Gå til innhold

Burde vi gå for fliser eller heller bruke penger på noe annet i huset ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

I forrige uke var vi på Faglis og så på noen fliser til badet. Vi har solgt vår leilighet og kjøpt hus, nytt hus. Når vi kjøpte denne leiligheten så hadde vi lov å forandre på innredningen, kjøkken, badet, parketten osv.. Jeg ville ikke forandre noe, kun vask på kjøkkenet, for jeg tenkte alltid at jeg ikke ville investere i leiligheten, for den var fin nok fra før. Selv om jeg alltid har drømt om spafliser på badet, kjøkken etter min smak osv..

Nå har vi kjøpt oss hus, og har tegnet kjøkkenet, og valgt baderomsinnredningen.

Som sagt, var på Fagflis og forelsket meg i en type fliser. Det er steinfliser ikke keramikk, jeg hater keramikk. De var ikke dyre, men flislegeren har sendt oss tilbud og det kom på 55. 000. Det er to bad.

Først ble det veldig dyrt, men så klarer ikke jeg glemme dem og hadde allerede sett meg på badet, med spa følelse

Tenker at vi har påkostet litt på kjøkkenet, også blir badet vanlig, det er litt kjedelig i mine øyne. For med huset følger det vanlige fliser 20x20.

Hadde sett for meg like fliser på begge bad, for ellers blir det rotete i mine øyne.

Hva tenker dere? Hadde dere slått til?

Håper virkelig på svar.

Anonymous poster hash: 5f7ea...d30

Fortsetter under...

Skrevet

Det er uklart for meg om dette bare er prisene for flisene eller også prisen for å legge de.

Selve flisleggingen er gjerne det som koster mest.

Anonymous poster hash: 0f71a...d3d
Skrevet

Er du forøvrig sikker på at dette ikke er keramiske fliser som skal ligne på naturstein?

Det ser sånn ut for meg.

Men jeg ville uansett valgt med hjertet, dere skal vel bo i huset lenge?

Skrevet

Det er uklart for meg om dette bare er prisene for flisene eller også prisen for å legge de.Selve flisleggingen er gjerne det som koster mest.     Anonymous poster hash: 0f71a...d3d

Flisene kommer på ca.30.000 og resten er jobben. Den store forskjellen er at mens de keramiske flisene er støpte og like, så må steinene tilpasses. Både på grunn av ulikheter i størrelse, fargeforskjeller og mønstre - det skal se pent ut på vegg og gulv, og da er det ikke å legge de rett ut fra pakka.

Det er i grunn det ekstra arbeidet som koster.

Skrevet

Er du forøvrig sikker på at dette ikke er keramiske fliser som skal ligne på naturstein?Det ser sånn ut for meg. Men jeg ville uansett valgt med hjertet, dere skal vel bo i huset lenge?  Anonymous poster hash: 0f71a...d3d

Det er steinfliser og ikke keramikk, det er jeg helt sikker på.

Annonse

Skrevet

Jeg ville helt klart valgt kvalitet som jeg hadde satt pris på i lang tid.

Skrevet

Skal du selge huset en gang i fremtiden? Du får igjen pengene og mer til dersom flisene ser bra ut, typisk overfladisk faktor som bidrar til flere og høyere bud.

Skrevet

Enig med hun over:

Sjekk om dette er prisen på kun flisene, eller om det også inkluderer membran, fliselim og legging! For arbeidet koster også mye! Og du bør IKKE gjøre det selv. En liten feil her, og du får vannlekkasje og vannskade før du aner det.

Er det de små mosaikk-flisene du ønsker deg?

Min kommentar er at da får du veldig mange fuger å pusse og skrubbe på for å unngå at de blir skitne, mørke og stygge etterhvert. Jeg ville IKKE valgt dette på gulvet. Men det er min smak da. Jeg har etterhvert funnet ut at jeg er mest glad i det som på sikt viser seg å være lettstelt.

Faktisk skal jeg ikke ha flis på gulvet på mitt neste bad, men våtromsvinyl! Deilig varmt og "mykt" å gå og sitte på, barnevennlig og superenkelt å vedlikeholde. Og det finnes masse fine design og spreke farger å velge i. Billigere enn flis, og mindre sjanse for vannskade ved riktig legging.

Du vil kanskje like noen av disse?http://www.teppeabo.no/gerbad-vinylbelegg_258.html

Selv liker jeg best de som ikke prøver å se ut som noe annet (som flis eller stein), men som bare har fine farger eller mønstre:

http://www.nordsjoidedesign.no/no/PRODUKTER/Gulv/Forbo_Flooring/Kolleksjoner_vatrom-1116.html

Anonymous poster hash: bfe8b...53a
Skrevet

Enig med hun over:Sjekk om dette er prisen på kun flisene, eller om det også inkluderer membran, fliselim og legging! For arbeidet koster også mye! Og du bør IKKE gjøre det selv. En liten feil her, og du får vannlekkasje og vannskade før du aner det. Er det de små mosaikk-flisene du ønsker deg? Min kommentar er at da får du veldig mange fuger å pusse og skrubbe på for å unngå at de blir skitne, mørke og stygge etterhvert. Jeg ville IKKE valgt dette på gulvet. Men det er min smak da. Jeg har etterhvert funnet ut at jeg er mest glad i det som på sikt viser seg å være lettstelt. Faktisk skal jeg ikke ha flis på gulvet på mitt neste bad, men våtromsvinyl! Deilig varmt og "mykt" å gå og sitte på, barnevennlig og superenkelt å vedlikeholde. Og det finnes masse fine design og spreke farger å velge i. Billigere enn flis, og mindre sjanse for vannskade ved riktig legging. Du vil kanskje like noen av disse?http://www.teppeabo.no/gerbad-vinylbelegg_258.html Selv liker jeg best de som ikke prøver å se ut som noe annet (som flis eller stein), men som bare har fine farger eller mønstre:http://www.nordsjoidedesign.no/no/PRODUKTER/Gulv/Forbo_Flooring/Kolleksjoner_vatrom-1116.html  Anonymous poster hash: bfe8b...53a

Det er arbeidet som koster mye. Og aldri i verden om jeg hadde gjort det selv.

Vi tenkte å ha 30x60 på veggen, 30x30 på gulvet og 10x10 på gulvet i dusjen og dokasse.

Alltid drømt om steinfliser og spa.

Skrevet

Hadde gått for drømmen min. Uansett hvilket gulv du velger i et våtrom så koster det mye penger. Forskjellen fra billigste til dyreste løsning er nødvendigvis ikke så enorm.

Skrevet

Syns set hørtes ganske rimelig ut til at det er materialer og arbeid for to bad. Alternativt så kan dere jo ha et påkostet bad og et budsjett bad:)

Anonymous poster hash: ab744...385

Skrevet

Hadde valgt å se om tak, drenering eller andre ting trengte noe før jeg gikk for å pusse opp badet, med mindre det er problemer med fuktighet der.

Annonse

Skrevet

Dersom dere har mulighet til det rent økonomisk så synes jeg dere skal gjøre det. Dere skal vel bo der i mange år og sansynligheten er stor for at dere kommer til å angre om 2 - 3 år at dere ikke gjorde det. Husk at det er mye billigere å få det gjort nå enn å bytte ut fliser om noen år.

Gratulere med nytt hus forresten. Skulle ønske det var meg... :)

Skrevet

Hadde valgt å se om tak, drenering eller andre ting trengte noe før jeg gikk for å pusse opp badet, med mindre det er problemer med fuktighet der.

Leste du ikke at det er et nytt hus?

Skrevet

Ha er alternativet? Baderomsplater?

Anonymous poster hash: 85fbf...acc

Skrevet

Dersom dere har mulighet til det rent økonomisk så synes jeg dere skal gjøre det. Dere skal vel bo der i mange år og sansynligheten er stor for at dere kommer til å angre om 2 - 3 år at dere ikke gjorde det. Husk at det er mye billigere å få det gjort nå enn å bytte ut fliser om noen år.

Gratulere med nytt hus forresten. Skulle ønske det var meg... :)

Takk for det:) Det kommer din tur også:)

Vi har råd til det, og som du sier om vi ikke gjør det nå, så vil vi nok angre om et par år.

Skrevet

Ha er alternativet? Baderomsplater? Anonymous poster hash: 85fbf...acc

Vanlig keramikkfliser 20x20, og 4 forskjellige farge å velge mellom.

Skrevet

Jeg hadde heller betalt mer for å bli fornøyd. I den store sammenhengen er det ikke snakk om mye penger.

20x20 fliser synes jeg er for lite og kan fort se rotete ut, spesielt på større flater.

Når det gjelder fargen på flisene du har valgt, så vil støv og hår synes godt. I tillegg er det vanlig med lyse fuger til den fargen, og de kan fort bli misfarget.

Skrevet

Vi har sånne fliser. Det ligner ihvertfall. Det er norsk granitt, og de er kjempelekre. Vi fikk også et tilbud på å legge dem som var kjempedyrt. Det er fordi, som du sier, de må tilpasses fordi de er tynne og tykke om hverandre. Heldigvis fikk vi en pensjonert murer, som er en venn av familien, til å gjøre det til en veldig hyggelig pris. Hvis den prisen du sier er for 2 bad inklusive fliser og alt, synes jeg ikke det var så ille. Bare vær oppmerksom på at de ikke er de letteste å gjøre rene. De er matte og "ruglete". Men veeeldig fine;) Obsobs :Vi sparte en masse på å snekre innredningen selv, mye finere og mye billigere:)

Skrevet

Gå for dei flisene du ønske! 55tusen på 2 bad for flisleggingo og flisene. Syns ikkje da e dyrt eingong eg.

Go for it!!

Du komme te angra vetet av deg viss ikkje! Detta e jo drømmen din

Skrevet

Jeg hadde heller betalt mer for å bli fornøyd. I den store sammenhengen er det ikke snakk om mye penger.

20x20 fliser synes jeg er for lite og kan fort se rotete ut, spesielt på større flater.

Når det gjelder fargen på flisene du har valgt, så vil støv og hår synes godt. I tillegg er det vanlig med lyse fuger til den fargen, og de kan fort bli misfarget.

Uff. Jeg har svarte 20x20 fliser i leiligheten som jeg bor i enda, og alt synes på dem. Nå ble jeg litt skeptisk.

Skrevet

Gå for dei flisene du ønske! 55tusen på 2 bad for flisleggingo og flisene. Syns ikkje da e dyrt eingong eg.

Go for it!!

Du komme te angra vetet av deg viss ikkje! Detta e jo drømmen din

Ja, jeg vet, om jeg ikke går for det, så vil jeg angreeee :(

Skrevet

Hvis du fordeler kostnaden på levetiden, medregnet tiden du ville brukt på å angre på at du ikke gjorde det, er det ikke egentlig dyrt.

Skrevet

Det er en liten sum for oppgradering. Vi driver også å bygger hus. Oppgradert alt av flis. De billige flisene er gjerne ikke gjennomfarget og blir stygge.

Anonymous poster hash: f91a0...491

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...