Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #1 Skrevet 22. desember 2013 Dattera vår har mange av symptomene, men sover kjempegodt på natta og formiddagen. Ikke så bra på dagtid. Anonymous poster hash: 690d2...475
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #2 Skrevet 22. desember 2013 Dytter på denne i håp om at mange har erfaringer å dele. Anonymous poster hash: 690d2...475
Gjest Skrevet 22. desember 2013 #3 Skrevet 22. desember 2013 Min søver dårlig både dag og natt i perioder. Innsovningen er verst, og våkner / klynker seg om natten. Får barnet noen behandling for dette eller?
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #4 Skrevet 22. desember 2013 Min datter hadde utpregede plager med reflux. Hun sov dog ti timer i strekk nattestid. Så nei, de kan faktisk sove bra da siden magesekken får hvile. Anonymous poster hash: f2398...e32
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #5 Skrevet 22. desember 2013 Sover dårlig dag og natt. Sover urolig, skriker i søvne, våkner med skrik og smerter. Gulper og smatter mye. Han får det aldri opp så han svelger igjen, og får stor slimdannelse pga det. Som igjen fører til pusteproblemer. Heldigvis har han begynt på nexium og er mye bedre Anonymous poster hash: 1445b...d4f
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #6 Skrevet 22. desember 2013 For min datter sover kjempebra på natt/formiddag. Men etter kl.12 på dagen og frem til kl.22-23 på kvelden sover hun kun 10-15 min om gangen. Ender med at hun blir veldig overtrøtt og bare hylgråter. Aner ikke hva vi skal gjøre. Hun er 2 mnd. Hi Anonymous poster hash: 690d2...475
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #7 Skrevet 22. desember 2013 Ta henne med til legen og be om henvisning til barnelege. Be om vurdering mtp oppstart av Losec og Enfamil. Det hjalp oss. Vi observerte god effekt over natten. Anonymous poster hash: f2398...e32
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #8 Skrevet 22. desember 2013 Min har ikke fått konstatert refluks, men vi mistenker veldig, siden han har alle symptomene. Det eneste er at han ikke går ned i vekten, så helsestasjonen anbefalte å ikke ta testen på sykehuset for å ikke "plage" han unødvendig. Han sover dårlig om nettene, ja. Det er ca. sånn: Han våkner veldig ofte (og da mener jeg ofte- opp til 10 ganger), urolig, rister hodet fra side til side. Jeg ammer, han kaster gjerne alt opp av og til (hvis han drikker litt for mye). Ellers liker han ikke å bli lagt ned. Han vokser ok.Går ikke så kjempe mye opp i vekten, men ligger akkurat i gjennomsnittet. Så vi får se... Anonymous poster hash: e18d6...949
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #9 Skrevet 22. desember 2013 Og han sover ikke så veldig bra om dagen heller. Men sover gjerne så lenge vognen er i bevegelse. Våkner MED ENGANG den stopper. Sover bare i korte perioder (30- 45 min). Han er 3 mnd. Anonymous poster hash: e18d6...949
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #10 Skrevet 22. desember 2013 Men kan vi få medisin uten å ha tatt ph måling? Bare for å prøve og se om det hjelper? Har legetime imorgen (hos vikarlege,men likevel) og nå som det er jul tar det vel evigheter før vi får kommt inn til ph måling. Her i gården er det kolikk tendenser til tider og hadde vært godt å kunne se frem til en fredelig jul hvis medisiner kan hjelpe. Hi Anonymous poster hash: 690d2...475
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #11 Skrevet 22. desember 2013 Min har refluks (er ikke baby lengre), men han sov veldig, veldig dårlig både på dagtid og natt helt til han var 2,5 år. Det kan godt hende man kan ha det uten at man sover dårlig da. Anonymous poster hash: e6859...077
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #12 Skrevet 22. desember 2013 Min har stille reflux og sover veldig dårlig, både dag og natt. Plagene forverres når de ligger. Anonymous poster hash: 576e6...c31
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #13 Skrevet 22. desember 2013 Men kan vi få medisin uten å ha tatt ph måling? Bare for å prøve og se om det hjelper? Har legetime imorgen (hos vikarlege,men likevel) og nå som det er jul tar det vel evigheter før vi får kommt inn til ph måling. Her i gården er det kolikk tendenser til tider og hadde vært godt å kunne se frem til en fredelig jul hvis medisiner kan hjelpe. HiAnonymous poster hash: 690d2...475 Nei, det må taes måling... Skjønner ikke problemet med hvorfor dere ikke blir henvist vist legen og veit den har alle symptomene Anonymous poster hash: 3f6af...724
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #14 Skrevet 22. desember 2013 Men kan vi få medisin uten å ha tatt ph måling? Bare for å prøve og se om det hjelper? Har legetime imorgen (hos vikarlege,men likevel) og nå som det er jul tar det vel evigheter før vi får kommt inn til ph måling. Her i gården er det kolikk tendenser til tider og hadde vært godt å kunne se frem til en fredelig jul hvis medisiner kan hjelpe. HiAnonymous poster hash: 690d2...475 Nei, det må taes måling... Skjønner ikke problemet med hvorfor dere ikke blir henvist vist legen og veit den har alle symptomeneAnonymous poster hash: 3f6af...724 Nei, det må ikke tas måling. Vår datter fikk konstatert refluks da hun var 2 mnd, og det kun utfra sykehistorien. Vi startet med Losec og Enfamil med prompte effekt. Vår sov godt om natten. Passet da på at sengeenden var elevert. Anonymous poster hash: f2398...e32
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #15 Skrevet 22. desember 2013 Prompte effekt? Anonymous poster hash: 690d2...475
Honningmelon Skrevet 22. desember 2013 #16 Skrevet 22. desember 2013 Min minste hadde kraftig stille refluks når hun var baby og til hun var 1 1/2 år. Vi var innlagt en lengre periode med sonde fordi hun nektet å spise. Hun har alltid sovet godt på natta. Hun tok ikke PH-måling, men startet alikevel på medisiner.
Drua82 Skrevet 31. desember 2013 #17 Skrevet 31. desember 2013 Hei! Lurer også på om min jente på 4,5 mnd kan ha stille reflux. Har hatt problemer med spising siden ho ble født - skriker mye i forbindelse med måltidene. Gulper en del. Får uforklarlige skriketokter i løpet av dagen, og da hører du at hun svelger ned-men kommer ikke noe opp. Sover lite på dagtid. Er urolig og utilpass. Eneste er at hun følger vekstkurven sin fint og sover ganske godt om natta - noe som taler mot at hun skal være plaget med reflux. Noen som har hatt samme erfaring med sine barn?
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #18 Skrevet 31. desember 2013 Prompte effekt?Anonymous poster hash: 690d2...475 =umiddelbar effekt. Du kan google det. Anonymous poster hash: f2398...e32
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #19 Skrevet 31. desember 2013 Men jeg ammer. Funker det bra med bare Losec også? Og hjelper det på søvnen? M Hi Anonymous poster hash: 690d2...475
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #20 Skrevet 1. januar 2014 Min har ikke fått konstatert refluks, men vi mistenker veldig, siden han har alle symptomene. Det eneste er at han ikke går ned i vekten, så helsestasjonen anbefalte å ikke ta testen på sykehuset for å ikke "plage" han unødvendig. Han sover dårlig om nettene, ja. Det er ca. sånn: Han våkner veldig ofte (og da mener jeg ofte- opp til 10 ganger), urolig, rister hodet fra side til side. Jeg ammer, han kaster gjerne alt opp av og til (hvis han drikker litt for mye). Ellers liker han ikke å bli lagt ned. Han vokser ok.Går ikke så kjempe mye opp i vekten, men ligger akkurat i gjennomsnittet. Så vi får se... Anonymous poster hash: e18d6...949 Plage han unødig? Er det noe som er plagsomt så er det svie i hals og svelg, dag ut og dag inn. Resultatet kan bli et barn med spisevegring som må medisineres over år. Undersøkelsen de gjør på sykehuset er en sonde som settes gjennom nesen og ned i spiserøret. Den går de med i ett døgn og den måler surhetsgrad, antall sure oppstøt og varigheten på de. Songen settes når barnet er bedøvd. Det var litt ubehag når den ble satt ned, men det var fort gjort. Og min plagdes ikke noe unormalt det døgnet den satt i. Anonymous poster hash: 9f560...d3a
Drua82 Skrevet 1. januar 2014 #21 Skrevet 1. januar 2014 Min har ikke fått konstatert refluks, men vi mistenker veldig, siden han har alle symptomene. Det eneste er at han ikke går ned i vekten, så helsestasjonen anbefalte å ikke ta testen på sykehuset for å ikke "plage" han unødvendig. Han sover dårlig om nettene, ja. Det er ca. sånn: Han våkner veldig ofte (og da mener jeg ofte- opp til 10 ganger), urolig, rister hodet fra side til side. Jeg ammer, han kaster gjerne alt opp av og til (hvis han drikker litt for mye). Ellers liker han ikke å bli lagt ned. Han vokser ok.Går ikke så kjempe mye opp i vekten, men ligger akkurat i gjennomsnittet. Så vi får se... Anonymous poster hash: e18d6...949 Plage han unødig?Er det noe som er plagsomt så er det svie i hals og svelg, dag ut og dag inn. Resultatet kan bli et barn med spisevegring som må medisineres over år. Undersøkelsen de gjør på sykehuset er en sonde som settes gjennom nesen og ned i spiserøret. Den går de med i ett døgn og den måler surhetsgrad, antall sure oppstøt og varigheten på de. Songen settes når barnet er bedøvd. Det var litt ubehag når den ble satt ned, men det var fort gjort. Og min plagdes ikke noe unormalt det døgnet den satt i. Hvor gamle må de være for å ta den ph undersøkelsen? På sykehuset sa de ho var for liten da ho var 3,5 mnd gammel. Men ser på ulike forum at mange har fått gjort undersøkelsen tidligere ... Anonymous poster hash: 9f560...d3a
Drua82 Skrevet 1. januar 2014 #22 Skrevet 1. januar 2014 Hvor gamle må de være før de gjør den ph undersøkelsen? På sykehuset sa de hun var for liten da hun var 3,5 mnd gammel - men har lest på flere forum om at de har fått gjort det tidligere ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå