Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #1 Skrevet 22. desember 2013 Er høygravid og bestemte meg for å forberede en del av julematen før julaften, slik at jeg slipper å stå med alt på en gang. Så skulle jeg altså lage riskrem hvor selve risgrøten skulle "selvkoke" i stekeovnen frem til imorgen, men den er altså ferdig nå... Går det fint å lage ferdig riskremen nå og ha den kjøleskapet frem til julaften? Eller kommer den til å smake dårlig? :/ Anonymous poster hash: d78b9...806
Gjest Skrevet 22. desember 2013 #2 Skrevet 22. desember 2013 Går helt fint. Skal selv lage min i morgen tidlig Pass bare på utløpsdato`n på kremen
soleia Skrevet 22. desember 2013 #3 Skrevet 22. desember 2013 Ville ikkje piska kremen før julaftan, men grauten står seg bra i kjøleskapet.
HvittHus Skrevet 22. desember 2013 #4 Skrevet 22. desember 2013 Ikke bland kremen inn før samme dagen. Riskremen blir noe blaut og kremen faller sammen når den står blandet.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #5 Skrevet 22. desember 2013 Ville ikkje piska kremen før julaftan, men grauten står seg bra i kjøleskapet. enig med deg det er jo krem. Smaker nok best nylagd Anonymous poster hash: 428a3...291
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #6 Skrevet 22. desember 2013 Ville ikkje piska kremen før julaftan, men grauten står seg bra i kjøleskapet. Samme tenk jeg. Krem holder seg dårlig og burde ikke stå mer enn noen timer i kjøleskapet etter at den er pisket, selv om man har blandet den med risgrøten. Grøt, derimot, holder seg i mange dager, så den går fint. Faktisk like greit, for da er den skikkelig kald til den skal brukes. Så en liten fordel altså. Anonymous poster hash: ca876...049
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #7 Skrevet 22. desember 2013 Takker for svar, da lar jeg grøten stå til julaften. :-) Anonymous poster hash: d78b9...806
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå