Gå til innhold

Pinlig..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er en Facebook greie, men likefullt en slags skam.

Har blitt syk, og skrev en status om at tips mot halsbetennelse mottas med takk:)

Ikke en kjeft som har kommentert..

Har aldri hatt for vane å annonsere at jeg er syk på FB, men nå når julaften nærmer seg er gode råd viktige!

Jeg tenker likevel at dette er sosialt selvmord, i og med at ingen kommenterer..

Det verste opp i dette er at man kan koble dette opp mot hvordan andre er utenfor FB.

Driter de i meg på nett, gjør de nok med stor sannsynlighet også det IRL:)

Kjenner jeg begynner å miste troen på menneskeheten nå..

Er ikke så populær ellers, men er det på mannefronten i det minste..

Anonymous poster hash: 28994...a6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal svare på resten av innlegget ditt, men ang halsbetennelsen så bør du vel oppsøke lege og få medisiner?

God bedring, og god jul  :tree:  :nissegutt:

Anonymous poster hash: 25e57...b1d
Skrevet

Er du seriøs? Vurderer du livet ditt ut fra respons på Facebook?

Ikke alle lever for Facebook, jeg ville for eksempel aldri kommentert på en status, eller fått den med meg for den saks skyld.

Betyr ikke at jeg ikke bryr meg om vennene mine, men lurer jeg på noe bruker jeg (og de fleste jeg kjenner) f eks tlf.

Anonymous poster hash: 6d381...463

Skrevet

Prøv Cognac. Ellers finnes det div. gurglevann på apoteket. Lykke til!

Anonymous poster hash: 686fc...df6
Skrevet

Ta med i regnestykket ditt at veldig mange har mer enn nok å pusle med om dagen enn å lese på fb. Jeg har knapt vært innom på ei uke.

God bedring med halsen!

Skrevet

Hvis folk ikke synes du er verdifull så har det kanskje noe å gjøre med hvordan du behandler andre å gjøre? God jul!

Anonymous poster hash: 8bdad...b27
Skrevet

Seriøst HI? Ut fra det du skriver her tenker jeg at du må være såpass syk av din halsbetennelse at vurderingsevnen din er SVÆRT svekket.

Det er rett før jul. Folk er høyst sannsynlig ute i butikkene og panikkhandler de siste julegavene eller vasker dassen eller gjør noe annet som de stresser veldig med.

Å legge så mye betydning i respons på Facebook er ikke bra. Dra til legen eller spør på apoteket du.

God bedring og god jul!! God-bedring-klem.

Anonymous poster hash: 42c55...06b

Skrevet

Du må ikke legge så masse i det. Folk er opptatt før jul og tenker nok heller ikke over at ingen har kommentert det.

Spis litt is, det er godt og lindrer litt der og da i alle fall :) Har selv vondt i halsen og har slitt med det i 2 uker..

Skrevet

TA heller en tur på legevakt eller lege i morgen for å deg antibiotika om det er bakteriell halsbetennelse. Noen ganger er det jo bare virus som herjer og da funker ikke noe annet enn avlapning, is, "en liten skarp en", gurgle farris & munnskyllevann og drikke mye kaldt som kjøler eller lindrer.

Kjøp deg halstabletter :)

God Bedring!

Skrevet

Ikke alle lever for Facebook, jeg ville for eksempel aldri kommentert på en status, eller fått den med meg for den saks skyld.

Betyr ikke at jeg ikke bryr meg om vennene mine, men lurer jeg på noe bruker jeg (og de fleste jeg kjenner) f eks tlf.

Hun bruker uttrykket 'sosialt selvmord', hun sier ikke at hun vurderer å begå selvmord.

Jeg forstår at du blir lei deg over at ingen svarer, HI. Men det er absolutt ikke sosialt selvmord at du ikke får respons. Prøv å ikke tenke på det!

Du blir sikkert bedre til julaften! :-)

Anonymous poster hash: 632ba...06f

Skrevet

Hun bruker uttrykket 'sosialt selvmord', hun sier ikke at hun vurderer å begå selvmord.

Jeg forstår at du blir lei deg over at ingen svarer, HI. Men det er absolutt ikke sosialt selvmord at du ikke får respons. Prøv å ikke tenke på det!

Du blir sikkert bedre til julaften! :-)

My bad, leste feil. Ser at du ikke skrev at hun vurderte selvmord! Huff, hater når jeg leser feil og svarer deretter!

God jul!

Skrevet

Jeg er ikke akkurat populær, men mener nå selv at jeg behandler andre bra. Venner vokser jo ikke på trær, og det er jeg veldig klar over:)

Forstår også at man ikke bør sammenligne Facebook og livet ute, men jeg har erfart at folk gjør ting på FB utifra hvordan de synes at du er ellers.

De som er populær ute, får utelukkende mer respons og støtteerklæringer på FB

Frykter bare at folk dømmer meg når de ser mine tomme statuser. De tenker vel "forever alooone". Også unngår de meg når jeg er ute.

Skulle gitt mye for å vite hva det er med meg som gjør at situasjonen min er som den er.

Jeg er ei positiv jente som skriver stort sett om ting som er bra på fb:)

Ja, folk har det selvfølgelig travelt nå i julen, og gavene må jo handles inn fort!

Har også mistet jobben min nå, i og med at jeg valgte å få et barn, og hun har jeg i armene nå:)

Men sånn oss i mellom, så var hun verdt prisen^^ For sjefen og noen av kollegene mine var ikke helt greie med meg fra start til slutt. Barnet mitt var uønsket i demmes øyne.

Nå mens jeg likevel er godt i gang, må jeg bare få si at jeg setter uvurderlig stor pris for at jeg har en mann som står ved min side. Han elsker meg for den jeg er, og setter pris på meg. Og barnet mitt er så full av kjærlighet til meg.

Tusen takk for omtanke og tips, selv om dere ikke kjenner meg:)

Det hjelper på for meg.

HI

Skrevet

Det verste opp i dette er at man kan koble dette opp mot hvordan andre er utenfor FB.

Driter de i meg på nett, gjør de nok med stor sannsynlighet også det IRL:)

Du spør om råd. De fleste har vel ingen råd eller tips å komme med da, når det gjelder halsbetennelse. Jeg hadde altså ikke svart på en sånn status, uansett hvem som la den ut. Det faller meg heller ikke naturlig å skrive "god bedring" når noen spør om råd. 

Skrevet

Du takler tydeligvis ikke å være på Fb. Mitt råd er å slette profilen din, så slipper du å ha slike bekymringer. 

Anonymous poster hash: fdd3a...cc5
Skrevet

Smertestillende alla ibux og/eller paracet funker :)

Anonymous poster hash: abc30...c04
Skrevet

Smertestillende alla ibux og/eller paracet funker :)

Anonymous poster hash: abc30...c04

...gjerne noe som ender med stavelsen "forte".

Anonymous poster hash: 8bdad...b27

Skrevet

Gurgle med corsodyl, jeg klarte såvidt å svelge spyttet mitt, noen timer etter å ha gurglet godt i corsodyl (det svir helt sinnsykt..) følte jeg meg mye bedre.

Anonymous poster hash: dda7c...cd4
Skrevet

Men godt du er populær på mannefronten da, i det minste  :fnise:  :fnise:  :fnise:

Anonymous poster hash: 38cca...557
Skrevet

Kok 5dl vann å ha i 1ss salt gurgle dette pleier å hjelpe meg :)

Anonymous poster hash: 667a3...3a3

Skrevet

Men godt du er populær på mannefronten da, i det minste  :fnise:  :fnise:  :fnise:Anonymous poster hash: 38cca...557

Mhm

Menn flest kan være utrolig greie, og lite dømmende:)

Hadde vært ensom hadde det ikke vært for kompisene til samboeren min.

HI

Skrevet

Skal prøve ut munnskyld triksene:)

En gang penslet jeg mandlene med vademecum. Og det er litt krutt det også.

HI

Skrevet

Ikke spis sukker!!!!

Hvis du har natron i hus så bland en teskje i et glass vann (2-3 dl vann) og drikk dette. Gjenta noen ganger utover dagen. Bivirkning kan være at du blir løs i magen, men det er det verdt om du ikke blir mer syk og blir kvitt halsbetennelsen. Du kan også skylle munn og gurgle halsen med natronvann innimellom.

Se om du også kan få i deg rå hvitløk. Gjerne ett eller flere fed i løpet av dagen. Kan være lettere å få i seg hvis du f.eks. moser en avokado og tar i hvitløk, litt salt og pepper, og ingefær og olivenolje.

Gi f... i hva som skjer på facebook i disse tider. Folk er ikke helt seg selv i disse juletider, er min erfaring. Mange glemmer de små verdiene som egentlig utgjør julebudskapet.

Men facebook har den evnen at det av og til kan bli tydeligere hvem som er dine virkelige venner og hvem som bare later som. Jeg har selv blitt oppmerksom på det. Gidder ikke bry meg med de som ikke lenger er der som venner, selv om jeg prøver å være der for dem. Men jeg velger å fokusere på de som faktisk ER der. Og så skal jeg i det nye året jobbe for å få flere gode venner... ;)

Men med noen få unntak så tar jeg ikke noe på alvor nå i disse juletider.

Gdo bedring og god jul :)

Anonymous poster hash: 6f479...9dc
Skrevet

Jeg ville nok ringt legen imorgen tidlig, men du tar nok feil ang populære på Facebook.

De som poster masse, liker og kommenterer i hytt og vær er de som blir "populære" der.

Det er ikke virkeligheten og jeg poster f eks aldri noe, og får heller aldri noe oppmerksomhet der.

Men har masse gode venner, mann og barn og er ytterst sjelden alene eller ensom, så du kan virkelig ikke sammenligne sosiale medier med virkeligheten.

Eksen min var en av de som er veldig aktiv på face og kommenterer og poster hele dagen, fikk masse oppmerksomhet, men i virkeligheten har han sosiale utfordringer og angst. Virker veldig vellykket for alle som ikke kjenner han, men dessverre ikke like veltilpasset i virkeligheten.

Så ta det helt med ro, manglende kommentarer på face betyr kanskje bare at vennene dine har bedre ting å ta seg til på bittelille julaften:)

Skrevet

Sikkert bare fordi folk er travle på denne tiden. Og at mange ikke har noen gode råd å komme med. kan du ikke bare slette statusen?

Skrevet

Jeg tenker at du helt sikkert er et veldig godt menneske, men at selvtilliten din jobber mot deg. Og hvis du akkurat har mistet jobben er det ikke rart at du er litt ekstra sårbar.

Dersom jeg hadde hatt gode råd mot halsbetennelse bortsett fra det opplagte som er å gå til legen, så ville jeg ha kommentert det på fb. Men jeg er nok en av de som ikke ville kommentert, fordi jeg ikke har noen gode triks på lur. Jeg er heller ikke overbegeistret for sykdomsoppdateringer på fb, men dersom du kun har lagt ut det en gang eller to ville jeg ikke ha reagert. Det er de som legger ut ti sånne oppdateringer i måneden jeg mister helt interessen for.

Godt du har en snill mann! Kos deg med han og hans kompiser. Og jobb med selvbildet ditt. Lev det virkelige livet og ikke fb. Lykke til!

Anonymous poster hash: 734af...4da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...