Gå til innhold

Kjenner at jeg blir så irritert...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna har vært hos far i helgen. Begge bruker briller. 5 åringen har ikke brukt briller i det hele tatt og 3 åringen kommer hjem med utslett som ligner brannsår og kan ikke gå på den ene foten. " har du vært på legevakta?" Spør jeg. "Nei, det tanker jeg du kunne gjøre." Han hadde hatt utslett siden fredag kveld... Så... Da må jeg på legevakten med han da...

Anonymous poster hash: 551cf...88a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:o

Kom deg på legevakten og send regning til far!

Anonymous poster hash: af62d...3b6
Skrevet

Får ikke akkurat regning for en 3åring..

Han kunne jo bare tatt ungen dit.. Han har foreldre som kan passe det ene barnet mens det andre er på legevakten... Jeg har ingen.. Grrr:)

HI

Skrevet

Da passer du på at legen journalfører at barnet har vært hos far, at far ikke har tatt barnet til legen. Hvis det skulle være noe senere ift far så har du dokumentasjon på at han ikke følger opp barnas helseproblemer.

Og hvis far oppdager det og ikke liker det, så kan du fortelle ham rolig at det var jo det som var sannheten nå, at det var opplysninger du måtte gi til legen for at legen skulle vite når det oppstod osv, at du ikke har full oversikt over hvordan gutten kunne fått det fordi barna var hos sin far. Du kan også fortelle ham at det får ingen følger for ham overhodet hvis han bare tar vare på barna sine i fremtiden.

Men jeg ville ikke fortalt ham at du får det journalført, jeg ville evt latt ham oppdage det selv, eller "hatt det i bakhånd" om du skulle trenge det for dine barns skyld i fremtiden.

Forhåpentligvis er det ikke noe alvorlig denne gangen, men det å ha slikt dokumentert kan være viktig i tilfelle far i fremtiden også forsømmer å få barna til lege når det er nødvendig.

Anonymous poster hash: a7e19...036
Skrevet

Takk for tipset.. Det skal jeg jaggu gjøre. Skal sies at han kun har de hver 3 helg fordi jeg ikke stoler på at han kan ta vare på de... Han beviser jo min mening i dette tilfellet..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...