Gå til innhold

Smerter i bryste som ikke vil gi seg :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Starta i mellom gulvet, føles som noen stikker strikkepinner inni meg, helt igjennom og ut i ryggen, og stråler oppover bryste og helt opp i munnen, for så å gå over til å sitte i kun bryste. får noen tak hvor det er vanskelig å puste inn for det stikker så vondt. Smerten sitter nå midt i bryste og nedre del av ribbein på venstre siden. Har prøvd link, og melk, men det hjelper ikke. Er ikke like ille hele tiden, kommer i tak, og har holdt på i over 1 1/2 time nå. Fikk slike tak 4 ganger i går, men da varte de bare ca 10 minutter og så forsvant noen timer. 

Hva kan dette være? Burde det ikke funke med link når det er fordøyelsen/ halsbrann?

Anonymous poster hash: c2840...7fb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Muskelsmerter?

Har det slik selv i perioder og det er bare stramme muskler.

Hadde et par skikkelige "anfall" når jeg var gravid og om det ikke var for at smertene satt i brystet så kunne jeg trodd at fødselen var i gang, for smertene kunne minne om rier(hadde født før). Varte noen timer og så forsvant det, og gikk måneder før jeg fikk det igjen.

Anonymous poster hash: f1277...c12
Skrevet

Hjerteinfarkt!

Kvinner har ofte kvalme, magesmerter og strålinger som symptomer på dette. Og min farfar hadde strålinger opp i kjeven når han fikk det. 

Så ta dette på alvor og ring legevakt/113 NÅ!

Fullstendig liste over symptomer får du nedenfor: 
(Kilde: Lommelegen.no)

•  Smerter midt inne i brystkassen. Smertene er vanligvis klemmende, trykkende eller snørende, og stråler ofte ut til venstre arm. De kan også stråle ut til høyre arm, halsen, kjeven, den øverste delen av magen eller ryggen.
  •  Tung pust og rask puls, andpustenhet.
  •  Kvalme, oppkast og uro er vanlig.
  • Blek hudfarge og kaldsvett.
  • Ryggsmerte
  • Smerter i nakke, armer og skuldre (ofte om natten)
  • Brystbrann eller ubehag fra magen.
  • Etter hvert stiger kroppstemperaturen, til rundt 38 grader celsius.
  •  Noen hjerteinfarkt gir bare milde symptomer, og i opptil 20 prosent av tilfellene er det ikke smerter i det hele tatt. Særlig eldre og personer med sukkersyke kan ha smertefrie hjerteinfarkt.
  • Kvinner bør være ekstra obs på:

• Smerter i rygg og nakke
  • Smerter i armene
  • Smerter i kjeven
  • Smerter i øvre del av magen
  • Utmattelse og svimmelhet

Anonymous poster hash: e8366...aad
Skrevet

Jeg er for ung til å ha hjerte infarkt, er jo bare 30. 

Kan muskelsmerter sitte bak ribbeina og tvers gjennom kroppen?

Anonymous poster hash: c2840...7fb
Skrevet

Jeg vet ikke hva dette er, men selv om du er ung er det fullt mulig å få hjerteinfarkt. Kompisen min var 34...

Skrevet

Du er IKKE for ung til å få hjerteinfarkt!

Onkelen min døde av det når han var 32, fetteren min har hatt det, og han er 36. En venninne av meg døde av hjertesvikt da hun var 26...

Kom deg til lege!

Ta symptomene på alvor

Ifølge ekspertene bør man bli flinkere til å ta slike symptomer alvorlig (dette gjelder særlig for oss kvinner), og spesielt hvis du opplever en type smerter som du ikke har hatt før, bør du kontakte lege raskest mulig. 

Dersom du allerede vet at du er disponibel for hjerteinfarkt, bør du også ta litt mer diffuse symptomer på alvor - som smerter mellom skulderblader, i øvre del av magen eller kjeven.

Anonymous poster hash: e8366...aad
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det finnes ingen aldersgrense for infarkt. Ring lege med en eneste gang!

Skrevet

Det er ingen aldersgrense for hjerte-og karsykdommer. Du bør være spesielt på vakt dersom du bruker P-piller. Jeg synes du skal ringe legevakten nå!

Skrevet

Uff, syns alle burde hatt en ekg-maskin hjemme så man kunne ha sjekket selv :P

Jeg har også slitt mye med uforklarlige brystsmerter, men aldri ringt legevakt/AMK av den grunn. Det ville vært veldig tragisk om det faktisk hadde vært et hjerteinfarkt.

Når det er sagt, fordøyelsesproblemer kan lett forveksles med hjerteinfarkt.

Allikevel er det alltid bedre med en sjekk for mye enn for lite....

Lykke til, og hold oss oppdatert uansett hva du velger å gjøre :)

Anonymous poster hash: c8e09...830

Skrevet

Er du gravid? Svangerskaksforgiftning/HELLP kan gi smerter i melliomgulvet.

Anonymous poster hash: 600dc...5c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...