Gå til innhold

Ang julgaver med til far.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungene skal være hos far i år. Første år. Ville dere sendt med gaver fra meg og min familie? Han gjorde ikke det i fjor. Er så i stuss hva jeg skal gjøre. Håper på mange svar. Hva gjør dere som er i samme situasjon evt tenker dere andre?

Anonymous poster hash: 25b1d...95a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sender selvsagt med julegaver så barna kan åpne dem på julaften

Anonymous poster hash: d1120...682
Skrevet

Det gjør ikke jeg. De får masse gaver og har nok der. Jeg vil også at de skal ha tingene jeg/familien min kjøper til dem hos meg, da han har lite samvær. Men nå har jeg de ofte lillejulaften  da og vi bor nært hverandre.

Anonymous poster hash: 278b3...7ef
Skrevet

Da har du egen julaften med henne og din familie.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har jeg aldri gjort. Vi feirer jul her før hun drar.

Skrevet

Har vi aldri gjort. Ville feiret jul først.

Skrevet

Det er den løsningen jeg kjenner også, med nieser og andre i slekta.

Skrevet

For meg er det jul bare én gang. Fratar jo jula litt av glansen også, hvis de skal feire jul to dager etter hverandre. Min eldste har med seg noen gaver herfra de årene hun er hos faren og så får hun resten når hun kommer tilbake i romjula. 

Skrevet

signerer, bortsett fra at vi feirer jul hjemme 1 juledag om barnet er hos far ;)

Anonymous poster hash: d90d7...242

Gjest Sekretøsa
Skrevet

signerer, bortsett fra at vi feirer jul hjemme 1 juledag om barnet er hos far ;)Anonymous poster hash: d90d7...242

Aner ikke hvorfor det har blitt til før, men hun er hos han fra 20-27 desember. Og da er det jo snart januar :P

Skrevet

Vi har en dag i romjulen hvor alle ungene er hjemme som vi åpner gaver fra denne siden av familien. Vi lager ikke ny julaften, men en kosedag. Ungene har blitt veldig glad i denne dagen. Vi voksne syns den også er veldig koselig.

Vi åpner ingen gaver før julaften, for litt kjedelig om ungene får noe likt på julaften. Da er det bedre nedturen kommer en annen dag enn julaften (to av ungene åpnet gavere hos mor lillejulaften en gang, og da fikk hun det samme på begge sider. Gave som var dyr som bestforeldre var med på, så da var det få andre gaver. Julaften ble en nedtur for jenta stakars.)

Anonymous poster hash: 7bee3...e89

Skrevet

Nei, vi gjør ikke det, hun åpner pakkene når hun kommer til oss 4. Dag de årene hun ikke er hos oss. Hun har tross alt 4 familier som kjøper til henne, og skulle hun rukke og pakka opp alt på julaften måtte hun startet rett etter drokost..

Skrevet

Pleier å sende med et par stk men ikke alle. Da får hun de aldri med seg hjem og alt hun får ender opp som lillesøsteren sitt. Hun får det da aldri tiøbake da lillesøsteren putter alt på rommet sitt og vil da ikke gi det tilbake. Har skjedd flere ganger så det har vi sluttet med.

Hun får masse gaver fra fars familie som blir igjen der så trenger ikke sende med masse fra oss.

Anonymous poster hash: c17b8...6c4

Skrevet

Nå er vi fars hjem da, men de åra barna feirer jul med mor, åpner de gaver hos oss på formiddagen på nyttårsaften. Synes det er korslig å ta det en dag som er litt spesiell i utgangspunkte. Når de feirer jul med mor har det variert litt om de åpner gaver før eller etter julaften. Vi merker helt klart at ungene har ikke samme spenningen de åra de har åpna masse gaver ett par dager før julaften. Så jeg anbefaler å finne en dag etter julaften hvor dere kan åpne gaver og kose dere. 

Anonymous poster hash: c6284...a7f
Skrevet

Spørs hvor de feirer. Faren bor i utgangspunktet 5 timer unna, så orker ikke sende med alle gavene på bussen. Sender med noen få bare. Så har de pleid å åpne resten i romjulen med oss.

I år sender vi med alle, da de skal feire hos besteforeldrene like ved oss.

Anonymous poster hash: c9cf3...d67
Skrevet

Datteren min har alltid åpnet alle gavene på julaften, uansett hvor hun er.

Anonymous poster hash: 44fa2...7e8

Skrevet

Julegaver hører julaften til, så jeg synes du skal sende med henne gavene.... Synes ikke noe om at en skal lage en egen "julaften" hjemme hos den som ikke har barnet/barna på julaften. Vi har alltid latt barna åpne gavene på julaften, der de er.

Anonymous poster hash: 28075...d5b

Anonymous poster hash: 28075...d5b

Skrevet

Sender ikke med gaver fra oss i det hele tatt, ting som drar dit kommer ikke tilbake og det er jo litt synd om barnet får gaver som burde være hvor h*n er mest; også kjent som hjemme hos mamma'n sin. Vi tar derfor en litt britisk vri og åpner gaver første juledag etter frokost. 

Tror det er nok gaver hos pappa'n i år uansett ;) 

Anonymous poster hash: bf135...729
Skrevet

Nå er jeg så heldig at barna ikke reiser før julaften ettermiddag.. Har invitert min nærmeste familie hit klokka 11 for brunsj og kaffe og gaveåpning for barna:)

Julaften er en dag og jeg vil ikke at de skal feire jul "hele romjula". Har ei som reiste til farmor i nord på torsdag. Sendte alle gavene oppover..

Anonymous poster hash: 758c6...39e

Skrevet

Vi sender alltid med pakkene til pappaen. Julaften er en gang i året, men også for å sende et signal til henne om at vi foreldre kan samarbeide om dette selv om det er vanskelig.

Skrevet

Sender med alle gavene når han feirer jul hos far. Han sender med alle gavene fra hans familie når han er hos meg. Enkelt og greit :)

Skrevet

Har tenkt en del og lest det dere har skrevet og komt frem til at jeg tror de blir sendt med. Så får de med her de som skal her etterpå.

Anonymous poster hash: 25b1d...95a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...