Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #1 Skrevet 21. desember 2013 Det er såpass ille at andre har begynt bemerke det, særlig mannen min. Denne uken som har vært har jeg knust et glass og en tallerken, jeg mister også ting når jeg rydder osv, skikkelig slepphendt. Jeg har hatt en ME-diagnose i snart 5 år, men har ikke vært slik som dette før, kan det likevel ha sammenheng med den diagnosen, eller er er jeg bare ukonsentrert og slepphendt tro? Vet det er andre med ME på forumet her, slipper dere ting i gulvet hele tiden? Begynner lure litt på hva som skjer med meg egentlig.... Noen som har innspill? Anonymous poster hash: 8e3b5...d16
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #2 Skrevet 21. desember 2013 Hjernesvulst Anonymous poster hash: 03b4b...4ee
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #3 Skrevet 21. desember 2013 HjernesvulstAnonymous poster hash: 03b4b...4ee Den kunne du ha spart deg for, tror hi har nok og tenke på om ikke du skal slenge ut sånne kommentarer... Snakk med legen din hi Anonymous poster hash: b7a53...521
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #4 Skrevet 21. desember 2013 Har ikke ME eller andre sykdommer, men når jeg er veldig sliten og/eller stressa kan jeg ha en periode der jeg mister ting, snubler (både i føttene mine og i ordene), går på ting osv. Rett og slett fordi jeg glemmer og fordi jeg ikke helt klarer å holde fokus. Anonymous poster hash: 0b20c...4bb
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #5 Skrevet 21. desember 2013 Jeg har det som deg, men ingen diagnose enda.. Er utredet for hjernesvulst som nevnt over her, men legen så det ikke så sannsynlig egentlig, for om man hadde funksjonssvikt som tegn på hjernesvulst, skulle man ha en god del andre problemer, som var knyttet opp mot det også, som synet, gange, tale ol. Jeg har noe nerver i klem, men skal også utredes for fibromyalgi og MS nå Anonymous poster hash: 50ea9...06e
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #6 Skrevet 21. desember 2013 Mest sannsynlig er det pga MS, den utvikler seg i rykk og napp. Rart du ikke har fått mere informasjon siden du har fått diagnosen. Får du noe behandlig for MS (medesiner)? Du bør ta en tur til fastlegen siden du har fått flere sympt. Anonymous poster hash: f06e4...020
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #7 Skrevet 21. desember 2013 Mest sannsynlig er det pga MS, den utvikler seg i rykk og napp. Rart du ikke har fått mere informasjon siden du har fått diagnosen. Får du noe behandlig for MS (medesiner)? Du bør ta en tur til fastlegen siden du har fått flere sympt. Anonymous poster hash: f06e4...020 Stooor forskjell på MS og ME.... men fort gjort å se feil HI - jeg har det som deg nå. Jeg har kobbermangel som er en mulig årsak til at jeg har fått slike symptomer. Kobbermangel kan gi MS-symptomer. Forskjellige årsaker, men like symptomer i nervesystemet. Jeg håper imidlertid på at det ikke har gått så langt med meg, for jeg har også en nevrologisk ubalanse som forhåpentligvis kan forklare det. Oppdaget at samsynet mitt var helt på jordet, derfor feiltolker jeg avstand når jeg skal sette noe i skap, på bord, ta tak i ting osv. Jeg har hatt ME, da hadde jeg ikke problem med å miste ting slik. Det er mange ting som kan gjøre at du opplever det du gjør nå, så ikke begynn å tenke verste mulighetene - det er det minst sjanse for Først av alt, få sjekket synet ditt, og pass på at de sjekker samsynet ditt. Få evt en time til en øyelege. Få også legen din til å sjekke deg for alle mineraler og vitaminer (husk også kobber!). Om du ikke har blitt klokere etter dette så anbefaler jeg deg å kontakte en kiropraktor som har spesialisering innen nevrologisk rehabilitering - dette hjelper meg! (både på syn, samsyn, og slepphendtheten samt all "klossetheten"). Bor du på østlandet så er det flere som driver med dette. Anonymous poster hash: 2777c...8dc
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #8 Skrevet 21. desember 2013 Takk for svar alle sammen. Syn og samsyn har jeg sjekket, det er helt som det skal. Dette ble sjekket i forbindelse med ME-diagnosen siden jeg jo har nærmest kronisk hodepine. Det er også tatt MR av hjernen uten at det er funnet noe galt.. Vet jeg har vært lav på både B12 (har fått sprøyter) og D-vitamin, men det er lenge siden det har blitt sjekket nå. Kobber tror jeg aldri har blitt sjekket, og jeg har aldri møtt en nevrolog, kanskje på tide med en tur til lege igjen. ME'en kom som følge av en kraftig infeksjon jeg hadde for snart 5 år siden, var innlagt på sykehus med intravenøs antibiotika, pustehjelp osv og egentlig aldri blitt 100% restituert etter det. Det blir jo mye nå i julen selv om jeg prøver få nok hvile, så jeg håper jo det er en følge av at jeg er sliten og kroppen reagerer på det. Men det har vært ganske ekstremt siste 3-4 ukene, jeg mister ting hele tiden, uskyldige ting som en leke eller lignende når jeg rydder men ofte også kopper og kar når jeg f.eks rydder av bordet, ut av oppvaskmaskinen e.l. De bare glipper ut av hendene og går i gulvet eller benken med et smell. Har skjedd tre ganger som jeg kommer på bare i dag, en brødskive gikk i gulvet i dag tidlig, mannen bemerket det da jeg mistet noe i bakken med et smell da jeg ryddet og jeg knuste en tallerken da jeg ryddet av middagsbordet... Anonymous poster hash: 8e3b5...d16
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #9 Skrevet 21. desember 2013 Takk for svar alle sammen. Syn og samsyn har jeg sjekket, det er helt som det skal. Dette ble sjekket i forbindelse med ME-diagnosen siden jeg jo har nærmest kronisk hodepine. Det er også tatt MR av hjernen uten at det er funnet noe galt.. Vet jeg har vært lav på både B12 (har fått sprøyter) og D-vitamin, men det er lenge siden det har blitt sjekket nå. Kobber tror jeg aldri har blitt sjekket, og jeg har aldri møtt en nevrolog, kanskje på tide med en tur til lege igjen. ME'en kom som følge av en kraftig infeksjon jeg hadde for snart 5 år siden, var innlagt på sykehus med intravenøs antibiotika, pustehjelp osv og egentlig aldri blitt 100% restituert etter det. Det blir jo mye nå i julen selv om jeg prøver få nok hvile, så jeg håper jo det er en følge av at jeg er sliten og kroppen reagerer på det. Men det har vært ganske ekstremt siste 3-4 ukene, jeg mister ting hele tiden, uskyldige ting som en leke eller lignende når jeg rydder men ofte også kopper og kar når jeg f.eks rydder av bordet, ut av oppvaskmaskinen e.l. De bare glipper ut av hendene og går i gulvet eller benken med et smell. Har skjedd tre ganger som jeg kommer på bare i dag, en brødskive gikk i gulvet i dag tidlig, mannen bemerket det da jeg mistet noe i bakken med et smell da jeg ryddet og jeg knuste en tallerken da jeg ryddet av middagsbordet... Anonymous poster hash: 8e3b5...d16 Da du var innlagt på sykehuset, hadde du da kun intravenøs næring en stund? I så fall er det en av risikofaktorene ift å utvikle kobbermangel. Så få det sjekket, du. Ellers er det typisk at alle symptomer kan forverres når man stresser og er sliten, og jeg tror at de med ME vil oppleve slike ting i sterkere grad enn andre. Anonymous poster hash: 2777c...8dc
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #10 Skrevet 21. desember 2013 Takk for svar alle sammen. Syn og samsyn har jeg sjekket, det er helt som det skal. Dette ble sjekket i forbindelse med ME-diagnosen siden jeg jo har nærmest kronisk hodepine. Det er også tatt MR av hjernen uten at det er funnet noe galt.. Vet jeg har vært lav på både B12 (har fått sprøyter) og D-vitamin, men det er lenge siden det har blitt sjekket nå. Kobber tror jeg aldri har blitt sjekket, og jeg har aldri møtt en nevrolog, kanskje på tide med en tur til lege igjen. ME'en kom som følge av en kraftig infeksjon jeg hadde for snart 5 år siden, var innlagt på sykehus med intravenøs antibiotika, pustehjelp osv og egentlig aldri blitt 100% restituert etter det. Det blir jo mye nå i julen selv om jeg prøver få nok hvile, så jeg håper jo det er en følge av at jeg er sliten og kroppen reagerer på det. Men det har vært ganske ekstremt siste 3-4 ukene, jeg mister ting hele tiden, uskyldige ting som en leke eller lignende når jeg rydder men ofte også kopper og kar når jeg f.eks rydder av bordet, ut av oppvaskmaskinen e.l. De bare glipper ut av hendene og går i gulvet eller benken med et smell. Har skjedd tre ganger som jeg kommer på bare i dag, en brødskive gikk i gulvet i dag tidlig, mannen bemerket det da jeg mistet noe i bakken med et smell da jeg ryddet og jeg knuste en tallerken da jeg ryddet av middagsbordet... Anonymous poster hash: 8e3b5...d16 Da du var innlagt på sykehuset, hadde du da kun intravenøs næring en stund? I så fall er det en av risikofaktorene ift å utvikle kobbermangel. Så få det sjekket, du. Ellers er det typisk at alle symptomer kan forverres når man stresser og er sliten, og jeg tror at de med ME vil oppleve slike ting i sterkere grad enn andre. Anonymous poster hash: 2777c...8dc Tja, jeg var dehydrert og hadde altfor lavt oksygenopptak da jeg ble lagt inn (innfeksjonen satt i bronkier/lunger) så jeg fikk ihvertfall væske intravenøst, pustehjelp og antibiotika intravenøst. Jeg trodde det var bare væske jeg fikk tilført, men det er kanskje det du mener med intravenøs næring? Det var ikke så mange dagene jeg var for syk til å spise selv, to dager kanskje, det er vel ikke lenge nok til å utvikle kobbermangel, eller? Regner uansett med at jeg bare er sliten, men skal bestille en time hos legen etter jul uansett så får han tatt noen blodprøver igjen. Når man har en diagnose som ME skal man ihvertfall passe på at man ikke har for lave verdier av noe som helst i kroppen. Tusen takk for svar. Anonymous poster hash: 8e3b5...d16
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #11 Skrevet 21. desember 2013 Tja, jeg var dehydrert og hadde altfor lavt oksygenopptak da jeg ble lagt inn (innfeksjonen satt i bronkier/lunger) så jeg fikk ihvertfall væske intravenøst, pustehjelp og antibiotika intravenøst. Jeg trodde det var bare væske jeg fikk tilført, men det er kanskje det du mener med intravenøs næring? Det var ikke så mange dagene jeg var for syk til å spise selv, to dager kanskje, det er vel ikke lenge nok til å utvikle kobbermangel, eller? Regner uansett med at jeg bare er sliten, men skal bestille en time hos legen etter jul uansett så får han tatt noen blodprøver igjen. Når man har en diagnose som ME skal man ihvertfall passe på at man ikke har for lave verdier av noe som helst i kroppen. Tusen takk for svar. Anonymous poster hash: 8e3b5...d16 Høres ikke ut som om du av det skulle være i risikosone for å ha utviklet kobbermangel, nei. Men få det sjekket likevel, for kobbermangel kan også gi mange av de typiske ME-symptomene med fatigue, nedsatt immunforsvar, hodepine, muskel- og leddsmerter m.m. Enig med deg - viktig å ikke bli lav på noe når man har den diagnosen. Jeg var veldig sensitiv for akkurat det da jeg var syk med ME, og jeg trengte en del ekstra tilskudd for å greie å holde meg innenfor normalverdiene. Anonymous poster hash: 2777c...8dc
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #12 Skrevet 21. desember 2013 Karpaltunnelsyndrom. Jeg har hatt dette i og i lang tid etter begge svangerskap. Mistet ting i ett sett. Jeg trodde det var noe med nerver som ikke fikk plass enten i håndleddet eller helt oppe i brystregionen, men det forsvant etter ca to ukers tid med lav dose Levaxin (tyroksin) som behandling for mitt lave stoffskifte. Som forøvrig er innenfor den omdiskuterte normalen, men godt utenfor optimalen. Anonymous poster hash: 0b4b3...632
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå