Gå til innhold

Juli 2014 <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har egentlig hatt ganske bra mage det meste av tiden, men i det siste har jeg fort fått litt mageknip om morgenen osv. Jeg tror det kan ha med mengden fiber å gjøre, kanskje, for fikk beskjed av jm om å spise lavglykemisk, og det vil si veldig grooooovt og noe frukt og masse grønnsaker...altså mye som gir futt i tarmene :P

Ang. morkake, så hadde vi en UL for tre fire uker siden. Da lå ene morkaken oppe og den andre nede. På onsdag denne uken lå de ved siden av hverandre, visstnok, så de må tydeligvis kunne vandre en del.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner dere spent mage/ kynnere daglig? Jeg har spent mage innimellom, og litt treg fordøyelse. Prøver å drikke mye vann. :-)

Lurer også på hvor ofte dere går til lege/jordmor? Jeg synes halvtimen hos jordmor hver 3/4 uke går så fort.

Håper alt er bare bra med alle og at formen er fin :-)

Skrevet

Jeg har spent mage sånn innimellom, men ikke daglig. Jeg er hos jordmor/ lege 1 gang i mnd, men hvis jeg ønsker oftere oppfølging så skulle jeg bare si ifra :)

Skrevet

I går opplevde jeg intens stikking i høyre eggstokkområdet, varte kanskje 7-12 sekund. I dag har jeg hatt det samme ved to anledninger..varte ca 7-12 i dag også, men skikkelig intenst.

Noen andre som har kjent lignende? Det er liksom et helt spesifikt sted på noen millimeter/1 cm, helt nederst til høyre i magen ca ved høyre eggstokk.

Anonymous poster hash: e653f...275

Skrevet

I går opplevde jeg intens stikking i høyre eggstokkområdet, varte kanskje 7-12 sekund. I dag har jeg hatt det samme ved to anledninger..varte ca 7-12 i dag også, men skikkelig intenst.

Noen andre som har kjent lignende? Det er liksom et helt spesifikt sted på noen millimeter/1 cm, helt nederst til høyre i magen ca ved høyre eggstokk.

Jeg har stikninger til tider både  i høyre og venstre side og nederst i underlivet innimellom, men det var visstnok normalt fordi livmor strekker seg og var veldig forskjellig hvor mye vi kjente sa jordmor så jeg vil tenke at det er det :) Men hvis det blir sterke smerter og lignende så ville jeg vel ha snakket med lege/ jordmor.

Skrevet

Flere som har begynt å få litt ubehag i bekken og/eller ryggen? Jeg bør nok bevege meg litt mer, regner med at det i ryggen skyldes sove og sittestillinger..er mye i ro. Er dere flinke til å bevege dere litt, evt ta en daglig gåtur etc? Hjelper det føler dere?

Skrevet

Jepp jeg har begynt å slite litt.. Men jeg er mye i aktivitet på jobb, så her er det motsatt. Jeg må ha tid til å sette meg ned, ellers blir det helt forferdelig til kvelden!

Skrevet

Jeg går 1/2-1 time nesten hver dag og har gjort det de siste 4 ukene. Gikk ca 2-3 dager før det, var veldig aktiv før graviditet, men var mye dårlig de første ukene frem til ca uke 16 ( vondt i korsryggen og nedover i bena) så da ble det lite aktivitet. Jeg har blitt mye bedre etter at jeg har begynt å gå mer, men det er viktig å ikke overdrive fordi hvis jeg står og trår mye f.eks på jobb så blir jeg fort sliten i rygg/ press i mage. Men jeg har tålt å stå/trå mer i jobb etter at jeg har begynt å være mer i aktivitet og føler meg i bedre form.

Skrevet

Hopper inn her siden jeg ble satt tilbake på ultralyden i går.

termin 2 juli og venter min fjerde - som er ei lita jente :-)

Skrevet

Godt å høre at det tydeligvis er normalt å kjenne det litt i rygg og bekken nå, hvis man er sliten eller er mye i ro :-)

Jeg har kjent bevegelse siden ca uke 17, er nå straks 20 uker og kjenner mer og mer -magisk! <3 En ubeskrivelig god følelse, beste jeg har opplevd noen gang. Kjenner dere andre jevnt med bevegelse, eller mest på dagtid/kveldstid? Min lille skatt er mest aktiv på kveldstid fra 18/19 kjennes det ut som, ofte mye bevegelse rett etter jeg har lagt med rundt kl 23 :-)

herlig herlig <3

Skrevet

Gu så jeg gleder meg :) fuste barn. Og har oul 26 februar. Da nerma seg fort no :D og skal på ul på mandag sio sambo ikkje får ver med 26. Me gleda oss te og sjå :D

Skrevet

Flere som liksom ikke finner noen gode sitte og liggestillinger etter noen timer i sofaen?

Har dere fått store mager enda? :-)

Skrevet

Stolene vi har hjemme så går det bra. Vi har to reclinere som er kjempefine å sitte i som ikke er alt for myke eller harde. Men jeg sliter ofte når jeg er borte hos andre, da kan det bli ubehagelig. Ja, jeg har begynt å få sor mage til ikke å være mer enn 20+4 :)

Skrevet

Er 21 uker imorgen med med nr 4. Har såvidt begynt å kjenne på kynnere nå. Med nr 3 hadde jeg mye av det de siste seks ukene, var sikker på at han skulle komme før, men han kom nærmere termin enn de andre gjorde.

Bekkenområdet mitt begynte å "henge seg opp" i uke 14. Da merket jeg det ved husrengjøring og slikt. Etter noen uker var det så ille på høyre bakside at jeg ikke kom meg opp fra sofaen/senga enkelte dager. Jeg gikk mye tur i denne perioden, rolige og lange økter. Smertene avtok gradvis. I uke 18 begynte jeg med joggeturer på tredemølla igjen og jeg holder på enda uten noe som helse vondt! Kombinerer med sykling og gåturer, så jeg er varsom altså. Det føles helt topp! Håper jeg holder meg smertefri resten av svangerskapet :) Det er så frustrerende når kroppen ikke vil henge med ;/ 

Skrevet

Er 21 uker imorgen med med nr 4. Har såvidt begynt å kjenne på kynnere nå. Med nr 3 hadde jeg mye av det de siste seks ukene, var sikker på at han skulle komme før, men han kom nærmere termin enn de andre gjorde.

Bekkenområdet mitt begynte å "henge seg opp" i uke 14. Da merket jeg det ved husrengjøring og slikt. Etter noen uker var det så ille på høyre bakside at jeg ikke kom meg opp fra sofaen/senga enkelte dager. Jeg gikk mye tur i denne perioden, rolige og lange økter. Smertene avtok gradvis. I uke 18 begynte jeg med joggeturer på tredemølla igjen og jeg holder på enda uten noe som helse vondt! Kombinerer med sykling og gåturer, så jeg er varsom altså. Det føles helt topp! Håper jeg holder meg smertefri resten av svangerskapet :) Det er så frustrerende når kroppen ikke vil henge med ;/ 

Hei, så artig at du også venter nr 4 og er 21 uker :-).

Dette er fjerdemann også for meg, og jeg er nå 21+3.

Skrevet

Flere som har litt urinlekkasje nå? Jeg er 20+2

Skrevet

Flere som har litt urinlekkasje nå? Jeg er 20+2

Jeg har et par ganger opplevd at når jeg har nøset så har  jeg vært litt uheldig og ikke klart å holde helt tett...

Skrevet

Ikke til vanlig, men når jeg hoster til jeg spyr om natta og mister helt kontroll over kroppen, må jeg bare løpe til badet, og etter å ha spydd og knapt fått puste, registrerer jeg å også ha sluppet en dråpe i trusa. Skikkelig ekkelt, hele kroppen vrenger seg.

Håper denne bronkitten fikser seg snart - første gang for meg å ha så lite kontroll over kroppen under hosteanfall, og aldri hatt problem med å holde meg før, inkludert tre tidligere svangerskap...

Skrevet

Jeg drikker veldig mye og har flere ganger opplevd noen dråper urin hvis jeg ikke har vært på toalettet på en stund.

Lurer på om flere enn meg har opplevd litt "stikninger" i skjeden? Har kjent bittelitt av det innimellom et par dager.. hva kan det komme av?

Skrevet

Ja, har opplevd det noen ganger, både nederst i underlivet og i skjeden. Har opplevd det siden ca. uke 13-14 og nå er jeg i uke 21. Det jeg har hørt at noen av oss har mer av det enn andre, det er normalt. Det kan være livmor som strekker seg/utvider seg og/ eller nerver som kommer litt i klem så det stråler litt utover. Jeg tenker for meg selv at får man sterke smerter, blødninger eller at når man kommer så langt i svangerskapet at man kjenner liv -ikke kjenner liv så tar jeg kontakt med føden med engang. Alt annet håper jeg er normalt :)

Skrevet (endret)

Flere som har litt urinlekkasje nå? Jeg er 20+2Anonymous poster hash: e653f...275

Ja jeg også som de over meg her svarer. Er i uke 20 +0 og har opplevd dette noen uker nå.

Gjør knipeøvelser og har et lite libress bind på meg.

Jeg har kjent fosteret sparke siden ... Vent litt. La meg se i dagboken.

Uke 17+1. Jeg satt på tbanen med min venninde.

Jeg kjente noe som ikke var noe jeg hadde kjent før, fra innsiden av magen. Og jeg er førstegangsfødende. Mulig jeg kjenner kroppen min godt.

Hadde kjent noe snålt uken før også , flere ganger, men på tbanen vard et et realt raskt spark.

Smertene i livmormuskelen er gått over. Smertene in my woo haa palace, for dere som forstår synonymet, har ikke kommet. Ingen stikkninger.

Endret av wonderbaby
Skrevet

Har dere store mager? Som en stor ball mest sentrert mot midten, eller mer helt ut til sidene av magen, bredere liksom? Jeg elsker gravidmagen min og nyter bevegelsene fra skatten i magen og at magen vokser :-)

Skrevet

Flere som opplever navelen sin er kommet mere ut?

Jeg har ikke noe propp som stikker ut, bare ser mer av den inni om dere forstår...

Skrevet (endret)

Har dere store mager? Som en stor ball mest sentrert mot midten, eller mer helt ut til sidene av magen, bredere liksom? Jeg elsker gravidmagen min og nyter bevegelsene fra skatten i magen og at magen vokser :-)Anonymous poster hash: e653f...275

Magen kom i uke 14 ca. Den er vokst en del ja. Tydelig gravid, rund som en kule på hele magen, ikke bare på midten. Ikke lagt på meg noen andre steder. Mulig større pupper.

Ser ut som en middelaldrende manne-ølmage hahahah

Jeg hadde en deilig myk mage fra før, så den formen er blitt forsterket.

Har en venninne med tvillinger. Hun hadde flat mage fra før, nå er den dråpeformet bare på midten. Hun er i samme trimester.

Endret av wonderbaby
Skrevet

Har dere store mager? Som en stor ball mest sentrert mot midten, eller mer helt ut til sidene av magen, bredere liksom? Jeg elsker gravidmagen min og nyter bevegelsene fra skatten i magen og at magen vokser :-)Anonymous poster hash: e653f...275

Magen kom i uke 14 ca. Den er vokst en del ja. Tydelig gravid, rund som en kule. Ikke lagt på meg noen andre steder. Mulig større pupper.

Ser ut som en middelaldrende manne-ølmage hahahah

Er sikker på at det er en superfin "ølmage"! :-) hehe

Noen som vil legge ut magebilde? :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...