Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #1 Skrevet 21. desember 2013 Hva mangler jeg og har jeg kjøpt nok? Det gjelder altså selveste julemiddagen. Vi er 6 voksne og to små barn. Jeg har kjøpt: -3,1 kg ribbe -10 medisterkaker -2 store julepølser røkt -2 pakker sosisser -ingredienser til rødkål Må kjøpe potet, gulrøtter, rosenkål og ingredienser til karamellpudding. Hva har jeg glemt av og må jeg ha mer av noe? Tusen takk for at du gidder å lese, jeg er litt "shaky" mtp at svigers kommer på middag Anonymous poster hash: 52f94...232
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 21. desember 2013 #2 Skrevet 21. desember 2013 Jeg syns det var litt lite medisterkaker og pølser. Det er også vanlig å ha surkål, tyttebærsyltetøy, svisker og lefse.
Himmel og hav Skrevet 21. desember 2013 #3 Skrevet 21. desember 2013 Ti medisterkaker er kanskje litt lite? Det er jo ikke mer enn omtrent én til hver. Om du ikke har noen skikkelige storspisere av ribbe, så holder det. Om du har noen som ikke stopper før etter 4. porsjon (som min svoger), så bør du ha litt mer. Vi pleier å ha svisker ved siden av også, ellers ser det bra ut
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #4 Skrevet 21. desember 2013 Litt mer medisterkaker kanskje? Sikkert lurt å beregne to til hver... Masse lykke til:) Anonymous poster hash: e1ff8...5d8
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #5 Skrevet 21. desember 2013 Min svigerfamilie vil ha ertestuing til, men vet ikke om det er vanlig. Skal du ha saus til, eller bruker du stekesky? Regner med at du har drikke:) Anonymous poster hash: 41415...fb2
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #6 Skrevet 21. desember 2013 Min svigerfamilie vil ha ertestuing til, men vet ikke om det er vanlig. Skal du ha saus til, eller bruker du stekesky? Regner med at du har drikke:) Anonymous poster hash: 41415...fb2 Tenker å ha sky og brunsaus (svigerfar liker det) Drikke har vi haugevis av! Anonymous poster hash: 52f94...232
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #7 Skrevet 21. desember 2013 Jeg syns det var litt lite medisterkaker og pølser.Det er også vanlig å ha surkål, tyttebærsyltetøy, svisker og lefse. Surkål og svisker! Takk, det hadde jeg glemt! Tyttebærsyltetøy har jeg :-) Ja, det er kanskje litt for få medisterkaker og pølser, det var mannfolket her som mente dette var MER enn nok. Takk Anonymous poster hash: 52f94...232
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #8 Skrevet 21. desember 2013 Ti medisterkaker er kanskje litt lite? Det er jo ikke mer enn omtrent én til hver. Om du ikke har noen skikkelige storspisere av ribbe, så holder det. Om du har noen som ikke stopper før etter 4. porsjon (som min svoger), så bør du ha litt mer. Vi pleier å ha svisker ved siden av også, ellers ser det bra ut Ikke bekymret over størrelsen på ribba, den holder nok i massevis. Det kommer én storspiser, men det er to som omtrent ikke rører ribba. Jeg har dog innsett at medisterkakemengden må økes betraktelig Anonymous poster hash: 52f94...232
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #9 Skrevet 21. desember 2013 Er identisk med det jeg handlet i dag (skal handle ferdig på mandag). Vi er 4 voksne, og ett barn. Anonymous poster hash: b08e2...714
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #10 Skrevet 21. desember 2013 Er identisk med det jeg handlet i dag (skal handle ferdig på mandag). Vi er 4 voksne, og ett barn.Anonymous poster hash: b08e2...714 Da skjønner jeg at jeg må handle inn litt ekstra ja Samtidig vil jeg ikke overdrive heller, da ingen her i huset spiser hverken pølse- eller ribberester Anonymous poster hash: 52f94...232
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. desember 2013 #11 Skrevet 21. desember 2013 Kålrabistappe!! Og mer medisterkake ja ;-)
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #12 Skrevet 21. desember 2013 Glad vi spiser pinnekjøtt - mye mindre å huske på Lykke til med ribbemiddagen og svigers, det går nok bra, skal du se Anonymous poster hash: f2bf3...e5e
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #13 Skrevet 21. desember 2013 Jeg syns det var litt lite medisterkaker og pølser. Det er også vanlig å ha surkål, tyttebærsyltetøy, svisker og lefse. Lefse? Anonymous poster hash: 8ed89...79f
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #14 Skrevet 21. desember 2013 Er identisk med det jeg handlet i dag (skal handle ferdig på mandag). Vi er 4 voksne, og ett barn.Anonymous poster hash: b08e2...714 Da skjønner jeg at jeg må handle inn litt ekstra ja Samtidig vil jeg ikke overdrive heller, da ingen her i huset spiser hverken pølse- eller ribberester Anonymous poster hash: 52f94...232 Hva? Spiser dere ikke ribbe- og pølserester? Det er da ingen ting som er så godt som kald ribbe på lefse. Det spiser jeg til frokost "hver dag hele jula". (Ikke riktig så voldsomt, da, men...) Anonymous poster hash: b8c6f...277
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #15 Skrevet 21. desember 2013 i tilegg til å gni ribba inn m salt og pepper blir det en himmelsk god smak om dere gnir den inn med sennepspulver..Fåes på en firkanta liten boks Anonymous poster hash: f6347...8bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå