Gå til innhold

Dere med flaskebaby på ca 6 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser måltidsrytmen ut?

Hva spiser de, når og hvor mye?

Og hvordan er det med søvn dagtid/natt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Flaske er ut, visstnok. Drikker 120 når han våkner første gang i 7 tiden. Så grøt og minimalt med vann rundt 9-10. Frukt rundt 13, middag i 16 tiden og grøt kl 19. Overhodet ikke interesse for den flaska lenger.... Får lurt i han kanskje 60-70 ml til iløpet av dagen

Skrevet

Min gutt er 6.5 mnd, flaske begynner å bli uintr. her også. Han drikker 180ml når han våkner, så grøt + litt vann rundt kl. 10. Deretter 180 ml rundt kl. 13.00, så middag rundt kl 16.00. Grøt rundt kl. 18.30, og 180ml rundt 19.30. Så sover han frem til ca kl 06 etter det. Han tullet litt med søvnen ett par uker, men er nå tilbake igjen, visstnok utviklingssprang :) Sover 3 lurer på dagen, mellom 40 min og 2 timer.

Anonymous poster hash: beb3f...0ff
Skrevet

Flaske er ut, visstnok. Drikker 120 når han våkner første gang i 7 tiden. Så grøt og minimalt med vann rundt 9-10. Frukt rundt 13, middag i 16 tiden og grøt kl 19. Overhodet ikke interesse for den flaska lenger.... Får lurt i han kanskje 60-70 ml til iløpet av dagen

Samme som her med andre ord ;)

Gir du hipp/nan 2 eller 1 fortsatt?

Og den frukten, er det sånn glass/beger man kjøper på butikken?

Jenta mi er stor så hs sa jeg ikke trengte gi så mye frukt  :huh:  Men hun trenger jo et måltid utenom grøt og middag da. Skjønner liksom ikke hva jeg skal gi da...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Samme som her med andre ord ;)

Gir du hipp/nan 2 eller 1 fortsatt?

Og den frukten, er det sånn glass/beger man kjøper på butikken?

Jenta mi er stor så hs sa jeg ikke trengte gi så mye frukt :huh: Men hun trenger jo et måltid utenom grøt og middag da. Skjønner liksom ikke hva jeg skal gi da...

Nei, jeg og sliter med å finne alternativ. Brød får han ikke helt taket på enda, men har funnet ostepopp for barn (med korn, så det er jo ikke det samme) men det er mer snacks synes jeg. Vanskelig å mette han på det. Kjøper det glasset med pære, banan og jogurt, det sluker han! Prøver å lage selv og da. Han er rimelig stor og tung.. men helsesøster har ikke sagt noe, enda :P

Han tåler ikke melk, så han får nutramigen. Foreløpig er vi ikke tomme for den første, men neste gang vi henter blir det nok nr to

Skrevet

Min er snart 7 mnd, men har spist som han gjør siden han var rundt 6 mnd.

Grøt

Når det nærmer seg til for en lur får han 210ml med nan2

Middagsglass og en smoothie pose.

Grøt

210ml nan2

Han drikker godt med vann til alle faste måltider.

Skrevet

Tvillingjenter på 7 mnd:

240 ml NAN2 kl 06

Grøt og 210 ml NAN2 kl 10

Grønnsaksmos, fruktmos, 210 ml NAN2 kl 14-15

Grøt, 210 ml NAN2 kl 19-20

Anonymous poster hash: caac0...d60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...