Gå til innhold

Kjenner jeg blir sint!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ref; Dagbladets "magasinet" fra 14.desember 2013.

Mormor skal gi barnebarnet (11mnd) forskudd på ettårspresang; hull i ørene!

Noen utdrag fra tekst og sitat og mine kommentarer under der igjen;

"**** skal snart feire navnedagen, og da synes mormor at det er hyggelig at hun er fin" .."det er en fordel at de er så små når de gjør det, da gruer de seg ikke på forhånd "

.."så finner hun fram ei lekekasse for at *** (barnet) skal ha noe annet å tenke på mens *** (klinikkarbeider) sørger for at hun blir fin." .."hullingen går fort, og de har bedøvelseskrem på glippen. Å bli holdt og ikke få beveget seg er det som gjør at de blir redde"

"Mormor har allerede valgt øredobber. De aller minste klinikken har, fordi hun vil at de skal være så diskrete som mulig."

1: Barn er nydelige uansett, men ved spesielle anledninger blir barnet blir like så "pent" i en pyntet kjole!

2: gruer seg ikke fordi; de har ikke noe ønske om hull i ørene, de ikke skjønner at de skal få vondt/ubehag

3: "sørger for at hun blir fin" ??? Barnet er nydelig uansett

4: tror mormora seg og hadde blitt redd om noen skulle holdt henne fast for at en fremmed skulle skyte hull i henne!

5: diskret som mulig... Hvorfor i hele tatt gjøre det da??

Grunnen til at jeg reagerer sånn på dette er at hull i ørene på en 11 mnd gammel baby er totalt unødvendig!! Det er faktisk å skade barnet, lage hull gjennom hud og brusk. Hvis de gjør det for at barnet ikke skal grue seg eller ikke pille på det så kan det vente til barnet selv sier at det vil ha hull og deretter gammel nok til å forstå at man ikke skal pille på de nye hullene.

Dette er forfengelighet i graden en av de 7 dødssyndene mener jeg.

Gjentar; totalt unødvendig!!!

Faen.

Anonymous poster hash: 3aa6e...518

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, jeg måtte vente til jeg var 11 ÅR før jeg fikk hull. Da var jeg klar og hadde mast i mange år...

tenker ikke å gjøre det på min datter før hun er så stor at hun vil det selv. Dessuten er det noen som ikke vil ha det, og da skal jeg ikke tvinge det på henne før hun fyller året...

Anonymous poster hash: 0a0de...1a7
Skrevet

Min datter har mast seg til øredobber da hun var 4, nesten 5. Men dette var bevisst valg fra henne så langt som det går an å ta et bevisst valg når du er 5 år. Hun ble fortalt hva det innebar, og kom selv hver morgen og kveld fra badet bærende på flaske pyrisept og bomullsdott for å rengjøre. Hun er nå snart 7 og bruker øredobber hver dag, ønsker seg gjerne nye i bursdags- og julepresang. Det er også det eneste smykket hun kan ha på trening (svømming og kampsport). Men en 11 måneder gammel baby uten stemmerett? Nope, der hadde jeg reagert kraftig og fortalt foreldrene at sånt er totalt unødvendig og bare tull. Å gi seg på kampen om hull i ørene når barnet nærmer seg førskolealder blir noe annet.

Anonymous poster hash: b4f04...5be
Skrevet

I Spania tar de hull i ørene på jentene dagen etter de er født! :o

Anonymous poster hash: 87b04...0e6

Skrevet

Syns det er tullete jeg og. Men det er ikke brusk i øreflippen....

Anonymous poster hash: bb0da...3a8

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Tenker på infeksjonsfaren etc.

Ang kampsport og øredobber, veldig lurt å ta de ut under trening! Fort gjort å ha uhell der de henger fast eller får seg et slag. I min klubb er det ikke lov å ha piercing på trening overhodet.

Anonymous poster hash: 14760...103

Skrevet

Jeg var selv 5 år når jeg fikk hull i ørene, og da hadde jeg mast lenge. Gjorde det sammen med en venninne. Så lenge barnet spør og vil selv så er jeg inne for å diskutere det.

Og beklager, det er ikke brusk;)

HI

Skrevet

Ingen som leste og reagerte på det? Handlet om hvordan det er å være jente i 2013

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor folk skal henge seg oppi hva andre gjør... Alle gjør noe med barna som andre misliker uansett. Hvorfor må folk ha en mening om alt, og bare buse ut med det?

Anonymous poster hash: eb0e0...f8b

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Hvorfor har du gjort det så uleselig?

Krysse ut navn etc.

Jeg reagerer ikke på at barn får hull i ørene. Min eks-svigermor tok forøvrig hull i ørene på yngstemor da hun var 11mnd.

Ble irritert der og da men hun er nå fire år og elsker øredobbene sine:-) ser forøvrig at både på skolen og i bhg har de fleste jenter hull.. Uten at noen løper rundt og er sinte eller sjokkerte. Det er ingen dødssynd.

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Reagerer mer på at folk i 2013 går til frisør som bruker pistol og ikke piercer. Pistol er uhygienisk

Skrevet

Hvorfor har du gjort det så uleselig?

Krysse ut navn etc.

Jeg reagerer ikke på at barn får hull i ørene. Min eks-svigermor tok forøvrig hull i ørene på yngstemor da hun var 11mnd.

Ble irritert der og da men hun er nå fire år og elsker øredobbene sine:-) ser forøvrig at både på skolen og i bhg har de fleste jenter hull.. Uten at noen løper rundt og er sinte eller sjokkerte. Det er ingen dødssynd.

For ikke å henge ut navnene mer enn hva som står i artikkelen..

Det er lov å diskutere hva man mener er unødvendig og ikke vel? Uten å få "ikke bry deg" som svar.. (Til hun over)

Skrevet

Ja men hva får jeg ut av å henge ut navnene her og da? Er ikke det som er viktig for meg hvertfall.

Skrevet

Ja men hva får jeg ut av å henge ut navnene her og da? Er ikke det som er viktig for meg hvertfall.Anonymous poster hash: 3aa6e...518

Hva får du ut av den meningen du har da? Du må jo skjønne at alle ikke er like

Anonymous poster hash: eb0e0...f8b

Skrevet

Det jeg også setter spørsmålstegn ved er de som faktisk tar på seg jobben med å ta hull i ørene på så små barn. Syns ungene hvertfall bør være 5-6 år.

Skrevet

Jeg fikk hull i ørene når jeg var ett. Mamma ventet på pappa hos tannlegen og kjedet seg. Jeg husker at når jeg var 5, og hadde fått mast meg til ett hull til så var jeg så glad jeg hadde tatt de andre da jeg var liten! Det var så vondt. Dret er ikke mye jeg husker fra jeg var 5, men det husker jeg GODT! Når det er sagt skal ikke min datter får eet før hun spør selv. Det er jo helt unødvendig med hull i ørene.

Skrevet

Hysteri

Anonymous poster hash: b008c...8fd
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg misliker sterkt at folk velger å dra til frisører etc for å få dette gjort. Skal man først gjøre det, så gjør det skikkelig, i et sterilt område, hos en profesjonell!! På piercingstudioer har de kompetanse, gått hygienekurs og den nødvendige opplæringen. Der har de også 12 års grense ved hull i ørene, pga akupunkturpunkter som finnes i øreflippen. Syns det er fryktelig unødvendig for ei lita jente på 11 mnd å ha hull i ørene..men, det er min mening!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...