Gå til innhold

Dere som sendte julepresang til noen her inne på den julegavetråden, kan dere avsløre hva dere pakket inn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk også pm fra denne personen.
Men det ble faktisk ikke sånn at jeg sendte noe dit, følte brevet ble mer "tigging" så da valgte jeg å ikke sende.

Men en annen familie fikk pakke og litt julesnop fra meg da :)

Anonymous poster hash: 132d3...1c5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må hun ha gjort 22 fordi jeg fordelt bare 2 stk og den ene tok jeg selv og den andre sendte jeg til deg.

Såpass ja :(

Jaja... Ikke noe å gjøre med nå.. :(

Anonymous poster hash: dc389...905

Skrevet

I fjor sendte jeg 4 pakker, inkl til den som har fått alle pakkene i år... Er det flere som sendte til henne i fjor også?

Anonymous poster hash: ee7bf...314
Skrevet

Da har altså 10 brukere sendt pakke til denne damen med 4 barn. Fy så frekt, jeg var selv en som mottok gave i fjor, men da fra en bruker ikke 10 stk!

Greit de har kanskje dårlig råd, men uansett veldig dårlig å lure dere snille damer som ville hjelpe. Burde skamme seg rett og slett!

Anonymous poster hash: 46d5a...a2b

Skrevet

Huff dette syns jeg var trist. Veldig dårlig av den personen å få gaver av flere. Det setter de som var hederlige og ærlige i et dårlig lys. Jeg sendte til en alenemamma med et lite barn, og tenker at de heller hadde fortjent å motta fra flere enn meg, enn at èn familie skal få fra 10stk.. Jeg hadde nok ikke klart å styre meg fra å sende henne en pm om det.

Uansett, jeg sendte to bøker til moren og duplo til barnet. :)

Anonymous poster hash: 104d8...6d9

Skrevet

Så utrolig trist! Jeg sendte henne en diger pakke på 10 kg i høst også med klær, babyutstyr og div. Denne gangen sendte jeg en diger juleeske med gaver til alle i familien, julepynt, masse snop, kaffe, te og en konvolutt med penger. I høst fikk jeg et veldig fint takkebrev på PM her inne. Det har jeg ikke fått nå. Hun har vel mistet oversikten. Jeg fikk til og med moren min og et annet familiemedlem til å donere ting og gaver til esken.

Anonymous poster hash: dc7e5...460

Skrevet

Jeg sendte gaver til mor, far og 4 barn.

Har fortalt mor hva alle får (bortsett fra henne selv, det skal være en overraskelse :) )

Far får ansiktskrem, eldste får perler til å lage smykker samt et par armbånd, nr 2 får biler og forstørrelsesglass, nr 3 får prinsessepakke med tiara osv, babyen får en bok om dyr.

Hva mor får vil jeg ikke si siden hun er her inne :)

Sendte også med en penkjole til mor, en dressbukse til sønnen og en sommerkjole til babyen :)

Å hvis hun leser svaret ditt her nå....så vet hun plutselig hva hun får - fordi hun kjenner igjen hva du har gitt resten av familien hennes. Du er snart altså :-)

God jul !

Anonymous poster hash: 9470b...fdb

Skrevet

Oj dette var drøyt . Hvordan er det mulig være så skruppelløs? :( tenk de har fått dekket hele jula de med så mye gaver, gavekort ol. Mens andre som virkelig hadde trengt hadde kunnet fått/ fått mer. Kjenner det gjør meg forbanna.

Anonymous poster hash: bb8db...2b1

Skrevet

Hvordan kan dere se at det er samme person bare fordi de er familie på 6, egentlig?

Anonymous poster hash: 2ef44...fb4
Skrevet

Oi, dette var litt kjipt hvis denne personen har fått fra10 stk! Kanskje fet er lurt om vi gjør dette på en annen måte neste år, sånn som Mamman til Will og Ailo foreslår? Men da gjennom f.eks, en brukermoderator, eller Elin?

Sånn for alles sjelefred vil jeg si at jeg har sendt tre pakker, ingen av dem til denne familien det snakkes om her. Jeg vil ikke si hva jeg sendte, det bør jo bli en overraskelse ;) Men et par gaver til barnet og en liten til mor, i hver pakke. Så det håper jeg blir kjekt :)

Skrevet

Har også sendt gave til en dame med 4 barn som bor et sted som begynner på L... var for det aller meste arvetøy og arveleker, og to-tre småting som var nye.

Brukte noen hundrelapper på porto da. Virker litt skruppelløst å be om gave fra alle her inne, når det er mange andre som også trenger som da ikke får. Dersom det er den samme dama, da.

Skrevet

Ser ut som vi er ganske mange som har sendt til samme ja. Meg inkludert.

Det jeg tenker om det, er det at vel, kanskje disse har lyst til å gi barna sine en like overdådig og gavefylt jul som det ser ut som om de fleste av oss her inne skal ha? Da får i tilfelle disse barna det flott, og ingenting er bedre enn det. 

Og om det virkelig er slik at de har "lurt til seg" ting uten å trenge det, så er det faktisk mer synd på dem enn på meg. For da sier det noe om dem som mennesker, og da må de ha større problemer enn jeg har i hverdagen, iallefall. 

Det jeg ga velter ikke budsjettet vårt, så jeg lider uansett ingen nød.

Det eneste som i tilfelle er synd, er at dette kan ha gått på bekostning av andre, både fra min side og andres. Vi bader ikke akkurat i penger, så jeg måtte velge meg ut noen få jeg ville sende til, og da ble det disse og en annen bruker. Det er selvsagt trist at jeg heller kunne sendt til noen andre som kanskje nå ikke får noen ting, mens noen få får veldig mye. 

Men det er dette som er risikoen ved å gi "blindt", fordi man ikke vet om behovet er reelt eller ikke. Likevel tenker jeg at det er bedre å gi og kanskje da ende med å gi til "feil" person, enn å ikke gi i det hele tatt. 

Skrevet

Jeg sendte gaver til mor, far og 4 barn.

Har fortalt mor hva alle får (bortsett fra henne selv, det skal være en overraskelse :) )

Far får ansiktskrem, eldste får perler til å lage smykker samt et par armbånd, nr 2 får biler og forstørrelsesglass, nr 3 får prinsessepakke med tiara osv, babyen får en bok om dyr.

Hva mor får vil jeg ikke si siden hun er her inne :)

Sendte også med en penkjole til mor, en dressbukse til sønnen og en sommerkjole til babyen :)

Å hvis hun leser svaret ditt her nå....så vet hun plutselig hva hun får - fordi hun kjenner igjen hva du har gitt resten av familien hennes. Du er snart altså :-)

God jul !

Anonymous poster hash: 9470b...fdb

Nå tror jeg du må fortelle hvordan hun kan vite hva hun får ut fra det hi skriver her? Det ser jeg bare ikke, men kanskje jeg er treig :P

Jeg har sendt gaver til flere, men ikke til den samme som så mange andre har sendt til.

Er også enig i at det er litt dårlig gjort ovenfor alle de som sliter å motta gaver fra så mange. Tipper hun har litt vondt i magen av denne tråden...

Skrevet

Ser ut som vi er ganske mange som har sendt til samme ja. Meg inkludert.

Det jeg tenker om det, er det at vel, kanskje disse har lyst til å gi barna sine en like overdådig og gavefylt jul som det ser ut som om de fleste av oss her inne skal ha? Da får i tilfelle disse barna det flott, og ingenting er bedre enn det.

Og om det virkelig er slik at de har "lurt til seg" ting uten å trenge det, så er det faktisk mer synd på dem enn på meg. For da sier det noe om dem som mennesker, og da må de ha større problemer enn jeg har i hverdagen, iallefall.

Det jeg ga velter ikke budsjettet vårt, så jeg lider uansett ingen nød.

Det eneste som i tilfelle er synd, er at dette kan ha gått på bekostning av andre, både fra min side og andres. Vi bader ikke akkurat i penger, så jeg måtte velge meg ut noen få jeg ville sende til, og da ble det disse og en annen bruker. Det er selvsagt trist at jeg heller kunne sendt til noen andre som kanskje nå ikke får noen ting, mens noen få får veldig mye.

Men det er dette som er risikoen ved å gi "blindt", fordi man ikke vet om behovet er reelt eller ikke. Likevel tenker jeg at det er bedre å gi og kanskje da ende med å gi til "feil" person, enn å ikke gi i det hele tatt.

Og der oppsummerte du alt jeg hadde tenkt til å si.

Det kan også virke som om det er denne personen jeg ga gave til.

Håper de reelt trenger det, og at barna deres får en super jul :)

Skrevet

Dette var jo trist å lese..hvordan kan noen våge å gjøre noe sånt..??Dere har vel fått fult navn og alt på hun..??!hvordan tørr folk..?? Vel, vi får bare håpe behovet har vært helt ekstremt, og at hun har senst pm til så mange fordi hun har regnet med at bare noen vil svare..:/* prøve å tenke det beste*

Selv har vi kjøpt noen gaver til ett barn som vi håper vil glede og begeistre:-) vil ikke skrive hva som er inni da det enda ikke er jul;-) kanskje mammaen vil avsløre det selv når de er åpnet:-)

Skrevet

Tviler på at damen i/på L trengte pakker fra over 10 stk. Stålfrekt av henne!

Jeg sendte ikke pakke til henne, men om jeg hadde gjort det hadde jeg ikke NØLT med å legge ut nicket hennes her!

Anonymous poster hash: 1d2d3...8e6
Skrevet

Nå ser det jo faktisk ut som at denne damen har fått pakker fra rundt 15 stk, og det er jo ikke sikkert at alle som har gitt til henne har skrevet i denne tråden engang. Så det kan jo være enda fler, tenk at det faktisk kan være så mye som 20 stk som har sendt til en og samme dame/familie!

Anonymous poster hash: 06a78...006

Skrevet

Jeg har også sendt til henne, brukte ca 600-700 kr :(

Anonymous poster hash: 50fba...b1c

Skrevet

Utrolig trist for de som ikke fikk på grunn av at denne dama sin familie fikk så mye. Håper hun leser denne tråden og gremmes litt i stedet for å fryde seg. Jeg gav til en annen familie da heldigvis. 

Anonymous poster hash: d23b1...0fa
Skrevet

Hun har fått pm med link til denne tråden. Hun har lest den, men ikke svart meg.

Anonymous poster hash: 50fba...b1c

Skrevet

Ikke sikkert hun har 4 barn engang.

Og jeg som ikke fikk meg til å svare på den tråden, selv om vi ikke har råd til å gi "ordentlige" gaver til ungene - bare fordi jeg tenkte at det sikkert var andre som har det verre enn oss økonomisk. Siden vi vet at de får gaver av besteforeldre, tanter og onkler, så prioriterte vi å bruke penger på mat.... 

Ugg....

Anonymous poster hash: b7c6e...63e
Skrevet

Jeg har sendt pakke og håper mottakeren har en stor mengde venner hun deler med. Ser ikke vitsen i å legge ut nick her, hun kan jo bare bytte det. Hun har takket fint da, så følelsen av å gjøre noe bra for noen ble forsterket. Den er noe frynsete i kantene akkurat nå, men intensjonen var jo bra og kanskje var mottakerens glede også ekte. For min egen del misliker jeg sterkt at andres kynisme skal rettferdiggjøres fordi et skamløst menneske utnytter andres godtroendhet. Men men, jeg velger å tro at ikke alle er sleipe, men neste år deltar jeg ikke i en slik tråd uten at den er organisert av noen. 

Ca 400 kr fra butikken, mer enn dette fra gavelageret hjemme og porto i tillegg. Håper gleden på Lillehammer er uten skam! 

Skrevet

Ikke sikkert hun har 4 barn engang.

Og jeg som ikke fikk meg til å svare på den tråden, selv om vi ikke har råd til å gi "ordentlige" gaver til ungene - bare fordi jeg tenkte at det sikkert var andre som har det verre enn oss økonomisk. Siden vi vet at de får gaver av besteforeldre, tanter og onkler, så prioriterte vi å bruke penger på mat.... 

Ugg....

Anonymous poster hash: b7c6e...63e

Hun har det, hun snakker sant om sin familie og antall barn. Hun har jo oppgitt sitt fulle navn til oss som sendte til henne, og man finner henne lett om man søker. Så det stemmer. 

Jeg synes man skal la henne være og ikke skrive mer om dette av hensyn til hennes barn. 

Anonymous poster hash: 0191b...a09

Skrevet

Jeg brukte at IVF-sparepengene for å kjøpe gave til henne. Er rimelig irritert. Sendte heldigvis til fler som sikkert reelt trenger det. (håper jeg)

Denne brukeren bør navngis og kastes ut av forumet.

Anonymous poster hash: f43ce...f2c

Skrevet

Jeg brukte at IVF-sparepengene for å kjøpe gave til henne. Er rimelig irritert. Sendte heldigvis til fler som sikkert reelt trenger det. (håper jeg)

Denne brukeren bør navngis og kastes ut av forumet.

Anonymous poster hash: f43ce...f2c

Absolutt ikke. Hun har barn som er uskyldig i det hele. 

Anonymous poster hash: 0191b...a09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...