Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #51 Skrevet 23. desember 2013 Har man gjester må man regne med at det koster tenker jeg. Jeg ville heller tenkt meg litt om på hva du serverer. Anonymous poster hash: 35bb2...4ff
Mamma4livet Skrevet 23. desember 2013 #52 Skrevet 23. desember 2013 Har man gjester må man regne med at det koster tenker jeg. Jeg ville heller tenkt meg litt om på hva du serverer. Anonymous poster hash: 35bb2...4ff Nei, vet du hva det er jeg ikke enig i. HI har kjøpt inn masse godt og dyrt pålegg. Dette handler om manglende manerer hos gjesten. Til eksempel så regner jeg med at du hadde reagert dersom du hadde blitt bedt på middag og en person forsynte seg grovt av feks. kjøttet slik at det ikke ble nok til alle rundt bordet. Gjesten til HI er like tankeløs, spør du meg.
fiolregn Skrevet 23. desember 2013 #54 Skrevet 23. desember 2013 Det er faktisk ikke normalt å maule kjøtt og pålegg til den store gullmedaljen. Jeg hadde blitt utrolig irritert.
RetroMamma Skrevet 23. desember 2013 #55 Skrevet 23. desember 2013 Makan til frekkhet! Håper vedkommende får klar og tydelig beskjed om at slik oppførsel tolereres ikke! I tillegg burde gjesten få handleliste på det h*n har maulet i seg og bli sendt på butikken pronte! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #56 Skrevet 23. desember 2013 Tok en prat da vi skulle ha lunch. Fikk se at kjøleskapet var tomt og sa at vi i utgangspunktet hadde mat til 3 juledag for alle men at det nå var tomt pga påleggsspisingen. Ble sur men gikk med på å kjøpe inn nytt ( ihvertfall til seg selv. ) så får vi se da. Hi Anonymous poster hash: 8c445...1d8
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #57 Skrevet 23. desember 2013 Ble sur faktisk! For en Stortinge! Sett vedkommende skikkelig på plass😊 Godt du fikk sagt noe, det var på sin plass.. Anonymous poster hash: 5c900...059
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #58 Skrevet 23. desember 2013 Ble sur faktisk! For en Stortinge! Sett vedkommende skikkelig på plass😊 Godt du fikk sagt noe, det var på sin plass.. Anonymous poster hash: 5c900...059 Autokorrektur altså! Drittunge skulle det stå Anonymous poster hash: 5c900...059
Mia_73 Skrevet 23. desember 2013 #59 Skrevet 23. desember 2013 Tok en prat da vi skulle ha lunch. Fikk se at kjøleskapet var tomt og sa at vi i utgangspunktet hadde mat til 3 juledag for alle men at det nå var tomt pga påleggsspisingen. Ble sur men gikk med på å kjøpe inn nytt ( ihvertfall til seg selv. ) så får vi se da. Hi Hva mener du med til seg selv? Han spiser pålegg som er tenkt for en hel familie pluss gjester og når han skal fylle opp blir det en pakke med roastbeef eller hva? Uff, slike gjester hadde ikke blitt invitert en gang til. Hater gjerrigknarker.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #60 Skrevet 23. desember 2013 Venter spent på fortsettelsen Fylte han opp kjøleskapet? Anonymous poster hash: fbcd9...dda
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #62 Skrevet 26. desember 2013 Enden på visa var at vedkommende kjøpte inn litt pålegg, men ikke nok til alle. Jeg var også en tur og fyllte opp reservekjøleskapet uten å si noe. H*n skjønte tegninga i går da det var tomt i hovedkjøleskapet til frokost og har nå moderert seg. Var visst ikke så kult med smør og leverpostei 1 juledags frokost. Fyllte på hovedkjøleskapet til lunch Anonymous poster hash: 8c445...1d8
Elina Skrevet 26. desember 2013 #63 Skrevet 26. desember 2013 Kan ikke skjønne hvorfor personen spiser pålegg til hver frokost/lunch. Temmelig merkelig oppførsel, ville jo tenkt at det ble litt kvalmende i lengden også. Uhøffelig er det også, temmelig pussig at personen insisterer på og fortsetter påleggspisingen etter du har gitt beskjed. Støtter forslaget om ferdigsmurt. Hadde nok gjort det på ren trass. Men så uhøffelig som personen virker så hadde h*n vel karret til seg det beste pålegget slik at andre ikke fikk. men da spiste h*n jo iallefall brød til.
Helene Harepus Skrevet 26. desember 2013 #64 Skrevet 26. desember 2013 Det er helt utrolig hvor uforskammet enkelte er!
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #65 Skrevet 26. desember 2013 Er man ufyselig fordi man ikke spiser brødmat? Anonymous poster hash: 5b569...f2b Man er ihvertfall utrolig uhøflig! Pålegg er dyrere enn brød og om alle skulle spist seg mett på kun spekemat hadde nok matbudsjettet til hi blitt fordoblet flere ganger. Beklager, men jeg er ikke vant til brødmat til spekemat, eggerøre og laks. Lefser og flatbrød er jeg vant til, eller å spise uten slikt tilbehør. Så jeg hadde nok være både ufyselig og uhøflig når jeg ikke skjønner den sosiale spisekoden med brødmat til spekemat. Anonymous poster hash: 5b569...f2b Dersom det settes frem brød og pålegg, og du bare spiser pålegg fordi du er vant til å spise flatbrød til pålegget, så ville jeg verken kalt deg uhøflig eller ufyselig. Jeg ville kalt deg uintelligent. HI jeg føler med deg som omgås en slik gjest. Om gjesten kommer igjen ville jeg også gått for ferdig påsmurt. Håper gjesten ikke er frekk nok til å la brødet ligge igjen på asjetten sin da. Du kan også dra vedkommende til side og si rett ut at barna reagerer fordi de ikke får lov til å maule pålegg, og si at det er fint om gjesten kan gå foran med et godt eksempel. Du kan også evt posjonere ut godsakene med ex laks 1 dag. Karbonade en annen osv. Si høyt ex at du har beregnet 2 karbonader til hver gjest, så smiler du og sier at de kan spise til det er tomt. Det andre du setter frem kan være vanlig og rimeligere pålegg, samt tomat, paprika, agurk som gjør måltidet mer om til fest. Sett frem fruktfat også da det metter også. Anonymous poster hash: 7ec65...78d
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #66 Skrevet 26. desember 2013 Ja, det er frekt! Nei, hadde aldri tatt det opp. Hadde bare sørget for at det ikke skjedde igjen! Anonymous poster hash: bf495...7eb
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #67 Skrevet 26. desember 2013 Jeg beundrer deg, HI, som orker å ha denne personen på besøk fra lenge før jul og ennå! Hvorfor/hvordan orker du det?!? Anonymous poster hash: 91483...92c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå