Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #1 Skrevet 22. desember 2013 Hei! Noen som vet om det er lettere å komme inn på medisin hvis man tar grunnfag medisin på nki først? Har ikke bare seksere på videregående å lurer på om jeg kan komme inn hvis jeg har den type studiepoeng.. Anonymous poster hash: fa4f6...505
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #2 Skrevet 22. desember 2013 Dytt! Anonymous poster hash: fa4f6...505
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #3 Skrevet 22. desember 2013 Mener å ha hørt at ekstra studiepoeng fra årsstudier IKKE teller ved opptak på medisin? Er det aktuelt å studere utenlands? Sjekk ut ansa.no Anonymous poster hash: 02288...cd7
Følelsesvims Skrevet 22. desember 2013 #4 Skrevet 22. desember 2013 Hei! Noen som vet om det er lettere å komme inn på medisin hvis man tar grunnfag medisin på nki først? Har ikke bare seksere på videregående å lurer på om jeg kan komme inn hvis jeg har den type studiepoeng.. Anonymous poster hash: fa4f6...505 Nei, det har ingen betydning. Et studiepoeng er et studiepoeng, uavhengig hvilket studie det kommer fra.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #5 Skrevet 23. desember 2013 Utlands går ikke da jeg har småbarn, det blir for mye greier. Noen tips om hva som er lurt bortsett fra ta opp fag? Anonymous poster hash: fa4f6...505
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #6 Skrevet 23. desember 2013 Ettersom du ikke har bare seksere tror jeg det blir vanskelig. Har du maks på realfagene? Man får ihvertfall poeng for årssstudium på universitetet, men kjenner ikke til Nki og hvordan det regnes. Anonymous poster hash: ea9b2...ba7
Følelsesvims Skrevet 23. desember 2013 #7 Skrevet 23. desember 2013 Sett opp et excel-ark hvor du plotter inn de tellende vgs-karakterene og realfagspoeng/fordypningspoeng, studiepoeng og eventuelle andre poeng som alderspoeng. Lag en kolonne med din poengsum, og en kolonne hvor du fyller inn karakterer du ser for deg du kan ta opp, nye studiepoeng, osv. Du ser fort om det er muligheter eller ikke. Du kan ta opp fag på videregående eller ta fag på høyskole eller universitet. Hvis du tar studiepoeng finnes det billigere måter å gjøre det på enn NKI! http://www.samordnaopptak.no/info/opptak/poengberegning/index.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå