Gå til innhold

Dere med barn som fortsatt sover på dagen? Type 1 og 2 åringer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere i helgene, ferier osv? Når dere skal ut på ting? Dropper dere luren da, eller legger dere alle planer rundt luren? Vi tar alltid luren hjemme, og den er vel egentlig hellig, her soves det fra 12 til 2 ca.

Anonymous poster hash: b8506...b3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min fyller to om noen dager. Han sover fortsatt en par timer fra ca 11-13. han sover alltid i vogna si, så det er ikke noe problem hvis vi feks skal til byen osv. På ferier har han også sovet i vogna si når vi har vært ute på noe.

Skrevet (endret)

Vi dropper ikke verken planer eller liten, men hvis det er mulig prøver jeg å unngå sovetiden. Hvis det ikke er mulig tar jeg med vogn til ham så han kan duppe der.

Min er 15 mnd, så å droppe luren er helt uaktuelt.

Endret av Brennheite Badeand
Skrevet

Lurer her taes evt i vogna.. 
Hun sovner når hun er trøtt.. Så blir hun trøtt ute, legger jeg ned ryggen og lar henne sove.. Gidder ikke passe tidene så nøyaktig eller tvinge henne til å sove dersom hun ikke er trøtt.

Men hun sover vanligvis (De dagene hun bhg, da sover hun 10 min på veien ned, og våkner idet vi går inn, så sover hun fra 12.30 til- 15.30-16.00)

2 timer etter hun har stått opp ca 9-12 . Så på nytt igjen 15-16 ca, og legger seg igjen kl 18. 
Den første duppen kan være her hjemme hvis vi ikke drar ut tidlig, ellers sover hun den lurer ca når vi er på vei ut, og sover da på bussen osv. Hun går bare 2-3 dager i bhg så hun er ofte med meg ut og farter, sover like godt overalt :)

Skrevet

Tek med trille som ho kan sove i om vi skal noko plass. Er eg aleine er vi heime til etter kvilen, har ikkje plass i min bil til to vogner (kunne bytta bil med mannen, men har heller ikkje ork til å dra på utflukt med begge aleine enda). Evt drar vi til besteforeldre, ho har reiseseng og trille hjå svigers og trille hjå foreldra mine som ho søv i.

Om ho står opp etter 9 (ja, det hender seg faktisk) droppar vi dagkvilen.

Skrevet

Vi har tvillinger som er avhengig av luren sin og vi er også avhengig av den pausen. Legger stort sett planer etter sovetiden. Hos besteforeldre kan de sove i reiseseng. Noen ganger hvis vi skal i bursdag e.l litt langt unna kjører vi i sovetiden.

Anonymous poster hash: ea259...ee2

Skrevet

Nå har vi akkurat kuttet ut dagsøvnen her i hus, men det vi gjorde var å planlegge utreise fra huset sånn ca når hun skulle sove (fra 12- 13/14). 

Fikk gjort så mye da :) men hun trivdes med å kjøre bil og sov godt baki der :) 

Skrevet

Sover i vogna, men vi er flinke til å tilrettelegge aktiviteter før eller etter søvnen hans.

Anonymous poster hash: 711f8...028
Skrevet

Hun sovner når hun er trøtt.. Så blir hun trøtt ute, legger jeg ned ryggen og lar henne sove.. Gidder ikke passe tidene så nøyaktig eller tvinge henne til å sove dersom hun ikke er trøtt.

Men hun sover vanligvis (De dagene hun bhg, da sover hun 10 min på veien ned, og våkner idet vi går inn, så sover hun fra 12.30 til- 15.30-16.00)

2 timer etter hun har stått opp ca 9-12 . Så på nytt igjen 15-16 ca, og legger seg igjen kl 18.

Den første duppen kan være her hjemme hvis vi ikke drar ut tidlig, ellers sover hun den lurer ca når vi er på vei ut, og sover da på bussen osv. Hun går bare 2-3 dager i bhg så hun er ofte med meg ut og farter, sover like godt overalt :)

Hvor gammel er hun?

Hun sover veldig mye

Anonymous poster hash: 84c3b...1fe

Skrevet (endret)

Hvor gammel er hun?

Hun sover veldig mye

Anonymous poster hash: 84c3b...1fe

13 mnd. Hun er helt normal du:)

Endret av Bustetroll

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...