Gå til innhold

Liggetid ved fødsel i uke 36?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Viss babyen kommer ca 4 uker fortidlig, uke 36+?, hvor lenge må man da være på sykehus?

Vet at det kommer ann på hvordan barnet er, men har noen erfaringer? Om alt er bra feks?

Har en følelse på at det kommer til å skje noe i jula, og jeg hater å ligge på sykehus:(

Anonymous poster hash: c794f...70f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min ble født med gulsott og måtte ligge i "lys" på sykehuset i 5 dager til verdiene var normale, men bortsett fra dette var han frisk og fin. Han er født på slutten av uke 36, og hadde det ikke vært for gulsotten så hadde vi fått kommet hjem "med en gang" :)

Venninna mi fødte i uke 36, hun fikk reise hjem med babyen etter 2 dager, mens søstra mi som også fødte i uke 36 måtte ligge i en uke. Kommer helt an på babyens (og kanskje mors?) tilstand.

Men lykke til med forestående :)

Anonymous poster hash: 3f862...fc2

Skrevet

Min midterste er født i uke 36+6, han er født en tirsdags morgen (30 desember). Sykepleier/barnepleier lurte på om vi ville reise hjem onsdags morgen. Var kjempe klar for det, helt til barnelegen holdt oss igjen fordi gutten var prematur!! Reiste hjem fredagen, men med beskjed om å komme og ta blodprøve lørdagen. Ble så lagt inn igjen fordi han hadde gulsott. Lå der 2 døgn da (tror jeg det var), så til sammen lå vi på sykehuset ca 1 uke!

Det er ikke sikkert du må ligge der lenger en normalt, det kommer jo an på din og ungen sin form det!

Lykke til med fødselen når den skjer. Håper du klarer å knipe igjen til over nyttår. Det er ikke så veldig kjekt å ha unger født rett i jula, vi har to som er det!

Skrevet

Takk for svar:)

Ja, jeg håper det ikke skjer noe før nyttår!

Sist gang lå jeg i 5 dager, å var helt utslitt av det! Klarer ikke sove skikkelig på sykehus.. Slapper mye bedre av hjemme:)

Anonymous poster hash: c794f...70f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...