Hjertefru Skrevet 21. desember 2013 #26 Skrevet 21. desember 2013 Når man prøver i måneder og år, gir man vel blankt f... I om man får barn i desember ?!
Håper<3 Skrevet 21. desember 2013 #27 Skrevet 21. desember 2013 Har desemberbarn og syns det er helt topp! Kunne gjerne tenkt meg å få neste i desember også jeg.At noen går inn for å IKKE få i desember syns jeg er helt sprøtt hvis man ønsker seg barn. Hoppe over en syklus med prøving i frykt for å føde i desember? Herregud!
Nyttårs barn Skrevet 21. desember 2013 #28 Skrevet 21. desember 2013 Mitt barn er født 31/12 og er minst på skolen, førsteklassing i år. Dette er ikke så greit... Det at fødselsdagen ikke feires på selve dagen (bortsett fra familien) er det aller minste problemet. Gutter som er født sent på året er umodne for skolestart jevnt over tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #29 Skrevet 21. desember 2013 Har januarbarn, og tenkte absolutt ikke over terminen da vi satte igang prøvinga. Selv om jeg er januarbarn selv og alltid har ønsket at jeg kunne hatt bursdag på sommeren, hvertfall ikke så tett etter jul Anonymous poster hash: c1a91...c44
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #30 Skrevet 21. desember 2013 Planlagt, men lite gjennomtenkt ift terminberegning, og kom omtrent på " verste" tidspunkt, men hadde det blitt senere hadde det ikke vært den fantastiske jenta mi jeg hadde hatt i hus i dag :-) Anonymous poster hash: d2242...e9f
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #31 Skrevet 21. desember 2013 Var nok ikke planlagt, men vi viste jo begge at jeg ikke brukte prevensjon, så ble ikke akkurat overrasket. Ble født 31/12, for barnets del skulle jeg ønsket han ble født tidligere på året, ikke alltid så greit å være minst i klassen, og slite faglig. I tillegg har ingen tid til å komme på bursdagen hans, han får alltid bursdagsgave på juleselskapet med familien i romjula. Anonymous poster hash: da729...44f
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #32 Skrevet 21. desember 2013 Jeg fikk termin på julaften, ikke planlagt å få ett desemberbarn. Med 9 graviditeter så er det to barn som har sett dagens lys, så når barnet er født er ikke noe jeg har planlagt. Men jeg har fått to januarbarn, men det må jeg si er litt flaks. Med hun først var jeg to ganger på sykehuset i desemb pga saker og ting, og regnet med ungen skulle komme begge ganger, men hun ventet en god stund. Hun andre koste seg i magen lenge, men bagen sto klar i gangen i hele desember. Vi ere en familie med veldig mange bursdager i desember, så veldig praktisk at mine ventet litt for vis ikke hadde vi hatt over ti bursdager i nær familie å feire. Imorgen er det bursdag til min manns eldste barn den fjerde i rekken og vi har de andre på rad og rekke i romjula. Anonymous poster hash: c0b1e...7a6
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #33 Skrevet 21. desember 2013 Vi ønsket oss vinterbarn og er nå svært fornøyd med romjulsbarn. Eneste berget er at hun Sansynligvis aldri blir topputøvere i noen stor idrett. Anonymous poster hash: d28df...ac4
Von Hertelhofen Skrevet 21. desember 2013 #34 Skrevet 21. desember 2013 Vi ønsket oss vinterbarn og er nå svært fornøyd med romjulsbarn. Eneste berget er at hun Sansynligvis aldri blir topputøvere i noen stor idrett. Anonymous poster hash: d28df...ac4 Den der skjønte jeg ikke...
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #35 Skrevet 22. desember 2013 Ikke planlagt. Jeg kunne virkelig ønske hun hadde holdt seg inne til januar. De store bakdelene ser vi først når hun nå skal begynne på skole. Hun ligger ikke langt foran på modenhet, og vil derfor komme til å slite med å begynne som 5 og et halvt åring Anonymous poster hash: f0241...810
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #36 Skrevet 22. desember 2013 Jeg hadde termin med 2 av barna mine 12.12. og begge var planlagte Men en kom i november og en ett par dager over termin. Hadde vi skulle hoppet over prøvinga en mnd for å ikke få desemberbarn, så hadde vi ikke hatt 2 av ungene våre idag, men to helt andre barn. Glad vi har de vi fikk jeg Anonymous poster hash: a04c1...d90
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #37 Skrevet 22. desember 2013 Vi ønsket oss vinterbarn og er nå svært fornøyd med romjulsbarn. Eneste berget er at hun Sansynligvis aldri blir topputøvere i noen stor idrett. Anonymous poster hash: d28df...ac4 Den der skjønte jeg ikke...Statistisksett er det veldig sjeldn noen som er født så sent på året gjør det godt i idrett. De må i hele oppveksten konkurere med dem som er nesten et år eldre og faller derfor ofte fra. Anonymous poster hash: d28df...ac4
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #38 Skrevet 22. desember 2013 Statistisk sett er det også de som er født tidlig på året som har mest suksess som ledere etc. Men mine smarteste venner er født seint på året, og den smarteste og mest vellykkede av oss alle har bursdag 31.12. De aller fleste klarer seg utmerket bra på både skole og i arbeidslivet. Anonymous poster hash: 3445f...909
Hun med alle ungene Skrevet 22. desember 2013 #39 Skrevet 22. desember 2013 Jeg har en gutt som fyller 7 på julaften. Ikke planlagt, men det var vel egentlig ingen av ungene. Vi feirer selvfølgelig ikke på julaften (da mener jeg bursdags feiring, han får selvfølgelig gaver osv) men vi tar det helgen før eller første i Januar Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være så ille å få unge i desember?
Hun med alle ungene Skrevet 22. desember 2013 #40 Skrevet 22. desember 2013 Jeg har en gutt som fyller 7 på julaften. Ikke planlagt, men det var vel egentlig ingen av ungene. Vi feirer selvfølgelig ikke på julaften (da mener jeg bursdags feiring, han får selvfølgelig gaver osv) men vi tar det helgen før eller første i Januar Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være så ille å få unge i desember? Leste noen av kommentarene over her, men skole har heldigvis aldri vært noe problem. Han ligger en mattebok forann resten av klassen, og er veldig smart når det kommer til skolearbeid. Den mattekunnskapen har han desverre ikke etter meg Men jeg skjønner også at noen kan slite litt på skolen, noen av barna er det jo nesten et år forskjell på. Men hvis du glemmer skolen litt kommer ikke jeg på noen andre "problemer".
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 22. desember 2013 #41 Skrevet 22. desember 2013 Vi er så heldige at det klaffer for oss med en gang vi prøver på barn (har to planlagte og to uplanlagte barn), så jeg skulle ønske litt at vi hadde planlagt nummer to så vi slapp desemberbarn. Jeg synes det var dumt med vinterbaby (mye viruser om vinteren når de er så små, hun måtte legges inn på sykehus med RS), og ikke så greit å være minst i årskullet. Dessuten, med fire barn blir det innmari styr med en bursdag midt i alle juleforberedelsene og avslutningene. Men hadde jeg prøvd på å bli gravid, hadde jeg nok ikke kuttet ut en mnd bare pga risiko for desemberbarn!
2005&2010 Skrevet 22. desember 2013 #42 Skrevet 22. desember 2013 Jenta vår fylte 8 år igår. Blir ingen problem med å henge etter i klassen. Da hun begynte ett år senere ;-)
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #43 Skrevet 23. desember 2013 Herregud altså. Det er da virkelig ikke noe problem å få barn i desember! Det er bare koselig det. Samme når på året man er født vel! Har selv bursdag fire dager før jul, og har alltid synes at det bare er koselig Anonymous poster hash: 050b4...493
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #44 Skrevet 23. desember 2013 Med første hadde jeg termin i desember. Han kom i januar. Heldigvis. Jeg ble gravid på første pp og forventet ikke å bli gravid så fort. Er tydeligvis litt tunglært, for akkurat det samme skjedde med minste! Minsten feirer bursdag i romjula! Anonymous poster hash: 3de12...0f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå