Gå til innhold

Er det andre kommunalt ansatte "tjukkasser" i 30 åra som er dyktig i jobben, som blir forbigått?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både meg selv, og andre jeg kjenner i samme situasjon er blitt forbigått ved opprykk, internetilsetninger, tildelelse av prosjekt etc. Det som har vært fellestrekket ved flere av oss er vekta, noen kilo for mye, eller en god del kilo for mye, men flink i jobben.

Var ei som fikk et gigant hopp etter en slankeoperasjon.

Er dette tilfeldig? Snakker forresten om eksempler fra ulike kommuner. Men kan det være litt sånn, skjult, at vi ikke gir godt inntrykk fordi vi veier 20kg mer?

Anonymous poster hash: f8c05...9f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ikke. Jeg er ihvertfall 20 kg overvektig, og har vel heller gått forbi mine slanke kollegaer. Fått fortere fast jobb enn de, fortere full stillingsprosent, mer ansvar med mer lønn osv :)

Anonymous poster hash: a2a05...a2c

Skrevet

Selvsagt gir det ikke et godt inntrykk om man er synlig overvektig! Ingen får skryt for å være feit.

Samme gjelder for min del ekstremt tynne personer også, synes det er like ille.

Anonymous poster hash: 3b0ff...463
Skrevet

Fint å høre det ikke gjelder alle steder.

Vet jo ikke om det gjelder for meg, eller de andre heller, men har begynt å lure. Ser andre kan være tilbøyelig til å være enig med meg. Men det ligger kanskje på et ubevisst plan.

Anonymous poster hash: 82531...657

Skrevet

Diskriminering på arbeidsplasser varierer fra sted til sted. Kan ikke uttale meg om hva som er tilfelle hos dere.

En suksessoppskrift for mange er jo å ligge seg til tops... Selv har jeg valgt å la det være. Sjefen er plaget med så mye flass...

Anonymous poster hash: ed521...7c3

Skrevet

Jeg er tynn. Men har ikke rett trynetillegg for det om :-/

Anonymous poster hash: 04d95...def

Skrevet

Jeg er tynn. Men har ikke rett trynetillegg for det om :-/

Puppetillegg mener du??

På jobben min er det en kar de kaller "puppeperversen" han har bare damer med STORE pupper på sin avdeling.

Hysterisk festlig egentlig.

Anonymous poster hash: ed521...7c3

Skrevet

Jeg er tynn. Men har ikke rett trynetillegg for det om :-/Anonymous poster hash: 04d95...def

Puppetillegg mener du??

På jobben min er det en kar de kaller "puppeperversen" han har bare damer med STORE pupper på sin avdeling.

Hysterisk festlig egentlig. Anonymous poster hash: ed521...7c3

Hadde nok komme lengre hvis det var puppetillegg.. Haha

Skrevet

Er du frempå nok? det er jo ikke alltid det holder å være dyktig hvis man bare sitter og venter på å bli oppdaget. Man må vise seg frem for å komme noen vei som regel.

Anonymous poster hash: 064e0...056

Skrevet

Ja. Og så er jeg i tillegg kvinne. Mannlig ny vikar fikk fast jobb før meg som hadde vært der 2 år. Og det er bare fordi han er mann.

Jævlig surt at jeg valgte å bli lærer, vil vel aldri få fast jobb... :(

Anonymous poster hash: 10152...6e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...