Gå til innhold

Farlig å hoste mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert et helt idiotisk spørsmål, men som førstegangsfødende tenker en jo på alt. Jeg er blitt så forkjølet og har hostet som en bryggesjauer nå i to dager,- det river skikkelig i magen, og kjenner det i livmortappen også når jeg tar i. Er 18 uker på vei, og er redd jeg skal "hoste babyen ut",- dvs hoste så mye at livmormunnen åpner seg. Er dette i det hele tatt mulig? Støl og øm i magen også etter all hostingen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette lurer jeg litt på og... har hostet i snart 2 uker!! og blir ikke bedre.. :/ vært hos legen, hun sier det ikke er lungebetennelse... men er så støl i magen, og det gjør litt vondt nedover når jeg hoster...

Tror ikke du kan hoste ut babyen i hvert fall :P da skulle det vel ikke vært mye som skulle til for å sette i gang fødsel :)

Skrevet

Godt å lese at det er flere som tenker slik. Trøster meg med at det er mange av de samme musklene som blir brukt når en kaster opp, og det gjør jo mange gjennom hele svangerskapet uten at det påvirker livmormunnen eller fosteret:/

Skrevet

Fikk beskjed av lege forrige svangerskap, at det ikke var noe fare :) Hostet til jeg brakk meg i ca. 4 uker.

Skrevet

Fikk beskjed av lege forrige svangerskap, at det ikke var noe fare :) Hostet til jeg brakk meg i ca. 4 uker.

Så godt å høre:)

Skrevet

håpe vi slipper unna med litt færre enn 4 uker :/ selv om det ser ut som jeg er på god vei dit :P

God jul :D

Skrevet

Holdt på på det viset i tre måneder da jeg ventet nr to. Hostet til jeg brakk meg 3-4 ganger om dagen.

Han kom først dagen før termin så jeg tror avgjort ikke at man kan hoste ungen ut før tiden.

Den eneste effekten av det hele var at jeg var helt utslitt da det endelig var tid for fødslen.

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...