Gå til innhold

Ufyselige julegjester...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har besøk i julen og en av gjestene er rett og slett ufordragelig til tider. Det som irriterer mest er at vedkommende kun spiser pålegget til alle måltider, og da i mengder. Aldri brødmat. Ikke allergi/ diett, bare vil ikke ha. Jo det er kanskje bedre å kun spise laks, eggerøre, spekemat etc men det er dyrt med mat og vi må betale alt.

Sitter kun foran tv og bidrar knapt til samtale. Irritert!

Anonymous poster hash: 8c445...1d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Server ferdigsmurt til måltidene, tar tid, men da bestemmer du hvertfall:) Tving forøvrig inn i samtalen, uhøflig besøk er kjipt.

Anonymous poster hash: 7ff6a...584

Skrevet

Er man ufyselig fordi man ikke spiser brødmat?

Anonymous poster hash: 5b569...f2b
Skrevet

Man er ihvertfall utrolig uhøflig!

Pålegg er dyrere enn brød og om alle skulle spist seg mett på kun spekemat hadde nok matbudsjettet til hi blitt fordoblet flere ganger.

Skrevet

Pålegg er dyrere enn brød og om alle skulle spist seg mett på kun spekemat hadde nok matbudsjettet til hi blitt fordoblet flere ganger.

Beklager, men jeg er ikke vant til brødmat til spekemat, eggerøre og laks. Lefser og flatbrød er jeg vant til, eller å spise uten slikt tilbehør. Så jeg hadde nok være både ufyselig og uhøflig når jeg ikke skjønner den sosiale spisekoden med brødmat til spekemat.

Skrevet

I mine øyne er det både ufyselig og uhøflig å spise en halv side røykelaks, div kjøttpålegg, og pålegg som ville holdt et par dager til hele familien på ett måltid. Uten å bidra med noe tilbake. Og ja, syter om noe blir tomt, og den som må ut å handle er meg.

Hadde vedkommende sponset seg selv hadde det vært en ting, men det koster meg faktisk bortimot et par tusen ekstra i pålegg alene i julen.

Skrevet

Server ferdigsmurt til måltidene, tar tid, men da bestemmer du hvertfall:) Tving forøvrig inn i samtalen, uhøflig besøk er kjipt.

Det er hvertfall unormalt

Anonymous poster hash: 012ab...a81

Skrevet

Er forresten alt pålegg, ikke bare spekemat. Kan like gjerne være en boks skinke eller roastbeefen :/ Jeg regner forresten flatbrød under brødmat.

Må jo handle inn nytt i og med at vi har både unger og flere gjester.

Skrevet (endret)

Beklager, men jeg er ikke vant til brødmat til spekemat, eggerøre og laks. Lefser og flatbrød er jeg vant til, eller å spise uten slikt tilbehør. Så jeg hadde nok være både ufyselig og uhøflig når jeg ikke skjønner den sosiale spisekoden med brødmat til spekemat.

Men da hadde du kanskje ta deg en skive med normalt pålegg også? Ikke bare spist laks osv. Eller i det minste bidratt med mat, hvis du spiste pålegg for haugevis av penger?

Skjønner godt du er oppgitt hi.

Endret av *Yuna*
Skrevet

Server ferdigsmurt til måltidene, tar tid, men da bestemmer du hvertfall:) Tving forøvrig inn i samtalen, uhøflig besøk er kjipt.Anonymous poster hash: 7ff6a...584

Det er hvertfall unormaltAnonymous poster hash: 012ab...a81

Heller det enn å bli flådd av frekke folk.

Skrevet

Hadde ikke handlet inn nytt, hvis noen etterspør pålegg sier du bare "Det er tomt, ...... spiste alt. Hadde kjøpt rikelig til hele jula, men når noen spiser seg mett på bare pålegg er det ikke mer"

Skrevet

Er dette en slektning? Hadde ihvertfall ikke invitert han igjen til neste jul.

Anonymous poster hash: 90a8b...5c4

Skrevet

Kjøp vanlig pålegg som hvitost, syltetøy, intet ekstraordinært. Godpålegget er tomt...

Skrevet

Hadde aldri blitt godtatt i mitt hus. Jeg støtter forslaget om ferdigsmurt!

Skrevet

helt enig med de som sier at når god pålegget er tomt så er det tomt!

vedkommende får spise normalt som alle andre, man skulle jo tro dette var ett bortskjemt lite barn/tenåring! kjøp inn vanlig pålegg og hvis noen spørr så sier du som det er at det er rett og slett ikke mer midler til å kjøpe pålegg som er svindyrt når folk spiser det opp på 1 dag.

Skrevet

Denne personen kan da ikke ha antenner. Kjør ferdigsmurte smørbrød eller kjøp inn billig pålegg. Hvordan reagerer de andre på at denne personen tømmer påleggsfatet?

Anonymous poster hash: f9aca...9dd

Skrevet

Er slektning ja. Blir kjipt å bare servere billigpålegg, men dette blir dyrt... Hadde storhandling rett før helgen, og må på butikken for mer pålegg i morgen. Det var beregnet for hele julen! Ser folk reagerer, ungene spesielt.

Frister absolutt ikke til gjentakelse!

Skrevet

Så irriterende! Kan du ikke spørre vedkommende neste gang når noe er tomt om hn kan dra ut å kjøpe mer? Finn på en måte å si det på som ikke kan gjøres et til din oppgave og så vedkommende forstår at om hn spiser alt og ikke kjøper mer så blir det ikke igjen nett l dere andre.

Anonymous poster hash: d9bb8...ba6

Skrevet

Og- aldri Inviter vedkommende igjen. PS: du må ikke dra på butikken aleine i morgen. SØRG for å få med deg påleggsspiseren!

Anonymous poster hash: d9bb8...ba6

Skrevet

Da setter du kun fram "kjedelig" pålegg, som syltetøy, servelat, "billigleverpostei", brunost osv- iallefall til de vanlige måltidene. 

Så gjemmer du bort godpålegget til frokosten 1. juledag, for eksempel. 

Klager denne personen fordi det er tomt, sier du bare at ja, slikt skjer når man hiver innpå godsakene. Og at hun/han får kjøpe nytt selv om h*n vil ha mer. 

Skrevet

Ser ut som om jeg må ta litt grep ja. Mange gode tips her ihvertfall :) hi

Skrevet

Ikke kjøp mer godt pålegg! Vanlig pålegg holder i massevis! Og jeg ville sagt fra til personen at dette er ganske så frekt. Blir oppriktig irritert på dine vegne!

Anonymous poster hash: c076c...aea

Skrevet

Men nå vet du det. Så da innretter du deg deretter.

Skrevet

Hva skjer hvis du bare kjøper smørbart pålegg, da? Eller spiser han tubeost med skje? :-)

Skrevet

Har besøk i julen og en av gjestene er rett og slett ufordragelig til tider. Det som irriterer mest er at vedkommende kun spiser pålegget til alle måltider, og da i mengder. Aldri brødmat. Ikke allergi/ diett, bare vil ikke ha. Jo det er kanskje bedre å kun spise laks, eggerøre, spekemat etc men det er dyrt med mat og vi må betale alt.

Sitter kun foran tv og bidrar knapt til samtale. Irritert! Anonymous poster hash: 8c445...1d8

Si det rett ut til denne personen, og at om det ikke blir skjerpings så får han selv forklare de andre hvorfor de ikke får noe.

Støtter også det de andre sier her med å sette frem vanlig pålegg ellers.

For han spiser vel ikke BARE kjedelig-leverpostei og brunost da? Tenker det smaker med ei skive under heller.

Ellers så kan du jo legge ut kun en viss mengde og ikke ta frem mere når det er tomt.

Til sist, om nødvendig, kjøp kjetting og hengelås og lå kjøleskapet! Om han er så frekk å forsyne seg selv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...