Lovise83 Skrevet 21. desember 2013 #1 Skrevet 21. desember 2013 Jeg hadde mitt 3. Icsi forsøk i november hvor jeg gikk på klexane for og få bedre blodtilførsel til livmora! Mustet i uke 5! Nå har jeg blitt gravid på Naturlig måte og lurer derfor på at siden jeg har mye klexane til overs fra sist, burde jeg kansje ta den nå eller er ikke det så bra??
Lovise83 Skrevet 21. desember 2013 Forfatter #2 Skrevet 21. desember 2013 Har endel lutinus også foresten..?
lillespire2 Skrevet 21. desember 2013 #3 Skrevet 21. desember 2013 Jeg ville absolutt IKKE startet med dette uten å ha konferert med lege først. Når vi tar IVF, hemmes kroppen egen balanse og vi må ta div legemidler som substitutt. Det er min mening. Husk at vi på forumet ikke er leger med spesialitet i gynekologi selv om vi noen ganger tror det Gratulerer forresten!! Må være en fantastisk å få det til selv!!
Lovise83 Skrevet 21. desember 2013 Forfatter #4 Skrevet 21. desember 2013 Ja, helt sant:-) sikker best og bare holdw meg til fruktus femina:-)
Tante_Esel Skrevet 21. desember 2013 #5 Skrevet 21. desember 2013 Ja, helt sant:-) sikker best og bare holdw meg til fruktus femina:-) Jeg visste at hvis jeg ble gravid med ivf, skulle jeg ta lutinus til uke 12 +fragmin så da jeg ble gravid naturlig, så begynte jeg på dette med en eneste gang! så ringte jeg klinikken og forhørte meg med de, og fikk flere resepter... fragmin må jeg bruke hele svangerskapet. så det er ikke alltid det er så dumt å selvmedisinere heller... men jeg vet ikke hva du haar for slags avtale med klinikken ifht om du skulle blitt gravid med ivf... aleris sa i hvert fall til meg at det var bra jeg hadde startet på det selv. nå er jeg jo i 2.tri så ddet funka tydeligvis
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #6 Skrevet 22. desember 2013 Det er jo forskjell på å bli naturlig gravid kontra gravid med IVF.. Blir en gravid naturlig produserer kroppen stort sett det en trenger, mens ved IVF trengs det noe støtte.. Det kan selvsagt ligge noe i hvorfor en har IVF også da.. Sannsynligvis trenger du ikke noen støtte når du har blitt gravid naturlig, hvis alt er helt i orden med deg:) Jeg hadde gjort som tidligere skrevet her, rådfør deg med lege før du begynner ned noen behandling.. Det kan jo også være noe annet hvis du har hatt mange aborter? Har du bare hatt en, så er det noe som dessverre skjer. Ikke noe galt med deg av den grunn, bare egget. Mest sannsynlig altså. Tror dette går veldig bra på egenhånd jeg:) Lykke til:) Anonymous poster hash: 72d53...d4f
Lovise83 Skrevet 22. desember 2013 Forfatter #7 Skrevet 22. desember 2013 Takk for det! :-) har en MA, to SA og en kjemisk bak meg! Men tror jeg har blitt enig med meg selv om å høre med legen først! :-)
Tidenerinne Skrevet 22. desember 2013 #8 Skrevet 22. desember 2013 Gratulerer så masse, så moro dere har klart det enda en gang.:-) Håper virkelig den sitter denne gangen! Jeg har også mistet mange. Jeg hadde også uten tvil begynt på Lutinus, det er jo ekstra progesteron bare. Jeg hadde også gått rett på klexane, men det skjønner jeg hvis du vil spørre legen om først. Lykke til, hold oss oppdatert! Hadde vært koselig om du kom med en solskinnshistorie nå :-)
Tidenerinne Skrevet 22. desember 2013 #9 Skrevet 22. desember 2013 Både lutinus og klexane er forresten ganske vanlig å bruke når man har en habituell abort diagnose, uansett om man har brukt ivf for å bli gravid eller ikke.
Lovise83 Skrevet 22. desember 2013 Forfatter #10 Skrevet 22. desember 2013 Ja! Er det jeg også tenker! Lutinus kan vel vertfall ikke skade? Åh! Er så vanskelig og vite hva jeg skal gjøre!
lillespire2 Skrevet 22. desember 2013 #11 Skrevet 22. desember 2013 Ps. Gjør det som magefølelsen din har det best med Selv ville jeg aldri tatt noen alternativ behandling hvis ikke legen anbefalte det, så jeg er nok på den "skolemedisinske" delen av skalaen
Bambi14 Skrevet 22. desember 2013 #12 Skrevet 22. desember 2013 Klexane er ikke noe du tar for kroppen ikke produserer det selv, men for å minske risikoen for abort blant annet. Klexane er IKKE farligt, vil sterkt anbefale det! Hjelper bare spiren din å holde seg der:-) samme for meg som tante esel, bare klexane istedenfor fragmin:-) go for it:-)
Lovise83 Skrevet 22. desember 2013 Forfatter #13 Skrevet 22. desember 2013 Mrn vis jeg tar klexane i kveld, og legen mener jeg ikke burde gjøre det, kan jeg ikke bare slutte da? Eller går ikke det?
Tante_Esel Skrevet 22. desember 2013 #14 Skrevet 22. desember 2013 jeg hadde tatt det i dag, og ringt og forhørt meg i morra, hvis klinikken er stengt, ville jeg ringt en annen som var oppe....er jo uansett bare for en dag evt så kan du la vær hvis de sier det... da er du på den sikre siden... er ikke akkurat skadelige medisiner å ta når man er gravid...
Bambi14 Skrevet 22. desember 2013 #15 Skrevet 22. desember 2013 Blodfortynnende er ikke farligt, bedre sette den en å ikke gjøre:-)
Ringfinger Skrevet 22. desember 2013 #16 Skrevet 22. desember 2013 Foreløpig kan du vell ringe legevakta..? De burde jo kunne svare deg utifra det de kan lese seg opp på i sine registere? Klinikkene rundt er sikkert stengt i morgen pga inneklemt dag..
Lovise83 Skrevet 22. desember 2013 Forfatter #17 Skrevet 22. desember 2013 Haha, prøvde legevakta, men fikk bare veskjed om å ringe fastlegen min i morgen! :-S så bl ikke mye klokere av den samtalen:-S
Småen100 Skrevet 22. desember 2013 #18 Skrevet 22. desember 2013 Jeg har aldri abortert og har mitt første ivf forsøk nå på privatklinikk. Jeg har tatt klexane nå siden sprøytestart og skal fortsette til uke 7 hvis jeg får positiv test. Ingenting som egentlig tilsier at jeg trenger klexane for jeg hadde fin livmorslimhinne da jeg var på utredning forrige syklus og har som sagt aldri abortert. Privatklinikkene nøler altså ikke med å sette folk på det så jeg tror ikke det er noe "big deal" om du tar det i hvert fall. Har ikke inntrykk av at det er noe man må trappe ned heller hvis du ikke skal ha det likevel. Jeg vet ikke hva du bør gjøre, men poenget mitt var i hvert fall at det ikke virker som legene er særlig restriktive med å gi dette.. Lykke til!
Tante_Esel Skrevet 22. desember 2013 #19 Skrevet 22. desember 2013 tviler på at alle de private klinikkene er stengt imorra!
Lovise83 Skrevet 22. desember 2013 Forfatter #20 Skrevet 22. desember 2013 Ja jeg får prøve å få tak i de i morgen:-) men tenker kansje jeg setter en i kveld! Kan uansett ikke skade tenker jeg! De er jo utskrevet til meg!
Lovise83 Skrevet 22. desember 2013 Forfatter #21 Skrevet 22. desember 2013 Tenker dere å bare kjøre på med lutinus også? Kroppen tar jo bare opp det den trenger uansett?
Ønskersegtre:) Skrevet 22. desember 2013 #22 Skrevet 22. desember 2013 Har ikke klinikkene en Vakttelefon?
Lovise83 Skrevet 22. desember 2013 Forfatter #23 Skrevet 22. desember 2013 Jeg hører jo ikke til noe klinikk, men kunne jo prøvd d?
Lovise83 Skrevet 22. desember 2013 Forfatter #25 Skrevet 22. desember 2013 Jeg ringte vakttelefonen til Hausken og fikk som dere sier beskjed om og kjøre på! :-) vertfall med klexana sa han! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå