Gå til innhold

9 uker og 67 cm. Veldig lang?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min er 9 uker og når i sitt 70 cm lange badekar begge ender med hode og hel når han strekker seg. Vi trakk fra 3 cm i tilfelle det mangler litt i hodeenden da karet ikke er helt flatt der.

Han begynner å bli for stor til str 68. Han er 2 mnd! Jeg skjønner ingenting. I tillegg så ler han, han griper etter ting og pludrer mye. Jeg har i det siste begynt å bekymre meg for om han har et syndrom som gjør at vokser fortere.

Anonymous poster hash: 27b54...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Alle er forskjellige . Vi har også en lang kar. Brukte så vidt 56-62. 68 litt lengre. Du kan jo dra på HS-stasjonen å snakke med de om du er bekymret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er helt nøyaktig mål du oppgir, men om det stemmer ligger han laaaaaaaaaaaaaangt utenfor skjema. Hva var lengde ved fødsel da? Og hvor lang er foreldrene?

Det finnes noen syndromer som gir en eksplosiv lengdevekst, men det er såpass sjelden at jeg ville ikke bekymret meg for det. 

Anonymous poster hash: 374a7...dfe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er helt nøyaktig mål du oppgir, men om det stemmer ligger han laaaaaaaaaaaaaangt utenfor skjema. Hva var lengde ved fødsel da? Og hvor lang er foreldrene?

Det finnes noen syndromer som gir en eksplosiv lengdevekst, men det er såpass sjelden at jeg ville ikke bekymret meg for det.

Anonymous poster hash: 374a7...dfe

Han var 50 ved fødsel. Målte han på gulvet i sted også og da var han litt over 68 cm fra hodet til hæl. Hadde hodet hans helt oppi veggen.

Jeg er forresten 1.57 og far er 1.80. Så vi er jo egentlig lave. Men min far er 196. Hans far er 192 og broren til far er 207. Vet ikke om høyde kan ligge latent i genene.

Høres jo voldsomt ut å vokse 18 cm på 9 uker.

Anonymous poster hash: 27b54...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk de måler annerledes på helsestasjonen å ikke måler de lengden før ved 3 mnd kontrollen pga av at baby har vært sammenkrøpet så lenge å har vanskelig for å strekke seg ut enda:)

Vi har en veldi lang baby, han er nå 84 cm ved 10,5 mnd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes noen syndromer som gir en eksplosiv lengdevekst, men det er såpass sjelden at jeg ville ikke bekymret meg for det. Anonymous poster hash: 374a7...dfe

Han var 50 ved fødsel. Målte han på gulvet i sted også og da var han litt over 68 cm fra hodet til hæl. Hadde hodet hans helt oppi veggen.

Jeg er forresten 1.57 og far er 1.80. Så vi er jo egentlig lave. Men min far er 196. Hans far er 192 og broren til far er 207. Vet ikke om høyde kan ligge latent i genene.

Høres jo voldsomt ut å vokse 18 cm på 9 uker.Anonymous poster hash: 27b54...3f6

Det er jo en voldsom vekst. Vet ikke helt hvor du kan henvende deg i disse juletider men det høres jo ikke normalt ut.

Anonymous poster hash: 94596...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde kan ligge latent. Svogern min er vel ca 175 cm, kjærringa er vel rundt 160 og de har en som alltid har vært veldig lang. Han bruker vel 116 og har enda ikke fylt 4. Bestefaren på den ene sida er ganske lang, og oldefaren på den andre siden. noen forblir jo relativt små og strekker seg veldig under puberteten, noen vokser jevnt og noen vokser mye tidlig og flater ut

Endret av Kenga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter var 50 lang ved fødsel og 57 på 6ukerskontroll.

Hun er nå 3 år og halvt hue høyere enn jevnaldrene. hun var over gjennomsnitte men innafor skalaen. under gjennomsnittet på vekt men innafor.

Vil tro 18cm på 9 uker er veldig mye.

Anonymous poster hash: b7e5b...3f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...