Gå til innhold

Kan min baby på 3 mnd få smake?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker da på middagene våre. En liten dråpe av sausen vi bruker. Jeg salter ikke og bruker helt naturlige råvarer pga at far har nyresykdom. Vi bruker vanligvis å ha ham i newbornsetet ved middagstid. Han er veldig interessert og smatter når vi spiser.

Vet jo at de ikke skal ha mat før 4 mnd. Men tenker jo at en dråpe saus på fingeren, eller at han sleiker litt på en kyllingfilet ikke kan skade.

Storebror fikk aldri smake noe før 6 mnd og han likte da ingenting. Så har et håp om at det å venne dem til smaker tidlig ikke kan skade.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 96246...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei!! Så små babyer skal kun ha melk. Men gi heller babyen litt smaksprøver fra 4 måneder.

Anonymous poster hash: 069f3...245
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hendte seg at eldste fekk ein liten smak på fingeren før fylte 4 mnd, har aldri tenkt på det som risikabelt.

Endret av ★julestjerne★
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker da på middagene våre. En liten dråpe av sausen vi bruker. Jeg salter ikke og bruker helt naturlige råvarer pga at far har nyresykdom. Vi bruker vanligvis å ha ham i newbornsetet ved middagstid. Han er veldig interessert og smatter når vi spiser.

Vet jo at de ikke skal ha mat før 4 mnd. Men tenker jo at en dråpe saus på fingeren, eller at han sleiker litt på en kyllingfilet ikke kan skade.

Storebror fikk aldri smake noe før 6 mnd og han likte da ingenting. Så har et håp om at det å venne dem til smaker tidlig ikke kan skade.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 96246...09a

Jeg tenker at klart han kan få smake en dråpe saus! Nyrene "slår seg ikke på" når de blir 1år. 

En dråpe saus, sutte på en finger som har rørt ved tyttebær etc. Det skader ikke. Det er jeg helt sikker på. I Sverige er det jo 3mnd som er grense for grøt og det er jo snakk om så lite her. Går nok fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også at det går helt fint. Kommer ikke til å gjøre det selv, for ser ikke noe poeng i det, men tror ikke det skader.

Begge mine har forresten blitt fullammet til 6 mnd og vært altetende. Men vet jo at to enkeltpersoner ikke beviser noe som helst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...