Gå til innhold

Mens vi venter på jul

Anbefalte innlegg

Skrevet

God søndag! Snart jul igjen :)

Har du mye igjen å gjøre til jul? Jeg har igjen å vaske litt, pynte til jul og pynte juletre. Vask i dag og pynting i morgen. Skal handle siste rest av julematen i morgen, hente en pakke og så er vi klar. Tror jeg? ;)

Hva med deg? Hva gjør du mens du venter på julaften?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal vaske litt og små rydde. Ellers er vel det meste i boks. Treet er pyntet, gavene i boks og maten er handlet inn. Er foran skjema i år ;)

Skrevet

Så flink du er :)

Er faktisk foran skjema jeg også, i forhold til i fjor, hehe! Gleder meg som et lite barn til julaften og juleuken :)

God jul til deg og dine, Lissi!

Skrevet

Her er vi faktisk litt før skjema vi og (ikke fordi vi har gjort mer, men vi har senka kravene). Så vi har igjen å vaske stue og kjøkken, pusse 3 vinduer, skifte gardiner på de samme vinduene + på 3 soverom, pynte, sette opp juletreet og pynte det. Så blir det en bytur i morgen for å handle siste rest av frukt og grønt og melkeprodukter, samt litt godis til strømpene. Også går jeg å biter tenner og krysser alt jeg har for at en pakke (fra meg til mannen) som ble sendt fra Oslo på torsdag skal komme frem hit til tirsdag, men den rår ikke jeg med. Jul blir det uansett. 

Skrevet (endret)

Baker tranebærcookies nå, koker surkål etterpå. Så støvsuge og vaske over og dekke bord på julaften.

Endret av sug lut
Skrevet

Vaske badet, pynte pepperkakehus, vaske gulvene på kjøkken og stue, pynte eller i huset og juletreet, levere og hente noen julegaver. Bake potetmeltopper. Jobbe i morgen.

Anonymous poster hash: 6cb9f...66f

Anonymous poster hash: 6cb9f...66f

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er jeg som har ting igjen å gjøre ;)

Venter også på en pakke, Prinsesse Hengepupp. Vi får krysse fingrene ilag XXX Regner med at den kommer i morgen og kan hentes. Er posten åpent på julaften?

Må si at jeg synes du har vært veldig flink i år! Å senke kravene er en brillefin idè :D

Til deg, og dere, som skal jobbe i morgen: GOD VAKT!

Skrevet

Nettopp tatt tidenes formiddagslur, som er noe jeg lenge har hatt på lista. ;) Ellers er det å pakke inn julegave til sønnen vår som gjenstår. Han er jo alltid der når ting skal gjøres. I dag blir det også gjort. Stilke og rolig nå. Julefreden har allerede senket seg. Mulig jeg må sende mannen på lokalbutikken etter lovehearts, fordi magesyra mi har bestemt seg for å terrorisere meg maksimalt, men ellers mangler vi ingenting, og vi har gjort alt vi trenger å gjøre. Alt som ikke nå er gjort kan gjøres i januar. :)

Skrevet

Skal vaske hunder, pakke gaver og ta oppvaska, stikke en siste tur på butikken.

Skrevet

Jeg er syk. Har antageligvis halsbetennelse og er sliten og dårlig.

Vi skal pynte treet senere idag og vi skal støvsuge, tørke litt støv og vaske badet nede.

Imorgen skal jeg en tur på butikken og vase litt og handle det vi ev. mangler.

Skrevet

Jeg gidder aldri å stresse så mye med vasking før jul. Tar en overfladisk kattevask sånn at det ihvertfall er reint nok til at det går an å leve her, og så tar jeg heller og vasker julen ut. Da tar jeg en ordentlig vask mens jeg fjerner alt julestæsjet.

Er ferdig med alle gavene, ferdig med pliktbesøkene, ferdig å handle- så her kan julen bare komme.

Mannen lager maten så stresser ikke med det heller.

Tar igrunn livet ganske med ro og stresser minimalt :)

Skrevet

Idag rydd og vasker meg og ungene huset. Vi har tatt julevasken og pyntet tidligere, men hybelkaninene slutter ikke å parre seg selv om det er jul. Og huset bærer preg av at jeg har jobbet mer enn vanlig (butikk og desmber gjør at det blir mer jobb enn vanlig, så julevasken og pyntingen må være ferdig til første desember. Smt de fleste julegaver, for jeg ork ikke styre med den lille tiden jeg er hjemme. Er nok av juleavsluttninger, konserter og annet ungene skal på så vil heller bruke tiden til å kose oss med det.

Men som sagt bærer huset preg sv at vi har vært ut og inn av huset bare en ukes tid, og ikke vært mye innom. Så nå tar vi ett skipper tak for vi får to besøk idag og siste dag jeg har fri før julaften kveld. Først fridag på to ukers tid. (3 timer hjemme før eller etter jobb tells ikke syns jeg, for da orker jeg ikke å rydde)

Vi skal pakke inn litt gaver som mormor skal få med seg mens hun kommer med gavene etterpå. Viskal kanskje lage noen gaver om vi får fiffen over oss. Vi vurderer å bake noe, men vi får se. Vi har gjort det vi skal, så bare noe vi aldri har laget som vi har lyst å lage. Vi kan lage i romjula også, så vil vi kose oss i sofaen istede gjør vi det.

Vi ligger litt etter skjema i år, men det er ingen julaften hr i huset, så om huset står på hode gjør ingen ting. Ungene storkoser seg, og det er det viktigst. Julepynten står støtt og stadig utover hele stuegulvet, for det er lekene derers i jula.

Anonymous poster hash: 65adf...e87

Skrevet

vaske hundene & håpe på at siste pakka som er 3 uker for sen ligger i posten i morgen :D

Skrevet

I går vasket jeg bikkja.. Det er et stort prosjekt å vaske en samojed skal jeg si dere. Og når dyret var ferdig i dusjen og rister av seg de 175 literne vann pelsen hans rommer, fikk jeg jaggu vasket hele badet med tak og det hele, gangen, trappa og soverommet med sengetøy også.. I dag har vi laget kranskekake, vasket kjøleskapet, strøket løpere, duker og skjorter. Og jadda, vi får ta en handletur i morgen :sprettoy: , levere noen nabogaver, lage panacotta, vanne pinnekjøtt og smårydde litt, så er vi i mål :smilorange:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...