Gå til innhold

Juli 2014 <3

Anbefalte innlegg

Flere som sliter litt med fordøyelsen og magevondt? Her er fordøyelsen treig, har hatt vondt når mye har samlet seg.. Ikkenoe ålreit å ha magevondtnå, håper bare inderlig det kun er fordøyelsesrelatert.

Anonymous poster hash: e653f...275

Fortsetter under...

Hatt voldsomme stikkinger i livmora de to siste dagene. Og idag stakk det annenhver gang,i eggstokkområdene! Leser at nå (uke 15+3) økes fostervannmengden,og barnet vokser i lynfart.Så er vel derfor jeg kjenner det sååå godt!! Var ordentlig ubehagelig igår/inatt!!!

Og treg mage?? Jada gitt,dronninga av treg mage her du! ;) Brukt Lactulose i mange uker,og nå,Haribo frukt vingummi!! :P;) Funker som bare det!! :D

Hatt voldsomme stikkinger i livmora de to siste dagene. Og idag stakk det annenhver gang,i eggstokkområdene! Leser at nå (uke 15+3) økes fostervannmengden,og barnet vokser i lynfart.Så er vel derfor jeg kjenner det sååå godt!! Var ordentlig ubehagelig igår/inatt!!!

Og treg mage?? Jada gitt,dronninga av treg mage her du! ;) Brukt Lactulose i mange uker,og nå,Haribo frukt vingummi!! :P;) Funker som bare det!! :D

hehe, godtvi er to med hard mage. Opplever du det som om at du er helt stappa og spent, eller hvordan kjennes det ut? Føler meg som en pølse i litt for trangt skinn :-p

Oi, gikk du en hel uke uten å gå på do? Hørtes ikke noe godt ut, bra du er bedre nå :-)

Så haribo funker altså? :-p hehe nam!

Jeg får ikke i meg grove matvarer om dagen, så her er det mye usunt nå..huff. men mye grønnsaker og frukt, da.

Annonse

Vil noen av dere være snille og gi et eksempel på hva dere får i dere av mat og drikke ila en typisk dag? Føler jeg er så lite flink med sunne matrutiner nå (særlig frokost og lunch). Har fått avsmak på ting som kornblanding og grovt brød for tiden.. og i tillegg blitt svak for brus, sjokolademelk, solrik etc.

Håper alt er bare bra med alle! :-)

Frokost: 2 dl havregryn med 3 dl melk kokt til grøt med syltetøy. Drikker et glass vann til fosfat og omega 3 pillen

Mellommåltid i 10 tiden : et eple, gulrot, Kiwi

Lunsj i 12 tiden: 130 gram kyllingfilet med 120 ferdigkokt ris

Mellommåltid: en frukt til eller pastiller

Middag 16.00: ordentlig måltid. Enten med ris, pasta eller potet. F. Eks fiskeboller i hvit saus

Etter middag spiser jeg alltid mer frukt utover kvelden, og knekkebrød eller noe til kveldsmat.

Måler opp lunsjmåltidet kun fordi jeg er nerd og har gamle vaner fra jeg gikk på fitnessdiett før sommeren. Ellers skal det også sies at jeg har fått et skikkelig sukkersug etter jeg ble gravid, så plutselig dukker det opp en sjokolade på butikken eller en kakao/bolle på jobben. Koser meg spesielt i helgene:-) Jeg er sulten konstant, så prøver alltid ha med meg noe lett i vesken jeg vet jeg har lyst på.. Ellers trener jeg nesten hver dag, så blir jo mer sulten av det også:)) Håper det var til noe hjelp? Hehe..

Anonymous poster hash: 856fb...226

Wow du er jo kjempeflink!! Godt gjort!

Jeg harvært flink i perioder, men så blir grovt brød kvalmt og byttet ut med fint....og kornblanding uspiselig og byttet ut med veldig usunn variant med sjokolade frokostblanding for barn.

Spiser alltid grønnsaker som tilbehør til middag, i tillegg til ris/potet/pasta og rent kjøtt. Ellers drikker jeg mye vann/appelsin og epldjuice gjennom dagen. Eple eller banan som mellommåltid.

Det blir en eller annen form for godteri omtrent hver dag nå, huff, sjokolade/is/bolle/litt smågodt etc. Må skjerpe meg, trenger litt inspirasjon!

Flere som sliter litt med fordøyelsen og magevondt? Her er fordøyelsen treig, har hatt vondt når mye har samlet seg.. Ikkenoe ålreit å ha magevondtnå, håper bare inderlig det kun er fordøyelsesrelatert.

Jepp, og jeg ordner det med melk og sviskekompott. Proff så er det i orden.

Oi, gikk du en hel uke uten å gå på do? Hørtes ikke noe godt ut, bra du er bedre nå :-)

Så haribo funker altså? :-p hehe nam!

Jeg får ikke i meg grove matvarer om dagen, så her er det mye usunt nå..huff. men mye grønnsaker og frukt, da.

Ja,gikk en uke,og da var jeg sååå desperat,at jeg kjøpte microlax på apoteket!! Den proppen jeg fikk ut først,var skikkelig forstenet,så var absolutt på tide å få den ut!!! :(

Er myyye bedre nå heldigvis! :)

Jeg spiser aldri søtsaker så litt Haribo tror jeg ikke gjør noe skade!! :)

Håper du får orden på magen din snart. Er så vondt å gå sånn!! :(

Lactulose fra apoteket er også effektivt over lengre tid :)

Annonse

Nå er jeg tilbake i juli klubben etter å ha vært på OUL igår og der fikk jeg ny termin 5 juli og var 18+5 :) Hadde lavtliggende morkake men den dekket ikke åpning. Flere som har fått beskjed om det her?

Hei! Da er vi akkurat like langt! :) har også termin 5. juli! Jeg hadde lavtliggende morkake som lå heeelt inntil åpningen, men dekket den ikke. Fikk time til ny ul i uke 34 for å sjekke at den har trekt seg oppover (noe den gjør i de aller fleste tilfeller). Fikk du ny time du og eller? :)

Nå er jeg tilbake i juli klubben etter å ha vært på OUL igår og der fikk jeg ny termin 5 juli og var 18+5 :) Hadde lavtliggende morkake men den dekket ikke åpning. Flere som har fått beskjed om det her?

Hei! Da er vi akkurat like langt! :) har også termin 5. juli! Jeg hadde lavtliggende morkake som lå heeelt inntil åpningen, men dekket den ikke. Fikk time til ny ul i uke 34 for å sjekke at den har trekt seg oppover (noe den gjør i de aller fleste tilfeller). Fikk du ny time du og eller? :)

Hei! Ja, har fått ny ultralyd i uke 32 :) Hvis den ikke har trekt seg oppover så blir det keisersnitt, men det er visst veldig sjelden at det ikke har forandret seg til siste UL.

Jeg fikk ny termin 4. juli hehehehehe! Det ble bestemt etter guttens størrelse, jenta lå en dag bak, så hun har på en måte termin 5. juli ;)  jaa, blir en gutt og en jente :D Begge lå med hodet opp, men på hver sin side og beina mot hverandre, slik at de så ut som en hengekøye :D

Skal tilbake ganske mange ganger siden det er to + at jeg har høy BMI: Må leve på lavglykemisk mat...litt sånn Fedon hehe...jaja...får knapt lov til å legge på meg mer, har gått opp 6,6 kg til nå. Litt vanskelig siden unger + morkake osv kommer til å veie mer enn det, men men. Skal tilbake til UL for å se nærmere på hjerte i om to-tre uker, bildene ble litt for kornete i går. I tillegg blir det jordmor og samtale på risk.pol ( blir vel litt UL da og) i midten av mars.

Det er bare innvirkning på at det kan blø, men det er som oftest hvis morkake dekker åpning. jeg fikk beskjed om å ringe føden hvis blødning, men så lenge jeg ikke har hatt noe blødning til nå så trodde hun at det gikk greit og at den kom til å flytte seg oppover fordi det pleide den. :)

Det er bare innvirkning på at det kan blø, men det er som oftest hvis morkake dekker åpning. jeg fikk beskjed om å ringe føden hvis blødning, men så lenge jeg ikke har hatt noe blødning til nå så trodde hun at det gikk greit og at den kom til å flytte seg oppover fordi det pleide den. :)

Sa de på ultralyden hvordan din ligger? Min dekker heller visstnok ikke åpningen, men ligger lavt på bakre vegg. De sa ikke noe annet enn at det blir ny kontroll i uke 32. Nå i ettertid av ultralyden har jeg så mange ubesvarte spørsmål, og lurer på hvorfor ikke jeg ble bedt om å ta kontakt med føden ved en evt blødning? Serflere får sexforbud, flyforbud og beskjed om å ta det med ro, hvorfor så ulik informasjonsmengde?

Huff, håper inderlig at jeg ikke blør en eneste dråpe og at alt går bra.

Fikk du noe mer informasjon vedrørende situasjonen?

Flere som får stram og anspent mage av litt aktivitet som rydding, dusjing etc? Muligens kynnere, såvidt jeg har forstått.

ellers vondt i ryggen og treg fordøyelse?

Håper alt er bra med alle store og små :-)

Sa de på ultralyden hvordan din ligger? Min dekker heller visstnok ikke åpningen, men ligger lavt på bakre vegg. De sa ikke noe annet enn at det blir ny kontroll i uke 32. Nå i ettertid av ultralyden har jeg så mange ubesvarte spørsmål, og lurer på hvorfor ikke jeg ble bedt om å ta kontakt med føden ved en evt blødning? Serflere får sexforbud, flyforbud og beskjed om å ta det med ro, hvorfor så ulik informasjonsmengde?

Huff, håper inderlig at jeg ikke blør en eneste dråpe og at alt går bra.

Fikk du noe mer informasjon vedrørende situasjonen?

Min lå 1 cm unna åpning og lå på bakre vegg. Jeg har ikke fått beskjed om å ta noen forholdregler, men jeg er mer forsiktig uansett etter at jeg ble gravid og tar det mer med ro uten å ha fått beskjed om det. De som har fått beskjed om å ta forholdregler er de som har morkake som dekker åpning vil jeg tro? Det var ingen stor fare for å blø altså, så lenge den ikke dekker åpning, så derfor tar jeg det med ro :)

Flere som får stram og anspent mage av litt aktivitet som rydding, dusjing etc? Muligens kynnere, såvidt jeg har forstått.

Håper alt er bra med alle store og små :-)

Jeg tåler ikke mye stress og masse gjøremål før jeg kjenner det i magen, så derfor forsøker jeg å  dele opp oppgaver og jobber kun halvt. Jeg vil tro det er kynnere som vi har? :)

Håper alt er bra med alle store og små :-)Anonymous poster hash: e653f...275

Jeg tåler ikke mye stress og masse gjøremål før jeg kjenner det i magen, så derfor forsøker jeg å  dele opp oppgaver og jobber kun halvt. Jeg vil tro det er kynnere som vi har? :)

Det høres lurt ut :-) Jeg tar det også veldig med ro, slapper mye av og lytter til kroppen. Hvor langt på vei er du?

De siste 3-4 dagene har jeg slitt med fordøyelsen.....får vondt i magen omtrent samme hva jeg spiser :-/ Flere som har det sånn? Er 19 uker på vei.

Håper alt er bra med alle store og små :-)Anonymous poster hash: e653f...275

Det høres lurt ut :-) Jeg tar det også veldig med ro, slapper mye av og lytter til kroppen. Hvor langt på vei er du?

De siste 3-4 dagene har jeg slitt med fordøyelsen.....får vondt i magen omtrent samme hva jeg spiser :-/ Flere som har det sånn? Er 19 uker på vei.

Jeg er 19+4 uker på vei. Jeg sliter noen ganger med fordøyelsen og treg mage, men det retter seg opp igjen hvis jeg spiser epler, drikker masse vann og tar litt biola og svisker hvis nødvendig. Har vondt i magen hvis det går litt lenge mellom doturer. Sliter også en del med halsbrann og det spiller ingen rolle hva jeg spiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...