sug lut Skrevet 22. desember 2013 #1 Skrevet 22. desember 2013 Nå har jeg ruta ribbe medei hand. Nei, det ble ikke ruter, og nei, det ble ikke spes jevnt. Er en umulig jobb selv med ti hender. Er det noen som IKKE skal ha ruta svor, siden de selger det? Heldigvis er det ikke til julaften, men til romjula og ikke til selskap, men ser for meg et helsike å dele opp etter steking...
Ziva Skrevet 22. desember 2013 #2 Skrevet 22. desember 2013 Tapetkniv er tingen til å rute ribbe med. Går som en drøm til og med med en hånd.
sug lut Skrevet 22. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 22. desember 2013 Tapetkniv er tingen til å rute ribbe med. Går som en drøm til og med med en hånd. jeg har ikke tapet men det bør tydeligvis ikke stoppe meg fra å ha tapetkniv
Himmel og hav Skrevet 22. desember 2013 #4 Skrevet 22. desember 2013 Trikset er å rute den mens den er halvfrossen, og ha en veldig skarp stanleykniv eller, som jeg brukte i går, en blomsterkniv.
sug lut Skrevet 22. desember 2013 Forfatter #5 Skrevet 22. desember 2013 Trikset er å rute den mens den er halvfrossen, og ha en veldig skarp stanleykniv eller, som jeg brukte i går, en blomsterkniv. Det med halvfrossen slo meg delvsagt for sent - nå var den jo bare myk og flabbete og teit. Pluss at to hender betyr mer enn man tror.
mamman til to gutter Skrevet 22. desember 2013 #6 Skrevet 22. desember 2013 Den jeg kjøpte var rutet, men noen av beina var ikke del helt over, så jeg sto og "sagde" med en kniv i går for å få det best mulig. Vår skal serveres på julaften med huset fullt, så håper det ble bra nok, hvis ikke blir det store stykker og et til hver
Iiiiik Skrevet 22. desember 2013 #7 Skrevet 22. desember 2013 Jeg brukte sånn blomsterkniv, to hender og mye tålmodighet. Ble ikke jevnt hos meg heller. Hva skal man med urutet svor, det er jeg enig i!
ellen-propellen Skrevet 22. desember 2013 #8 Skrevet 22. desember 2013 Alle som lager ribbe må ha en tapetkniv i skuffen hehetrodde alle visste det. Jaktkniven fungerer også siden den er sylskarp. Ellers har jeg hørt at svoren er enklere å rute etter man har dampet ribba.
LilleBjella Skrevet 23. desember 2013 #9 Skrevet 23. desember 2013 I Danmark, eller i hvert fall i den København-familien jeg vet om, så ruter de ikke svoren. Den bare skjæres en vei. Jeg kjøpte urutet svor en gang, og det gjør jeg aldri igjen.
Iiiiik Skrevet 23. desember 2013 #10 Skrevet 23. desember 2013 Nå så jeg akkurat Bent Stiansen rute svoren på en dampet ribbe. Det så lekende lett ut, så da vet jeg hva jeg gjør neste gang.
Chezka Skrevet 26. desember 2013 #11 Skrevet 26. desember 2013 Kjøp skalpell på apoteket! Koster et par tiere, og rutingen går som en lek!
seigdamererbest Skrevet 27. desember 2013 #12 Skrevet 27. desember 2013 Takk! Jeg laget svineribbe for förste gang i år og kunne pokker ikke forstå hvordan folk fikk til å rute opp driten!! Bra det ikke bare er meg da..
amandine Skrevet 27. desember 2013 #13 Skrevet 27. desember 2013 Aha! Jeg debuterte som ribbekokk tidligere i desember, nå skjønner jeg at jeg gjorde alt riktig! Jeg glemte nemlig å rute svoren før jeg dampet, men det var lekende lett når jeg kom på å skulle gjøre det etter en stund!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå