Gå til innhold

Langtidssking av svinesteik. Hjelp noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en svinesteik her jeg tenkte å langtids steike, og da snakker vi LANG steketid, tenkte å sette den inn om 2 timer, og la den stå til i morgen klokka 16-17. Noen som kan dele hvilke grad, og tips om vann ol (ikke leirgryte) ildfast form eller vanlig stekepanne?

Steika er forresten på 1,7 kg

Anonymous poster hash: 009b5...39f
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Hvis den skal stå så lenge inne, så må du sette ovnen på det antall grader du vil steken skal ha som kjernetemperatur når den skal være ferdig, for etter så lang tid vil steken ha samme temperatur som ovnen. Jeg er ikke sikker på hvordan du bør gjøre det ellers, jeg trodde ikke man skulle ha noe vann i.

Anonymous poster hash: d48b8...8a7
Skrevet

Hvis den skal stå så lenge inne, så må du sette ovnen på det antall grader du vil steken skal ha som kjernetemperatur når den skal være ferdig, for etter så lang tid vil steken ha samme temperatur som ovnen. Jeg er ikke sikker på hvordan du bør gjøre det ellers, jeg trodde ikke man skulle ha noe vann i.

Anonymous poster hash: d48b8...8a7

Ikke noe vann når man steker steik? og så lenge... Da blir det da svidd istedenfor.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

kjernetemperaturen bør ligge på maks 70 grader, så ovnen må ikke stå på mer enn 70 grader heller, 2-3 dl vann, gjerne grønnsaker i bunnen men ikke et must, vannet skal brukes til å øse over steika, så den ikke blir for hard på toppen, veldig godt om man maserer den inn i ribbekrydder på denne tiden av året ;) en forsmak på jul.

Bruk en liten stekepanne om du har :)

bruk steikesjyen til sjysaus eller til å lage brun saus på :)  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...