Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #1 Skrevet 22. desember 2013 Hvor lang tid brukte du på sykehuset? Hvordan ble aborten utført? Får man noe informasjon om hva de ser på ultralyden? Hvordan tar de ultralyden? Hvordan var formen dagen som, og dagene etter, aborten ble utført? Anonymous poster hash: efd18...f30
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #2 Skrevet 22. desember 2013 Tok en abort ca i uke 8 for 8 år siden. Kom på sykehuset en dag før og fikk masse informasjon fra en dame, fikk så en tablett jeg skulle ta. Kom tilbake dagen etterpå og fikk noen tabletter vaginalt. (husker ikke om jeg måtte svelge noe også. Fikk sterke smerter etter ca 1 time og begynte å blø. Er ikke alle som får sterke smerter under en abort, men jeg fikk helt ekstremt vondt! Fikk paralgin forte og paracet mot smertene men de var alikevel så sterke at jeg lå i sengen på rommet i nesten 6 timer. Dagen etterpå var jeg litt groggy men hadde det ikke vondt. Blødde masse i 3-4 dager etterpå og så 1 uke med brunlig slim. Ultralyden de tok første dagen jeg var inne og snakket med dem var utenpå, de spurte om jeg ville se men jeg hadde ikke lyst. Ikke fordi jeg trodde jeg kom til å ombestemme meg, men fordi jeg ikke skjønte vitsen med å se siden jeg ikke skulle beholde uansett. Anonymous poster hash: 56933...c70
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #3 Skrevet 22. desember 2013 Jeg tok medisinsk abort uke 8, tok først innvendig UL. På sykehuset fikk jeg de tablettene opp i skjedde, men de kom ut igjen,, så fikk jeg på nytt , hadde mye vondt, men blødde ikke så altfor mye. På kontroll 2 uker senere på sykehuset fant de fortsatt et foster inni der, men det var dødt Ble så sendt til kirurgisk abort. Det gikk raskt og smertefritt. Så var vel det jrg burde valgt fra starten, men turte ikke. Men psykisk slet jeg lenge med dette. Men hadde akkurat opplevd å bli slått og brudd med mannen, så det var tøft å komme frem til at abort faktisk var best Anonymous poster hash: bafd0...b10
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #4 Skrevet 22. desember 2013 Jeg har to provoserte aborter bak med. En medikamentell abort og en kirurgisk. Begge i uke 6-7 ca. Ved ikke kirurgisk abort møtte jeg opp på Ullevål. Snakket med en sykepleier og fikk en tablett som måttes svelges der og da. En tablett som rett og slett stopper utviklingen av embryoet. Fikk 3 tabletter som skulle føres inn i vagina dagen etter om morningen og resept på volatern og paragin forte. Tablettene førs inn i vagina slik at det skal modnes opp og livmoren får sammentrekninger slik at embryoet støtes ut. Det er under disse sammentrekningene det Gjør vondt. For min del gjorde det vondt og alt var over på ca 6 timer. Smertene varte bare de to siste timene ca. Deretter blødde jeg i 2 3 ukers tid. Kirurgisk abort møtte jeg tidlig opp fastende fikk tabletter i vagina. To tre timer senere ble jeg trillet opp på operasjonsstua. Våknet 20 min senere. Fikk dra hjem en time senere ca. Hadde vage menssmerter og.blødde en ukes tid. Jeg anbefaler kirurgisk. Går fortere og mindre smertefullr og garanterer alt blir borte. Ingen rester som kan skje ved medikamentell abort. Lykke til Anonymous poster hash: 7a664...48d
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #5 Skrevet 22. desember 2013 Takk for svar. Jeg har time til abort i morgen. Ikke fått beskjed om å møte fastende så da blir det vel ikke kirurgisk? Håper det ikke tar så veldig lang tid på sykehuset, og at formen ikke er helt elendig når jeg skal feire julaften med barna og familie. Vil man kunne se antydninger til fosteret når kroppen støter det ut? Anonymous poster hash: efd18...f30
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #6 Skrevet 22. desember 2013 Nei du ser ikke noe foster, bare en stor blodig geleklumpe. Anonymous poster hash: 56933...c70
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #7 Skrevet 22. desember 2013 Takk for svar :-) Anonymous poster hash: efd18...f30
Gjest marimai Skrevet 22. desember 2013 #8 Skrevet 22. desember 2013 Et foster på 8 uker er ikke en blodig klump. Barnet har perfekte små fingrer og bittesmå tær. Holder armene rundt over magen (de er korte og når hverandre akkurat). Huden er gjennomsiktig, slik at man ser inn til organene. Ansiktet har bittesmå sorte prikker til øyner og to små hull foran( lite utviklet nese). Like liten som den første delen på tommelen din, men man ser godt det er et menneske. Tenk på barnet ditt, som ligger der trygt inni magen, det bær være det tryggeste stedet hun eller han kan være. Ikke gjør dette! Gud elsker deg og Han elsker barnet ditt i magen din. Han vil så gjerne glede seg sammen med deg når barnet tar sitt første pust, sine første skritt, Det star I Bibelen, ordene der er like mye rettet mot oss i dag, som den dagen de ble skrevet ned. Sal 139,16 "Dine øyne så meg da jeg var et foster.Alle dager er skrevet opp i din bok,de fikk form før én av dem var kommet." Jer 1,4: Herrens ord kom til meg:"Før jeg formet deg i mors liv, kjente jeg deg,før du ble født, helliget jeg deg" Gud kjente barnet ditt allerede før han lot det lille hjertet begynne å slå. Han ønsker at du skal være dette verdifulle barnets mor!
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #9 Skrevet 22. desember 2013 Fy faen! Kom ikke her og prøv å frels!! hi har en kjempetung avgjørelse!!! Jeg selv hadde aldri klart å utføre en abort, men det er ikke det hi spør etter eller! Anonymous poster hash: 30a21...a5b
Klar for nr 3! Skrevet 22. desember 2013 #10 Skrevet 22. desember 2013 syns det er tåpelig å begynne å forkynne for en som har tatt en så vanskelig avgjørelse! skjønner ikke hvorfor du har behov får å prøve å gi dårlig samvittighet! til HI: Jeg hadde en ufrivillig abort i uke 8-9. jeg visste ikke hva jeg gikk til. gynekologen gav meg to tabletter som jeg fikk med meg hjem. jeg tok dem og hadde forferdelige magesmerter i flere timer. Jeg klare ikke å holde på de smertestillende jeg prøvde å ta. mannen knuste til slutt paracet og blandet med vann. da kom virkningen fortere og jeg klarte å holde på det. hvis jeg hadde måtte gjort dette igjen hadde jeg bedt om kirurkisk abort. Jeg håper du får sterkere smertestillende en jeg hadde dersom du skal ta medisinsk abort! Masse lykke til, håper det går greit!
Gjest marimai Skrevet 22. desember 2013 #11 Skrevet 22. desember 2013 Fy faen! Kom ikke her og prøv å frels!! hi har en kjempetung avgjørelse!!! Jeg selv hadde aldri klart å utføre en abort, men det er ikke det hi spør etter eller! Anonymous poster hash: 30a21...a5b Hva er godt og hva er ondt? Vi er vel alle enige om å drepe er en ond handling. Vil du drepe noen?, det tror jeg ikke. Vil du drepe ungen din? Jeg er sikker på at alle her inne ville sagt nei, er du gal!! osv osv. Hva er godt? Å være god og snill, hjelpsom mot din neste, ikke drepe, men redde liv. Jeg skjønner TS har det vanskelig, men at TS har et vanskelig valg burde ikke være en sak engang. Hun har allerede barnet i magen. Det er ikke noe annet å gjøre enn å ønske dette barnet velkommen til verden. Hva er alternativet? Er det et alternative å gå tilbake i tid og ikke bli gravid..nei det går jo ikke. Det eneste jeg kan komme på er å ta barnet ut, drepe det, "å stoppe utviklingen" er bare et annet ord for å drepe barnet... Vil en mor drepe sitt eget barn? Vi lever godt her i Norge, dreper våre egne barn med loven på vår side fordi det passer ikke så godt...desverre er dette så akseptert i samfunnet at folk er blitt blinde og ikke lenger klare å se hvor galt og grusomt det er. Har du tatt abort så søk Gud, Han er en kjærlig Gud, Han vil ta imot deg <3 Jeg er ikke ute etter å dømme, men å åpne øynene deres, og forhåpentligvis redde dette lille barnet. Jeg vet det jeg skriver virker provoserende, men gå inn i deg selv og føl etter selv om abort er en god handling.
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 23. desember 2013 #12 Skrevet 23. desember 2013 Jeg kan skrive under på at det er kun en liten klump som kommer ut. Kjære HI, dette er ditt valg ene og alene, ikke la deg påvirke av jallafrelsere som overhodet ikke har peiling på hva de snakker om. Å la en eventyrbok styre livet sitt er for meg uforståelig. Selvfølgelig kan man få ha sin tro selv, men når de begynner å prakke den på andre DA går de over streken.
Gjest marimai Skrevet 23. desember 2013 #13 Skrevet 23. desember 2013 Jeg kan skrive under på at det er kun en liten klump som kommer ut. Kjære HI, dette er ditt valg ene og alene, ikke la deg påvirke av jallafrelsere som overhodet ikke har peiling på hva de snakker om. Å la en eventyrbok styre livet sitt er for meg uforståelig. Selvfølgelig kan man få ha sin tro selv, men når de begynner å prakke den på andre DA går de over streken. Det er ikke en klump, i tilfelle har du ikke sett nøye nok etter. Tok du fosteret opp og så på det? Da ville du sett de bitte små fingrene, så små og så perfekte.. En dag vil du kanskje møte denne "lille klumpen" igjen, om du tar imot Jesus. Alle barn kommer til himmelen, og jeg er sikker på at barnet ditt ønsker at du skal være sammen med h*n en dag. Det står i Bibelen: Nettopp da kom disiplene og spurte Jesus: «Hvem er den største i himmelriket?» Da kalte han til seg et lite barn, stilte det midt iblant dem og sa: «Sannelig, jeg sier dere: Uten at dere vender om og blir som barn, kommer dere ikke inn i himmelriket. 4 Den som gjør seg selv liten som dette barnet, han er den største i himmelriket. Og den som tar imot et slikt lite barn i mitt navn, tar imot meg. Matt 18,1 Pass dere for å forakte en eneste av disse små! For jeg sier dere: De har sine engler i himmelen som alltid ser min himmelske Fars ansikt. Matt 18,10 Hvis du søker Gud med hele ditt hjerte og ber om tilgivelse, da vil Han ta imot deg. Dine synder vil bli som blanke ark, og du vil få en ny sjans til en dag å tilbringe evigheten med barnet ditt <3 Så fantastisk er Gud! TS: Jeg håper du ikke gjennomførte aborten i dag..men hvis du gjorde det og vil prate kan du sende meg PM (hvis det går an på dette forumet?)
Gjest marimai Skrevet 23. desember 2013 #14 Skrevet 23. desember 2013 Kom, la oss gjøre opp vår sak! sier Herren. Om syndene deres er som purpur, skal de bli hvite som snø, om de er røde som skarlagen, skal de bli hvite som ull. Jes 1,18 Det finnes håp!
Gjest marimai Skrevet 23. desember 2013 #15 Skrevet 23. desember 2013 Jeg kan skrive under på at det er kun en liten klump som kommer ut. Kjære HI, dette er ditt valg ene og alene, ikke la deg påvirke av jallafrelsere som overhodet ikke har peiling på hva de snakker om. Å la en eventyrbok styre livet sitt er for meg uforståelig. Selvfølgelig kan man få ha sin tro selv, men når de begynner å prakke den på andre DA går de over streken. Det er ingen eventyrbok, det er sannheten. Sett deg ned og les. Du vil bli overrasket, du vil undre deg og glede deg Det står: Og han sa til dem: «Gå ut i hele verden og forkynn evangeliet for alt som Gud har skapt!
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 23. desember 2013 #16 Skrevet 23. desember 2013 Jeg kan skrive under på at det er kun en liten klump som kommer ut. Kjære HI, dette er ditt valg ene og alene, ikke la deg påvirke av jallafrelsere som overhodet ikke har peiling på hva de snakker om. Å la en eventyrbok styre livet sitt er for meg uforståelig. Selvfølgelig kan man få ha sin tro selv, men når de begynner å prakke den på andre DA går de over streken. Det er ikke en klump, i tilfelle har du ikke sett nøye nok etter. Tok du fosteret opp og så på det? Da ville du sett de bitte små fingrene, så små og så perfekte.. En dag vil du kanskje møte denne "lille klumpen" igjen, om du tar imot Jesus. Alle barn kommer til himmelen, og jeg er sikker på at barnet ditt ønsker at du skal være sammen med h*n en dag. Det står i Bibelen: Nettopp da kom disiplene og spurte Jesus: «Hvem er den største i himmelriket?» Da kalte han til seg et lite barn, stilte det midt iblant dem og sa: «Sannelig, jeg sier dere: Uten at dere vender om og blir som barn, kommer dere ikke inn i himmelriket. 4 Den som gjør seg selv liten som dette barnet, han er den største i himmelriket. Og den som tar imot et slikt lite barn i mitt navn, tar imot meg. Matt 18,1 Pass dere for å forakte en eneste av disse små! For jeg sier dere: De har sine engler i himmelen som alltid ser min himmelske Fars ansikt. Matt 18,10 Hvis du søker Gud med hele ditt hjerte og ber om tilgivelse, da vil Han ta imot deg. Dine synder vil bli som blanke ark, og du vil få en ny sjans til en dag å tilbringe evigheten med barnet ditt <3 Så fantastisk er Gud! TS: Jeg håper du ikke gjennomførte aborten i dag..men hvis du gjorde det og vil prate kan du sende meg PM (hvis det går an på dette forumet?) Ja jeg så på det den gangen jeg tok abort, ja venninnen min så på det den gangen hun spontanaborterte og vi så ingenting. Vær snill å ikke forkynn til meg, jeg er ateist, så det du sier går rett inn det ene øret og rett ut det andre.
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 23. desember 2013 #17 Skrevet 23. desember 2013 Jeg kan skrive under på at det er kun en liten klump som kommer ut. Kjære HI, dette er ditt valg ene og alene, ikke la deg påvirke av jallafrelsere som overhodet ikke har peiling på hva de snakker om. Å la en eventyrbok styre livet sitt er for meg uforståelig. Selvfølgelig kan man få ha sin tro selv, men når de begynner å prakke den på andre DA går de over streken. Det er ingen eventyrbok, det er sannheten. Sett deg ned og les. Du vil bli overrasket, du vil undre deg og glede deg Det står: Og han sa til dem: «Gå ut i hele verden og forkynn evangeliet for alt som Gud har skapt! Nei takk.
Gjest marimai Skrevet 28. desember 2013 #18 Skrevet 28. desember 2013 Uff..jeg lurer på hvordan det går med TS..
Gjest marimai Skrevet 28. desember 2013 #19 Skrevet 28. desember 2013 Jeg kan skrive under på at det er kun en liten klump som kommer ut. Kjære HI, dette er ditt valg ene og alene, ikke la deg påvirke av jallafrelsere som overhodet ikke har peiling på hva de snakker om. Å la en eventyrbok styre livet sitt er for meg uforståelig. Selvfølgelig kan man få ha sin tro selv, men når de begynner å prakke den på andre DA går de over streken. Det er ikke en klump, i tilfelle har du ikke sett nøye nok etter. Tok du fosteret opp og så på det? Da ville du sett de bitte små fingrene, så små og så perfekte.. En dag vil du kanskje møte denne "lille klumpen" igjen, om du tar imot Jesus. Alle barn kommer til himmelen, og jeg er sikker på at barnet ditt ønsker at du skal være sammen med h*n en dag. Det står i Bibelen: Nettopp da kom disiplene og spurte Jesus: «Hvem er den største i himmelriket?» Da kalte han til seg et lite barn, stilte det midt iblant dem og sa: «Sannelig, jeg sier dere: Uten at dere vender om og blir som barn, kommer dere ikke inn i himmelriket. 4 Den som gjør seg selv liten som dette barnet, han er den største i himmelriket. Og den som tar imot et slikt lite barn i mitt navn, tar imot meg. Matt 18,1 Pass dere for å forakte en eneste av disse små! For jeg sier dere: De har sine engler i himmelen som alltid ser min himmelske Fars ansikt. Matt 18,10 Hvis du søker Gud med hele ditt hjerte og ber om tilgivelse, da vil Han ta imot deg. Dine synder vil bli som blanke ark, og du vil få en ny sjans til en dag å tilbringe evigheten med barnet ditt <3 Så fantastisk er Gud! TS: Jeg håper du ikke gjennomførte aborten i dag..men hvis du gjorde det og vil prate kan du sende meg PM (hvis det går an på dette forumet?) Ja jeg så på det den gangen jeg tok abort, ja venninnen min så på det den gangen hun spontanaborterte og vi så ingenting. Vær snill å ikke forkynn til meg, jeg er ateist, så det du sier går rett inn det ene øret og rett ut det andre. Dere skal høre og høre, men ikke forstå, se og se, men ikke skjelne! Matt 13,14
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #20 Skrevet 28. desember 2013 Jeg kan skrive under på at det er kun en liten klump som kommer ut. Kjære HI, dette er ditt valg ene og alene, ikke la deg påvirke av jallafrelsere som overhodet ikke har peiling på hva de snakker om. Å la en eventyrbok styre livet sitt er for meg uforståelig. Selvfølgelig kan man få ha sin tro selv, men når de begynner å prakke den på andre DA går de over streken. Det er ikke en klump, i tilfelle har du ikke sett nøye nok etter. Tok du fosteret opp og så på det? Da ville du sett de bitte små fingrene, så små og så perfekte.. En dag vil du kanskje møte denne "lille klumpen" igjen, om du tar imot Jesus. Alle barn kommer til himmelen, og jeg er sikker på at barnet ditt ønsker at du skal være sammen med h*n en dag. Det står i Bibelen: Nettopp da kom disiplene og spurte Jesus: «Hvem er den største i himmelriket?» Da kalte han til seg et lite barn, stilte det midt iblant dem og sa: «Sannelig, jeg sier dere: Uten at dere vender om og blir som barn, kommer dere ikke inn i himmelriket. 4 Den som gjør seg selv liten som dette barnet, han er den største i himmelriket. Og den som tar imot et slikt lite barn i mitt navn, tar imot meg. Matt 18,1 Pass dere for å forakte en eneste av disse små! For jeg sier dere: De har sine engler i himmelen som alltid ser min himmelske Fars ansikt. Matt 18,10 Hvis du søker Gud med hele ditt hjerte og ber om tilgivelse, da vil Han ta imot deg. Dine synder vil bli som blanke ark, og du vil få en ny sjans til en dag å tilbringe evigheten med barnet ditt <3 Så fantastisk er Gud! TS: Jeg håper du ikke gjennomførte aborten i dag..men hvis du gjorde det og vil prate kan du sende meg PM (hvis det går an på dette forumet?) Ja jeg så på det den gangen jeg tok abort, ja venninnen min så på det den gangen hun spontanaborterte og vi så ingenting. Vær snill å ikke forkynn til meg, jeg er ateist, så det du sier går rett inn det ene øret og rett ut det andre. Dere skal høre og høre, men ikke forstå, se og se, men ikke skjelne! Matt 13,14 Hva er dette? Ræææl? Anonymous poster hash: 3e133...a06
3 i april Skrevet 29. desember 2013 #21 Skrevet 29. desember 2013 Et foster på 8 uker er ikke en blodig klump. Barnet har perfekte små fingrer og bittesmå tær. Holder armene rundt over magen (de er korte og når hverandre akkurat). Huden er gjennomsiktig, slik at man ser inn til organene. Ansiktet har bittesmå sorte prikker til øyner og to små hull foran( lite utviklet nese). Like liten som den første delen på tommelen din, men man ser godt det er et menneske. Tenk på barnet ditt, som ligger der trygt inni magen, det bær være det tryggeste stedet hun eller han kan være. Ikke gjør dette! Gud elsker deg og Han elsker barnet ditt i magen din. Han vil så gjerne glede seg sammen med deg når barnet tar sitt første pust, sine første skritt, Det star I Bibelen, ordene der er like mye rettet mot oss i dag, som den dagen de ble skrevet ned. Sal 139,16 "Dine øyne så meg da jeg var et foster. Alle dager er skrevet opp i din bok, de fikk form før én av dem var kommet." Jer 1,4: Herrens ord kom til meg: "Før jeg formet deg i mors liv, kjente jeg deg, før du ble født, helliget jeg deg" Gud kjente barnet ditt allerede før han lot det lille hjertet begynne å slå. Han ønsker at du skal være dette verdifulle barnets mor! Jeg rapporterte dette unødvendige og støtende innlegget .
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #22 Skrevet 29. desember 2013 Jeg kan skrive under på at det er kun en liten klump som kommer ut. Kjære HI, dette er ditt valg ene og alene, ikke la deg påvirke av jallafrelsere som overhodet ikke har peiling på hva de snakker om. Å la en eventyrbok styre livet sitt er for meg uforståelig. Selvfølgelig kan man få ha sin tro selv, men når de begynner å prakke den på andre DA går de over streken. Det er ingen eventyrbok, det er sannheten. Sett deg ned og les. Du vil bli overrasket, du vil undre deg og glede deg Det står: Og han sa til dem: «Gå ut i hele verden og forkynn evangeliet for alt som Gud har skapt! Hva i alle dager er dette for noe tull? Tror du på påskeharen også? Anonymous poster hash: 24ee0...cc1
Hun med alle ungene Skrevet 29. desember 2013 #23 Skrevet 29. desember 2013 Jeg kan skrive under på at det er kun en liten klump som kommer ut. Kjære HI, dette er ditt valg ene og alene, ikke la deg påvirke av jallafrelsere som overhodet ikke har peiling på hva de snakker om. Å la en eventyrbok styre livet sitt er for meg uforståelig. Selvfølgelig kan man få ha sin tro selv, men når de begynner å prakke den på andre DA går de over streken. Det er ingen eventyrbok, det er sannheten. Sett deg ned og les. Du vil bli overrasket, du vil undre deg og glede deg Det står: Og han sa til dem: «Gå ut i hele verden og forkynn evangeliet for alt som Gud har skapt! Hva i alle dager er dette for noe tull? Tror du på påskeharen også?Anonymous poster hash: 24ee0...cc1 Unødvendig kommentar fra deg også. Påskeharen og Jesus er to helt forskjellige ting. Selv om du kanskje ikke er kristen må du respektere at andre er det. Derfor er det ingen vits og skrive sånt. Og nei, jeg er ikke enig med hun andre heller. Kommentarene hennes passet ikke inn de heller. Hi spurte ikke om hva vi mente om abort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå