Gå til innhold

Forsker mener tre glass vin er passelig med barn tilstede

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke med dere men jeg er full på tre glass. Må si den forskningen overrasker meg.

Anonymous poster hash: 28e0f...228

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Galskap!! Er forskeren dansk?

Null glass er passelig, barn merker at de voksne endrer seg (positivt el negativt), og blir usikre.

Anonymous poster hash: 0d182...292

Skrevet

Jeg kan drikke 4-5 før jeg merker noe.

Anonymous poster hash: bc50c...88a
Skrevet

Jeg vet ikke med dere men jeg er full på tre glass. Må si den forskningen overrasker meg.

Jeg er enig med deg. Jeg vel ikke dritings etter tre glass, men ganske brisen. Jeg drikker kanskje et halvt glass vin eller en liten øl, da holder det her i gården (med barn til stede altså).

Skrevet

Kjenner godt tre glas, ja. Men då om dei er inntatt på 1-2 timar. Over ein kveld synes eg tre glas er ei ok mengde.

Skrevet

Da tenker de kanskje en gjennomsnittlig voksen person. Jeg er også temmelig full på tre glass. Ville ikke drikket mer en et glass med barn tilstede.

Anonymous poster hash: 7cf49...d56

Skrevet

Kommer jo an på over hvor lang tid man drikker de tre glassene da... Tre tette glass så er jeg også brisen, men det er vel tross alt ikke så vanlig.

Anonymous poster hash: 3e5ba...9f0

Skrevet

Jeg synes det holder med ett for min del, men det kan jo være at det er tre glass i løpet av en hel kveld de mener. Da er det ikke nødvendigvis så mye hvis man drikker 1-2glass(1glass vin som enhet tror jeg er ca.1,5dl) til maten og ett glass til senere. Men jeg synes også at tre glass hørtes mye ut!

Anonymous poster hash: 1cbed...cf3

Skrevet

Hvis det er snakk om en hel kveld så kan jeg fint drikke 3 glass uten at jeg hadde merket noe spesielt av det.

Eller rettelse, jeg kunne :)

Etter å ikke ha drukket på over et år, og ammer fremdeles så kan det godt hende jeg hadde merket det :D

Skrevet

Skal rimelig mye mer enn 3 glass før jeg merker no, men det er opptil enhver å avgjøre hva man tåler tenker jeg...

Anonymous poster hash: 6a9f5...9a0

Skrevet

Kjenner det etter 3 glass. Kan fint drikke 1 glass vin til maten, men stopper der. Jeg drikker så og si aldri med barn tilstede.

Skrevet

Skal rimelig mye mer enn 3 glass før jeg merker no, men det er opptil enhver å avgjøre hva man tåler tenker jeg...

Anonymous poster hash: 6a9f5...9a0

Det er vel det som er problemet, at det er veldig veldig mange som ikke klarer å se sine begrensninger når det gjelder alkohol.

Skrevet

Jeg vet ikke med dere men jeg er full på tre glass. Må si den forskningen overrasker meg. Anonymous poster hash: 28e0f...228

Hahaha, jeg å! Det viktigste er vel å ha såpass selvinnsikt og styring at man stopper før man blir full ;) Så får forskerne forske videre på noe så irrelevant som dette! (Altså det finnes da ikke et fasitsvar på hvor mye en kan drikke?!..?!)

Anonymous poster hash: e1fac...29c

Skrevet

Jeg hadde vært veldig beruset etter tre glass vin, det samme hadde mannen min. Uaktuelt for oss å dele en hel flaske vin med barna tilstede! Ikke rart at det er så mange barn som gruer seg til jul om foreldrene inntar slike mengder...

Anonymous poster hash: 7b2c0...517
Skrevet

Når ble forskning fasiten på alt?

Dessuten en latterlig sak å forske på. Er lei av forskning på selvfølgeligheter. Er det blitt slik at man forsker for forskningens skyld?

Anonymous poster hash: 27bac...bb2

Skrevet

Av og til er det bedre å bruke sunn fornuft.

Skrevet

Det kommer jo an på hvor hurtig en inntar disse 3 glassene. Om jeg er på fest og drikker 3 glass , kan jeg bli brisen ja. Men om jeg inntar 3 glass hjemme for hyggens skyld , feks nippet til et vinglass mens jeg lager julemiddagen ( tar noen timer det), så et glass til maten. Vi kan sitte ganske lenge og spise å så et glass senere på kvelden etter gaveåpningen. Så har jeg ikke muligheten til å bli brisen eller full for jeg blir uansett edru mellom hvert glass :)

Men spiller liten rolle for min eller mannens sin del da begge elsker julebrus : D , å holder oss til det på julaften :)

Skrevet

Jeg merker det bare jeg snuser på korken. Ett glass holder lenge for meg.

Skrevet

Kommer veldig ann på dagsformen for meg, men som regel er jeg på en snurr etter å ha inntatt tre glass med vin.. 

En flaske vin inneholder 4 glass vin da, så det er jo nesten en flaske med vin MENS man skal passe og følge opp barn..

Anonymous poster hash: aedc1...ca1
Skrevet

Kanskje det får de som inntar det tredoble til å tenke seg om, om ikke annet. Grensen for hva som er greit er svært forskjellig rundt omkring.

Skrevet

Heldigvis er jeg ikke avhengig av å drikke for å kose meg. Her i huset serveres ikke alkohol i jula. ( eller ellers når ungene er her) Jula er for ungene, syns ikke vi voksne trenger å drikke alkohol da.

Skrevet

Det beregnes vel 6 glass på en flaske. Da menes rødvinsglass ikke halvliters:)

Skrevet

Holder med et for meg når det er unger i nærheten, selv om jeg ikke akkurat er møkkings på 3 glass. Men nok til at jeg ikke føler det er greit for min del.

Tipper dog det blir Pepsi Max til julematen uansett. ;)

Skrevet

Ett glass holder for meg ihvertfall! :)

Skrevet

Jeg merker ingenting av 3 glass vin sammen med mat over f.eks. 2-3 timer.

Anonymous poster hash: ecd96...bed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...