Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #1 Skrevet 21. desember 2013 Hva syns dere om ei som titt og ofte står frem med downsungen sin i magasiner og aviser og legger ut om hvordan det er når det egentlig er faren som har barnet og hun lever livets glade dager 5 timer unna? Og aldri egentlig ser ungen... Studentlivet, partylivet og hester er visst viktigere... Anonymous poster hash: 4f2fd...1bb
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #2 Skrevet 21. desember 2013 Hvem skal liksom dette være? Jeg tenker først og fremst på at du er ei sladrekjerring, opptatt av å trykke andre ned så du kan føle deg bedre med deg selv. Mulig du er nydama til faren, eller en eller annen sjalu berte. Anonymous poster hash: 3d8c0...966
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #3 Skrevet 21. desember 2013 Jeg er ikke sjalu, har kjæreste og ett flott liv, MED barna mine. Jeg bare lurer, må være en del selvfornektelse i bildet. Anonymous poster hash: 4f2fd...1bb
LeTwinsA Skrevet 21. desember 2013 #4 Skrevet 21. desember 2013 (endret) Tenker det er bra at faren stiler opp for barnet. Hvorfor skal ikke hun få leve selv om barnet ikke er hos henne? Hva tenker du om fedre som lever livet når ungene er hos moren? Aner ikke hvem du prater om, men sånn generelt sett .... Endret 21. desember 2013 av LeTwinsA
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #5 Skrevet 21. desember 2013 Jonas? Anonymous poster hash: 47e61...539
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #6 Skrevet 21. desember 2013 Dette er jo helt normalt når det gjelder fedre da. Er det verre at ei dame gjør dette enn at en mann gjør det? Og hvorfor sprer du rykter på denne måten? Hva med å skjerme barnet for slik drittslenging? Anonymous poster hash: 3d8c0...966
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #7 Skrevet 21. desember 2013 Det er ikke det at hun lever livet, det er lov Men hun har ikke barnet bortsett fra når hun står frem i aviser og blad og later som om hun har hovedomsorgen... Det blir i mine øyne veldig feil, stakkars far som har barnet 9 av 10 dager. Anonymous poster hash: 4f2fd...1bb
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #8 Skrevet 21. desember 2013 stakkars far som har barnet 9 av 10 dager. Anonymous poster hash: 4f2fd...1bb Det finns mange mødre som har barnet sitt 365 dager i året og klarer seg helt fint uten at det er synd på dem. Tvert imot så er det mange som rakker ned på dem og mener at alenemødre er "verdens avskum". Så hvorfor er det så synd på en mann som må klare det en kvinne klarer? Anonymous poster hash: 63505...e2a
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #9 Skrevet 21. desember 2013 Lagunabloggdama? Spesielt. Uansett om det er far eller mor som stiller lite opp, samtidig som de skryter vilt og uhemmet når de en sjelden gang har ungen. At barnet har downs tenker jeg er uvesentlig i denne sammenheng. Anonymous poster hash: bd765...3b9
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #10 Skrevet 21. desember 2013 Enig med hun over. Spesielt uansett. Kanskje hun har dårlig samvittighet? Anonymous poster hash: a8784...d52
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #11 Skrevet 21. desember 2013 Eller kanskje hun sliter psykisk og trenger denne friheten, og at det er det som gjør at hun greier åfungere som mor når hun faktisk har ungen? Kanskje de i samarbeid, sammen emd andre instanser, har kommet til at det er til det beste for barnet å være mest hos far? slutt å dømme før dere vet sannheten bak, slut å sladre når dere ikke vet, slutt å spre rykter! Anonymous poster hash: 3d8c0...966
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #12 Skrevet 21. desember 2013 Hun er dessverre ikke alene. Ei profilert humor dronning nevner vel aldri sitt downs barn en gang... trist! Anonymous poster hash: ef55e...cdf
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #13 Skrevet 21. desember 2013 Hun er dessverre ikke alene. Ei profilert humor dronning nevner vel aldri sitt downs barn en gang... trist! Anonymous poster hash: ef55e...cdf Hvem da ? Anonymous poster hash: 239be...0e4
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #14 Skrevet 21. desember 2013 Hun er dessverre ikke alene. Ei profilert humor dronning nevner vel aldri sitt downs barn en gang... trist! Anonymous poster hash: ef55e...cdf Humor dronning? Dronning Sonia? Eller mener du humordronning? Og hvem er det i såfall? Og hvorfor skulle hun nevne barnet sitt, enten det har downs eller ikke? Merkelig innlegg. Anonymous poster hash: e8303...dbe
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #15 Skrevet 21. desember 2013 Hun er dessverre ikke alene. Ei profilert humor dronning nevner vel aldri sitt downs barn en gang... trist!Anonymous poster hash: ef55e...cdf Humor dronning? Dronning Sonia? Eller mener du humordronning? Og hvem er det i såfall? Og hvorfor skulle hun nevne barnet sitt, enten det har downs eller ikke? Merkelig innlegg. Anonymous poster hash: e8303...dbe Oi å vanskelig å lese da gitt. Stakkar Denne dama gjemmer og glemmer barnet sitt hos far og jeg liker generelt ikke sånne folk! Tar man i betraktning at et downs barn trenger langt mer og tettere oppfølging i tillegg, syns jeg det er en usedvanlig egoistisk handling å leve videre som ikke noe. Og jeg tar en lang marsj i alle psykiske unnskyldninger! Får man barn må man ta seg sammen og ta litt ansvar!!! Anonymous poster hash: ef55e...cdf
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #16 Skrevet 21. desember 2013 Hun er dessverre ikke alene. Ei profilert humor dronning nevner vel aldri sitt downs barn en gang... trist!Anonymous poster hash: ef55e...cdf Humor dronning? Dronning Sonia? Eller mener du humordronning? Og hvem er det i såfall? Og hvorfor skulle hun nevne barnet sitt, enten det har downs eller ikke? Merkelig innlegg. Anonymous poster hash: e8303...dbe Oi å vanskelig å lese da gitt. Stakkar Denne dama gjemmer og glemmer barnet sitt hos far og jeg liker generelt ikke sånne folk! Tar man i betraktning at et downs barn trenger langt mer og tettere oppfølging i tillegg, syns jeg det er en usedvanlig egoistisk handling å leve videre som ikke noe. Og jeg tar en lang marsj i alle psykiske unnskyldninger! Får man barn må man ta seg sammen og ta litt ansvar!!! Anonymous poster hash: ef55e...cdf Jøss, at landets psykologer og psykiatere ikke har tatt lærdom av deg - det er jo bare å ta seg sammen! Så godt det må være å leve i din enkle verden. Anonymous poster hash: e8303...dbe
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #17 Skrevet 21. desember 2013 Denne dama gjemmer og glemmer barnet sitt hos far og jeg liker generelt ikke sånne folk! Tar man i betraktning at et downs barn trenger langt mer og tettere oppfølging i tillegg, syns jeg det er en usedvanlig egoistisk handling å leve videre som ikke noe. Og jeg tar en lang marsj i alle psykiske unnskyldninger! Får man barn må man ta seg sammen og ta litt ansvar!!! Anonymous poster hash: ef55e...cdf Ja, du var jo sympatisk.... Har det falt deg inn at mor og far og evt også andre i samråd kan ha funnet ut at det er far som er best egnet for å ha hovedomsorgen for barnet. At barnet har det best ved å være mest hos far, og bare litt hos mor? Kanskje har dette barnet enda større behov for stabilitet enn andre barn, noe som kan vanskeliggjøre en mer lik delingsprosent på samvær. Kanskje er det nettopp barnets beste mor har tatt hensyn til, og innsett at barnet har det bedre med far, og dermed har vært uselvisk nok til å gjøre barnets beste. Jeg kjenner ikke saken, men hvis dette er en mor som studerer og ellers ville vært alene, så er det faktisk godt mulig. Poenget er at man ikke skal dømme andre uten å vite hva som ligger bak! Du har tydeligvis heller ikke særlig kunnskap om evt psykiske plager heller. Siden et barn med downs gjerne trenger ekstra oppfølging, så kan dette faktisk være uforenelig med en del psykiske plager hvis man skulle være alene om ansvaret. Noen greier det, andre gjør det ikke. For noen er det mulig å "ta seg sammen" som du skriver, men for manger er det ikke snakk om å kunne ta seg sammen! Ville du f.eks. si til en person med kreft at denne bør ta seg sammen og slutte å ha kreft? Vil tro du er enig i at det er umulig - og like umulig kan det faktisk være for en med psykiske plager å ta seg sammen. Av og til er det slik at far er bedre skikket enn mor. Av og til kan mor være like bra skikket som far, men pga andre omstendigheter så kan hun velge å la far få hovedomsorgen for barnet likevel. Det gjør henne ikke til en dårligere mor nødvendigvis. Jeg synes ikke man skal dømme så mye. Hverken de som står frem eller de som velger å ikke stå frem til tross for at de er ganske offentlige personer. Begge deler skal respekteres. Jeg kjenner ikke saken HI refererer til eller den komikeren som nevnes heller. Likevel kan jeg forstå begges valg. Kanskje den første har behov for å synliggjøre for hele verden at hun er mor selv om - eller kanskje pga - at hun har barnet lite. Den andre er kanskje så mye i offentlighetens lys likevel at hun føler det er bedre å beskytte familien, samt lage et skille mellom jobb og privatliv. Og hvis det skulle være slik at en mor bruker sitt barn for å få oppmerksomhet, så er det gjerne en bakenforliggende årsak. I så fall skal man ha gangsyn nok til å ikke spekulere for mye i akkurat det, men heller sette pris på at barnet har en oppegående og ressurssterk far som gir barnet den stabiliteten det trenger. Anonymous poster hash: f146a...b82
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #18 Skrevet 21. desember 2013 Denne dama gjemmer og glemmer barnet sitt hos far og jeg liker generelt ikke sånne folk! Tar man i betraktning at et downs barn trenger langt mer og tettere oppfølging i tillegg, syns jeg det er en usedvanlig egoistisk handling å leve videre som ikke noe. Og jeg tar en lang marsj i alle psykiske unnskyldninger! Får man barn må man ta seg sammen og ta litt ansvar!!! Anonymous poster hash: ef55e...cdf Ja, du var jo sympatisk.... Har det falt deg inn at mor og far og evt også andre i samråd kan ha funnet ut at det er far som er best egnet for å ha hovedomsorgen for barnet. At barnet har det best ved å være mest hos far, og bare litt hos mor?Kanskje har dette barnet enda større behov for stabilitet enn andre barn, noe som kan vanskeliggjøre en mer lik delingsprosent på samvær. Kanskje er det nettopp barnets beste mor har tatt hensyn til, og innsett at barnet har det bedre med far, og dermed har vært uselvisk nok til å gjøre barnets beste.Jeg kjenner ikke saken, men hvis dette er en mor som studerer og ellers ville vært alene, så er det faktisk godt mulig. Poenget er at man ikke skal dømme andre uten å vite hva som ligger bak!Du har tydeligvis heller ikke særlig kunnskap om evt psykiske plager heller. Siden et barn med downs gjerne trenger ekstra oppfølging, så kan dette faktisk være uforenelig med en del psykiske plager hvis man skulle være alene om ansvaret. Noen greier det, andre gjør det ikke.For noen er det mulig å "ta seg sammen" som du skriver, men for manger er det ikke snakk om å kunne ta seg sammen! Ville du f.eks. si til en person med kreft at denne bør ta seg sammen og slutte å ha kreft?Vil tro du er enig i at det er umulig - og like umulig kan det faktisk være for en med psykiske plager å ta seg sammen. Av og til er det slik at far er bedre skikket enn mor. Av og til kan mor være like bra skikket som far, men pga andre omstendigheter så kan hun velge å la far få hovedomsorgen for barnet likevel. Det gjør henne ikke til en dårligere mor nødvendigvis. Jeg synes ikke man skal dømme så mye. Hverken de som står frem eller de som velger å ikke stå frem til tross for at de er ganske offentlige personer. Begge deler skal respekteres.Jeg kjenner ikke saken HI refererer til eller den komikeren som nevnes heller. Likevel kan jeg forstå begges valg. Kanskje den første har behov for å synliggjøre for hele verden at hun er mor selv om - eller kanskje pga - at hun har barnet lite. Den andre er kanskje så mye i offentlighetens lys likevel at hun føler det er bedre å beskytte familien, samt lage et skille mellom jobb og privatliv. Og hvis det skulle være slik at en mor bruker sitt barn for å få oppmerksomhet, så er det gjerne en bakenforliggende årsak. I så fall skal man ha gangsyn nok til å ikke spekulere for mye i akkurat det, men heller sette pris på at barnet har en oppegående og ressurssterk far som gir barnet den stabiliteten det trenger. Anonymous poster hash: f146a...b82 Jeg orker/gidder ikke lese alt! Jo, jeg er av den oppfatning at velger man å bære frem et barn må man ta seg sammen, mtp barnet! At far får hovedomsorg er helt greit, men så lenge du ikke er grøfta narkoman må man klare å stable seg såpass på beina at men kan tilføre barnet noe positivt og virke som om man bryr seg litt ihvertfall! Alt og alle andre er det helt ok å slenge en negativ kommentar om! Anonymous poster hash: ef55e...cdf
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #19 Skrevet 21. desember 2013 Anonymous poster hash: ef55e...cdf Jeg orker/gidder ikke lese alt! Jo, jeg er av den oppfatning at velger man å bære frem et barn må man ta seg sammen, mtp barnet! At far får hovedomsorg er helt greit, men så lenge du ikke er grøfta narkoman må man klare å stable seg såpass på beina at men kan tilføre barnet noe positivt og virke som om man bryr seg litt ihvertfall! Alt og alle andre er det helt ok å slenge en negativ kommentar om! Hva vet du om denne moren ut over det du evt ser i noen magasiner eller aviser, da? Hun kan da bidra masse positivt til dette barnet uten at hverken du eller jeg vet noe som helst om det. Det er ikke alt som står i media du skal ta som den fulle og hele sannhet, vet du... Jeg tar ikke lett på ansvar for barn - men poenget er at noen ganger er det bedre å la far få hovedomsorgen enn å trumfe gjennom det selv. For alt vi vet er denne moren en god mor den stunden hun har barnet - på lik linje med de fedrene som kan være gode fedre selv om de bare får ha barnet annen hver helg. Svar meg på ett spørsmål da - hvis du har orket å lese så langt som dette... Du sier at selv om man evt har store psykiske problemer så må man greie å ta seg sammen for barns skyld. Gjelder dette også ved f.eks. kreftdiagnoser - bare ta deg sammen og slutt å være kreftsyk en stund? Går grensen din der at hvis man er grøftenarkoman, da skal man fritas for å måtte "ta seg sammen"? Anonymous poster hash: f146a...b82
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #20 Skrevet 21. desember 2013 Anonymous poster hash: ef55e...cdf Jeg orker/gidder ikke lese alt! Jo, jeg er av den oppfatning at velger man å bære frem et barn må man ta seg sammen, mtp barnet! At far får hovedomsorg er helt greit, men så lenge du ikke er grøfta narkoman må man klare å stable seg såpass på beina at men kan tilføre barnet noe positivt og virke som om man bryr seg litt ihvertfall! Alt og alle andre er det helt ok å slenge en negativ kommentar om! Hva vet du om denne moren ut over det du evt ser i noen magasiner eller aviser, da?Hun kan da bidra masse positivt til dette barnet uten at hverken du eller jeg vet noe som helst om det. Det er ikke alt som står i media du skal ta som den fulle og hele sannhet, vet du... Jeg tar ikke lett på ansvar for barn - men poenget er at noen ganger er det bedre å la far få hovedomsorgen enn å trumfe gjennom det selv. For alt vi vet er denne moren en god mor den stunden hun har barnet - på lik linje med de fedrene som kan være gode fedre selv om de bare får ha barnet annen hver helg. Svar meg på ett spørsmål da - hvis du har orket å lese så langt som dette...Du sier at selv om man evt har store psykiske problemer så må man greie å ta seg sammen for barns skyld. Gjelder dette også ved f.eks. kreftdiagnoser - bare ta deg sammen og slutt å være kreftsyk en stund?Går grensen din der at hvis man er grøftenarkoman, da skal man fritas for å måtte "ta seg sammen"? Anonymous poster hash: f146a...b82 Jeg kjenner til saken litt mer da vet du Og ja, til og med kreft pasienter og andre syke klarer ta seg sammen 5 minutter innimellom slik at barna får litt følelsen av å ha en mor! Tror ikke du ser nyansen mellom å ha hovedomsorg og gi helt faen! Anonymous poster hash: ef55e...cdf
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #21 Skrevet 21. desember 2013 Hvor i alle dager tar dere disse ideene fra? Anonymous poster hash: ade8b...0fb
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #22 Skrevet 21. desember 2013 http://mobil.gd.no/nyheter/article7059365.ece Anonymous poster hash: a72fb...b6b
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #23 Skrevet 21. desember 2013 Uten at jeg kjenner saken nærmere så gjør hun faktisk en viktig jobb med å få dette ut i media! Anonymous poster hash: f146a...b82
Sydamen Skrevet 21. desember 2013 #24 Skrevet 21. desember 2013 http://mobil.gd.no/nyheter/article7059365.ece Anonymous poster hash: a72fb...b6b Herregud, jenta fortjener jo all ros i verden! For et forbilde, hun inspirerer meg ihvertfall!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #25 Skrevet 21. desember 2013 Hun er dessverre ikke alene. Ei profilert humor dronning nevner vel aldri sitt downs barn en gang... trist! Anonymous poster hash: ef55e...cdf Noen skiller faktisk mellom jobb og privatliv. Det betyr ikke at de skammer seg over familien sin. Anonymous poster hash: de03c...f48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå