Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #26 Skrevet 22. desember 2013 Hva skjer hvis du bare kjøper smørbart pålegg, da? Eller spiser han tubeost med skje? :-) Gudene vet har ikke sånt i hus. Men spiste ren hvitost og brunost tidligere. Men må nok forlange at vedkommende blir med på butikken i morgen. I sted ble godteskapet raidet. Å finne frem en skål med smågodt er helt greit, men må si jeg ble satt ut da h*n satte seg i sofaen med skålen på fanget! I stedet for på bordet der alle kunne forsyne seg. En ting er sikkert, matboden der resten av julegodtet og drikkevarer står blir låst, og jeg tror også jeg skal få mannen til å finne fram et ekstra kjøleskap vi har som jeg setter inn dit og heller porsjonerer ut pålegget. De andre gjestene må tro jeg har blitt gal hi Anonymous poster hash: 8c445...1d8
Niccolina Skrevet 22. desember 2013 #27 Skrevet 22. desember 2013 Hva skjer hvis du bare kjøper smørbart pålegg, da? Eller spiser han tubeost med skje? :-) Gudene vet har ikke sånt i hus. Men spiste ren hvitost og brunost tidligere. Men må nok forlange at vedkommende blir med på butikken i morgen. I sted ble godteskapet raidet. Å finne frem en skål med smågodt er helt greit, men må si jeg ble satt ut da h*n satte seg i sofaen med skålen på fanget! I stedet for på bordet der alle kunne forsyne seg. En ting er sikkert, matboden der resten av julegodtet og drikkevarer står blir låst, og jeg tror også jeg skal få mannen til å finne fram et ekstra kjøleskap vi har som jeg setter inn dit og heller porsjonerer ut pålegget. De andre gjestene må tro jeg har blitt gal hiAnonymous poster hash: 8c445...1d8 Dette er kanskje litt stygt, men.. Ta litt i en egen liten skål, gi han og si værsågod! Det kan du kose deg meg siden du liker å sitte med skålene i fanget! Man gifter seg ikke med godisskålen!
Siamese Hellhound Skrevet 22. desember 2013 #28 Skrevet 22. desember 2013 Lag handleliste og send ham ut for å handle. At det går an!
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #29 Skrevet 22. desember 2013 Hvorfor i all verden disker du sånn opp allerede nå? Det err jo ennå ikke jul. Jeg trodde frokostene på 1. og 2. dag var da man spiste noe ekstra godt? Jeg skjønner ikke at gjestene er kommet allerede nå. Du er tydeligvis gjestfri! Jaja, folk er forskjellige og feirer tydeligvis forskjellig også. Anonymous poster hash: 79e2b...aa1
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #30 Skrevet 22. desember 2013 Er litt kombinasjon lang reiseveg og at det er helg. Her kom alle fredag/ lørdag. Liker å diske opp og ha felles måltider men det tok litt av det her. Heldigvis bare en liten uke det er snakk om. Er vant med at de som er her forsyner seg selv og synes forsåvidt det er greit når det går normale mengder mat. Og at godteskapet blir raidet av unger er en ting men voksne mennesker? Blir litt oppgitt. Har nå skrevet liste som h*n skal få i morgen, jeg "må" nok en tur for å hjelpe svigermor med et eller annet blir jeg med på butikken blir det vel jeg som må betale alt igjen. Anonymous poster hash: 8c445...1d8
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #31 Skrevet 22. desember 2013 Jeg har ikke matallergi, men brødmat kan gjøre meg kvalm og uvel og med smerter i magen flere timer etter matinntak. Må jeg fortelle dette ved matbordet for å ikke bli sett på som uhøflig? Anonymous poster hash: 63490...bd7
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #32 Skrevet 22. desember 2013 Er man ufyselig fordi man ikke spiser brødmat? Anonymous poster hash: 5b569...f2b Man er ihvertfall utrolig uhøflig! Pålegg er dyrere enn brød og om alle skulle spist seg mett på kun spekemat hadde nok matbudsjettet til hi blitt fordoblet flere ganger. Beklager, men jeg er ikke vant til brødmat til spekemat, eggerøre og laks. Lefser og flatbrød er jeg vant til, eller å spise uten slikt tilbehør. Så jeg hadde nok være både ufyselig og uhøflig når jeg ikke skjønner den sosiale spisekoden med brødmat til spekemat. Anonymous poster hash: 5b569...f2b Men nå vet du det. Så da innretter du deg deretter. Jadamasa Anonymous poster hash: 5b569...f2b
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #33 Skrevet 22. desember 2013 Jeg har ikke matallergi, men brødmat kan gjøre meg kvalm og uvel og med smerter i magen flere timer etter matinntak. Må jeg fortelle dette ved matbordet for å ikke bli sett på som uhøflig? Anonymous poster hash: 63490...bd7 men kanskje du bidrar litt i matbudsettet nå du drar på besøk til folk i en liten uke, eller ikke forsyner deg grovt av det dyreste og beste pålegget, eller min favoritt hittil i tråden, sitter på godteskåla? Har selv levd lavkarbo i perioder, og har da med mat som egg og laks dit jeg drar! Anonymous poster hash: 8d395...c02
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #34 Skrevet 22. desember 2013 Jeg har ikke matallergi, men brødmat kan gjøre meg kvalm og uvel og med smerter i magen flere timer etter matinntak. Må jeg fortelle dette ved matbordet for å ikke bli sett på som uhøflig? Anonymous poster hash: 63490...bd7 Vet det ikke er snakk om sånt for h*n spiser mye brød ellers. Allergier blir tatt hensyn til da vi har allergikerbarn selv. Om jeg får folk på besøk med allergi setter jeg stor pris på å få vite om det da jeg tar hensyn til sånt i matlaging. Samme om de går på lavkarbo o.l. Dette vet alle som kjenner meg også. Anonymous poster hash: 8c445...1d8
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #35 Skrevet 22. desember 2013 Jeg har ikke matallergi, men brødmat kan gjøre meg kvalm og uvel og med smerter i magen flere timer etter matinntak. Må jeg fortelle dette ved matbordet for å ikke bli sett på som uhøflig? Anonymous poster hash: 63490...bd7 Jeg har ikke matallergi, men brødmat kan gjøre meg kvalm og uvel og med smerter i magen flere timer etter matinntak. Må jeg fortelle dette ved matbordet for å ikke bli sett på som uhøflig? Anonymous poster hash: 63490...bd7 ja, hvis alternativet er at du spiser deg mett på pålegget. Om du vet at du ikke tåler vanlig mat må du selvfølgelig si fra om det, uansett om det dreier seg om allergi, kresenhet, dietter eller religion. Å spise seg mett på pålegget er ekstremt uhøflig. Anonymous poster hash: b4f0f...99e
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #36 Skrevet 22. desember 2013 Oi, hvordan går det ann å ta seg så til rette, hvor er normal høflighet? Har han andre å ta hensyn til i hverdagen, eller har han bare seg selv? Off, glad jeg ikke er i din situasjon, men du burde kanskje si ifra? Anonymous poster hash: a354e...7a5
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #37 Skrevet 23. desember 2013 Hvor gammel er denne personen? Høres ut som en bortskjemt drittunge. Anonymous poster hash: 91483...92c
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #38 Skrevet 23. desember 2013 Nesten 30 så ingen ungfole. Er fryktelig konfliktsky av meg og vil gjerne holde husfred i julen, men fortsetter det så tar jeg mer grep. Sendes ihvertfall på butikken i dag så får vi se er sikkert litt feig nå men det får så våge seg. Hi Anonymous poster hash: 8c445...1d8
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #39 Skrevet 23. desember 2013 Hold oss oppdatert. Håper han tar hintet og betaler for seg. Anonymous poster hash: 0fcca...2a4
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #40 Skrevet 23. desember 2013 Men skylder han på at han sverger til lavkarbo, eller hva er grunnen til matvalgene? Anonymous poster hash: 91483...92c
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #41 Skrevet 23. desember 2013 Jeg har ikke matallergi, men brødmat kan gjøre meg kvalm og uvel og med smerter i magen flere timer etter matinntak. Må jeg fortelle dette ved matbordet for å ikke bli sett på som uhøflig? Anonymous poster hash: 63490...bd7 men kanskje du bidrar litt i matbudsettet nå du drar på besøk til folk i en liten uke, eller ikke forsyner deg grovt av det dyreste og beste pålegget, eller min favoritt hittil i tråden, sitter på godteskåla? Har selv levd lavkarbo i perioder, og har da med mat som egg og laks dit jeg drar! Anonymous poster hash: 8d395...c02 Enig! Hvis man ikke spiser det som serveres (her er det brød med pålegg som serveres, ikke bare pålegg), så tilbyr man seg å betale eller ha med egen mat! Hilsen allergiker. Anonymous poster hash: e5438...1a9
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #42 Skrevet 23. desember 2013 Ingen lavkarbo eller annen diett. Spiser jo smågodt og potetgull i mengder grunn? Er vel at andre betaler vil jeg tro. Hi. Anonymous poster hash: 8c445...1d8
Superdolly Skrevet 23. desember 2013 #43 Skrevet 23. desember 2013 Hva skjer hvis du bare kjøper smørbart pålegg, da? Eller spiser han tubeost med skje? :-) Gudene vet har ikke sånt i hus. Men spiste ren hvitost og brunost tidligere. Men må nok forlange at vedkommende blir med på butikken i morgen. I sted ble godteskapet raidet. Å finne frem en skål med smågodt er helt greit, men må si jeg ble satt ut da h*n satte seg i sofaen med skålen på fanget! I stedet for på bordet der alle kunne forsyne seg. En ting er sikkert, matboden der resten av julegodtet og drikkevarer står blir låst, og jeg tror også jeg skal få mannen til å finne fram et ekstra kjøleskap vi har som jeg setter inn dit og heller porsjonerer ut pålegget. De andre gjestene må tro jeg har blitt gal hiAnonymous poster hash: 8c445...1d8 Du skal ikke se bort fra at de andre gjestene også har lagt merke til hvordan denne personen oppfører seg, HI. Kanskje de vil synes det er helt greit at du tar noen grep. Hadde jeg vært gjest et sted og sett på at en av gjestene maulet i seg alt det beste pålegget og forsynte seg med godteri og tok skåla i fanget, så hadde jeg da virkelig tenkt mitt. Og hadde jeg så registrert at vertskapet gjorde noe ville jeg frydet meg i det stille.
Bumblebeee Skrevet 23. desember 2013 #44 Skrevet 23. desember 2013 Jeg ville ihvertfall ha ventet med flott pålegg til julaften og juledagene. Kun dekket med vanlig mat som ost, skinke, syltetøy. Jeg er også konfliktsky, men jeg hadde nok ikke kunne dy meg for å kommentere. "Vi må visst på butikken igjen gitt, pålegget har virkelig fått bein å gå på" eller noe i den duren. Er han noenlunde oppegående så skjønner han og tilbyr seg å bidra.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #45 Skrevet 23. desember 2013 Hahaha... Følger tråden og er helt enig at denne julegjesten ikke har manerer og bør bidra....men det jeg synes var hysterisk, var at pålegget hadde fått ben å gå på.... Skjønner at det var et bilde på noe, men ble bare så lattermild av å tenke på alt pålegget som løp rundt!! Anonymous poster hash: 06635...0c0
Bumblebeee Skrevet 23. desember 2013 #46 Skrevet 23. desember 2013 Hahaha... Følger tråden og er helt enig at denne julegjesten ikke har manerer og bør bidra....men det jeg synes var hysterisk, var at pålegget hadde fått ben å gå på.... Skjønner at det var et bilde på noe, men ble bare så lattermild av å tenke på alt pålegget som løp rundt!! Anonymous poster hash: 06635...0c0 He he he Er sånn vi sier her når noe forsvinner før vi får sukk for oss. Nå fikk jeg også bilder i hodet, he he. Lykke til HI! Ps. Hvis du synes det er ubehagelig å si dette til vedkommende selv, kunne du fått svigermor eller en annen til å snakke med ham?
ingjo79 Skrevet 23. desember 2013 #47 Skrevet 23. desember 2013 ja vi sier det vi og... Men det ble bare så morsomt i denne sammenhengen
Tjofsen Skrevet 23. desember 2013 #48 Skrevet 23. desember 2013 Synes jeg ser alt pålegget løpe inn i munnen på denne julegjesten. Tihi!
anonymemammaen Skrevet 23. desember 2013 #50 Skrevet 23. desember 2013 Er dette en slektning fra din eller din samboers familie?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå