningen. Dessuten er det dine svigerforeldres 'kamp', ikke din. Uff, føler med deg, slikt er så ubehagelig. Kanskje du kan skjenke nittenåringen, kanskje hun åpner seg mer da? Anonymous poster hash: 6ab0e...e36 I wish, men hun drikker ikke alkohol :-(
rytme Skrevet 23. desember 2013 #6 Skrevet 23. desember 2013 Kanskje hun er litt sjenert... Da jeg var 19 var det noe helt annet å møte foreldrene til kjæresten enn det er når man er eldre da... Spesielt hvis du og din mann også er eldre enn henne, så er hun kanskje redd for å si noe dumt?? Har hun spiseforstyrrelser så er jo det synd i henne da, ikke rart hun bare pirker i maten.. Antagelig skjer en av to ting, enten blir hun litt varmere i trøyen etter hvert og tør å ta del, ellers så tar nok forholdet slutt etter hvert vil jeg tro Skjønner det er kjipt da, men virker ikke som at hun gjør så mye ut av seg, så da får du bare prøve å late som om hun ikke er der hvis hun ikke vil ta del da!
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #7 Skrevet 23. desember 2013 Hun føler kanskje bare veldig utilpass? Ikke alle er like raske med å bli "husvarme" hos sin nye svigerfamilie, kanskje hun trenger litt tid til å bli kjent med dere. Kanskje ikke så komfortabel for hun når hun er så mye yngre enn typen, hun kan være redd for hva dere synes om henne. Og er man nervøs, blir man ofte litt ekstra sær. Anonymous poster hash: e6b2b...b3f
MammantilNurket Skrevet 23. desember 2013 Forfatter #8 Skrevet 23. desember 2013 (endret) Opplever henne bare som sur og misfornøyd. Hun svarer i enstavelsesord og knapt nok det. Alle har, på tross av skepsis mht aldersforskjell, tatt henne i mot med åpne armer. Kjennes som vi har en gretten tenåring i huset ... Endret 23. desember 2013 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #9 Skrevet 23. desember 2013 Når jeg feiret jul hos mannen første gang var jeg ganske stille og lite pratsom. Jeg blir automatisk usikker og sjenert rundt fremmede. Spesielt i en slik setting. Jeg hadde aldri møtt de før og vi skulle bo hos de i 2 uker. Ble litt varmere i trøya etterhvert da. Nå har vi vært sammen i 6 år og jeg føler meg som hjemme her. Anonymous poster hash: 4745b...7ed
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #10 Skrevet 23. desember 2013 Opplever henne bare som sur og misfornøyd. Hun svarer i enstavelsesord og knapt nok det. Alle har, på tross av skepsis mht aldersforskjell, tatt henne i mot med åpne armer. Kjennes som vi har en gretten tenåring i huset ... Er det ikke akkurat det dere har da? (sorry hvis det var litt fleipete, skjønner at det ikke er lett. Men jeg vil også anta at hun sliter med å føle seg "ny og utenfor", i tillegg til at hun faktisk nok kan ha litt tenåringshormoner enda.) Anonymous poster hash: f49dc...f76
frk Nilsen Skrevet 23. desember 2013 #11 Skrevet 23. desember 2013 Opplever henne bare som sur og misfornøyd. Hun svarer i enstavelsesord og knapt nok det. Alle har, på tross av skepsis mht aldersforskjell, tatt henne i mot med åpne armer. Kjennes som vi har en gretten tenåring i huset ... Med fare for å være frekk, men er det ikke det 19-åringer er?
MammantilNurket Skrevet 23. desember 2013 Forfatter #12 Skrevet 23. desember 2013 HAHAHA :-D Godt poeng! Jeg er nå klar for å sprette cavaen med svigermor og se på "Kvelden før kvelden ;-) Ønsker gledelig jul!
Von Hertelhofen Skrevet 23. desember 2013 #13 Skrevet 23. desember 2013 Enten så er hun en gørrkjedelig surpomp.... eller så er hun utrolig nervøs, mistilpass og sjenert Jeg satser på det siste. Kanskje hun varmer litt opp i løpet av julen.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2013 #14 Skrevet 24. desember 2013 Har du matlager med deg, forresten? )) Anonymous poster hash: 7df9b...7f5
soleia Skrevet 24. desember 2013 #15 Skrevet 24. desember 2013 Stakkars jente, det er nok ikkje så lett å vere veldig ung og på juleferie hjå svigerfamilie for første gang. Særleg sidan det verkar som de andre er litt eldre og vaksnare. (med unntak av nurket ) Håpar svogeren din tek ho med seg ut på turar åleine, slik at ho får litt pause og kan vere seg sjølv.
MammantilNurket Skrevet 24. desember 2013 Forfatter #16 Skrevet 24. desember 2013 Har du matlager med deg, forresten? )) Anonymous poster hash: 7df9b...7f5 Knekkebrød og tubeost i vesken Situasjonen er bedre enn ved siste besøk.
MammantilNurket Skrevet 24. desember 2013 Forfatter #17 Skrevet 24. desember 2013 Stakkars jente, det er nok ikkje så lett å vere veldig ung og på juleferie hjå svigerfamilie for første gang. Særleg sidan det verkar som de andre er litt eldre og vaksnare. (med unntak av nurket ) Håpar svogeren din tek ho med seg ut på turar åleine, slik at ho får litt pause og kan vere seg sjølv. Han pusler masse med henne - han er en veldig fin fyr (ikke gammel gris, altså). Jeg blir bare så frustrert over denne mutte unge damen. Vi er en hyggelig og inkluderende familie. Hun virker bare misfornøyd og pottesur
frk Nilsen Skrevet 24. desember 2013 #18 Skrevet 24. desember 2013 Stakkars jente, det er nok ikkje så lett å vere veldig ung og på juleferie hjå svigerfamilie for første gang. Særleg sidan det verkar som de andre er litt eldre og vaksnare. (med unntak av nurket ) Håpar svogeren din tek ho med seg ut på turar åleine, slik at ho får litt pause og kan vere seg sjølv. Han pusler masse med henne - han er en veldig fin fyr (ikke gammel gris, altså). Jeg blir bare så frustrert over denne mutte unge damen. Vi er en hyggelig og inkluderende familie. Hun virker bare misfornøyd og pottesur Fortsatt fjortiss da med andre ord Sikkert ikke lett å være 19 og komme inn i en voksen familie, kanskje hun tør opp litt etterhvert
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2013 #19 Skrevet 24. desember 2013 Stakkars jente, det er nok ikkje så lett å vere veldig ung og på juleferie hjå svigerfamilie for første gang. Særleg sidan det verkar som de andre er litt eldre og vaksnare. (med unntak av nurket ) Håpar svogeren din tek ho med seg ut på turar åleine, slik at ho får litt pause og kan vere seg sjølv. Han pusler masse med henne - han er en veldig fin fyr (ikke gammel gris, altså). Jeg blir bare så frustrert over denne mutte unge damen. Vi er en hyggelig og inkluderende familie. Hun virker bare misfornøyd og pottesur Jeg synes ikke du høres så veldig hyggelig og inkluderende ut i måten du omtaler henne. Gi henne litt tid stakkars... Anonymous poster hash: 6ce47...ed5
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2013 #20 Skrevet 24. desember 2013 Hun er jo tenåring. Man er jo ikke utpreget selvsikker i møte med mennesker som alle er mer enn 10-20 år eldre. Fortsetter hun surmuling til tross for all innsats er mitt råd å være hyggelig, men ikke bruke for mye tid, krefter og tankevirksomhet på henne. Anonymous poster hash: 9e25a...eb0
MammantilNurket Skrevet 24. desember 2013 Forfatter #21 Skrevet 24. desember 2013 (endret) Stakkars jente, det er nok ikkje så lett å vere veldig ung og på juleferie hjå svigerfamilie for første gang. Særleg sidan det verkar som de andre er litt eldre og vaksnare. (med unntak av nurket ) Håpar svogeren din tek ho med seg ut på turar åleine, slik at ho får litt pause og kan vere seg sjølv. Han pusler masse med henne - han er en veldig fin fyr (ikke gammel gris, altså). Jeg blir bare så frustrert over denne mutte unge damen. Vi er en hyggelig og inkluderende familie. Hun virker bare misfornøyd og pottesur Jeg synes ikke du høres så veldig hyggelig og inkluderende ut i måten du omtaler henne. Gi henne litt tid stakkars... Anonymous poster hash: 6ce47...ed5 Jeg kan forsikre deg om at jeg har vært kjempehyggelig med henne Det virker faktisk som hun blir mer lukket og "fiendtlig" jo hyggeligere vi er. Min strategi for dagen blir å la henne være i fred. Endret 24. desember 2013 av MammantilNurket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå