Gå til innhold

Hvor stort hus har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huset er ca 270 kvm og garasjen er ca 60 kvm (liten leilighet i garasjen også).

Har samboer og 4 barn. Vi er 29 og 31 år.

Synes det er kjempe lett å holde det ryddig og rent nå når vi har stort hus. Da vi og alle møblene var stuet inn i en liten 3-roms så det alltid bomba ut. Dessuten så var leiligheten så overfylt at man måtte flytte og løfte på ting for å komme til med moppen. Her er det så store overflater at vasking blir en lek som er unnagjort på null komma null. 

Stua vår nå er 60 kvm. I gamleleiligheten var det plass til en liten sofa og et TV. En kasse med leker strødd på gulvet og en klesvask klar til sammenbretting i sofaen "tok" hele stuen.

Er en kasse med leker tømt utover gulvet i det nåværende huset så ser man det ikke en gang :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

275 med 1mål hage. 6 soverom, 3 boder, 2 bad, 4 store boder. Vi er 25 og 29, 3 unger fra 0-5. Blir mye vask 😞

Anonymous poster hash: d77c3...83e

Skrevet

Kom vist med dobbelt boder her. Vi har 3 boder og ikke 4 😄

Anonymous poster hash: d77c3...83e

Skrevet

Jeg er 23 og vår leilighet er på hele 63 kvm. Håper at vi kan kjøpe et litt større hus til neste år. Men ikke noe mer enn 150+/- kvm. Jeg gidder ikke vaske noe mer enn det :P

Anonymous poster hash: 26dfd...cd5

Skrevet

Vårt hus er på 300 kvm. Vi har vaskehjelp.

Anonymous poster hash: 22726...900

Anonymous poster hash: 22726...900

Skrevet

Tar dere kun huset når dere svarer? Eller garasje og tomt?

Vi har rett over 500 m2 bolig. Detter er inklusive kjeller som er innredet som vaskerom, treningsrom og boder.

I tillegg til de 500 kommer 112 m2 med garasje, en verksted del og en parkeringsdel. (mannens andre hjem) og et lekehus på 12 m2 som er innredet slik at det kan brukes til overnatting sommerstid.

Tomta er på ca 1,5 mål

Anonymous poster hash: e6173...15a

Skrevet

320kvm2 i storby. Jeg er 34 og mannen min er 28.er så og si gjeldfrie. Skjønner ikke helt hvorfor du vil vite det.

Anonymous poster hash: ee9b6...738

Skrevet

160 kvm boareal. Bygger på 30 kvm til nå.

36 år, 2 barn. :)

Skrevet

135 m2, 35 år. Håper å bygge eget snart og det blir da på 270 m2.

Anonymous poster hash: e028f...883

Skrevet

Enebolig på 300 kvm. 2 barn og vi er 32 år.

Mye enklere å holde dette huset reint enn var gamle leilighet på 90. Store flater, og slipper å vaske innemellom trange møbler og rot. Her er det mye luft mellom møblene og mye gulvplass som er fort gjort å moppe over. Leiligheten samlet mye mer støv, og såg lettere bomba ut.

Anonymous poster hash: 819b2...754

Skrevet

Vi har rekkehus på 80 kvm. Skulle gjerne hatt 50 kvm til. 2 voksne og 2 barn.

Dere har jo enorme hus.

Anonymous poster hash: 5443c...83b
Skrevet

Så mye skryt samlet på en plass, ohlala!!! Og attpåtil ' vi er gjeldsfrie ', ' har eid huset siden jeg var 25 'osv.....

Dummeste tråd ever!

( venter bare på at noen skal skrive ' du er sjalu, du er missunnelig '....)

Ja, snufs...

Anonymous poster hash: 0550e...28a

Skrevet

Så mye skryt samlet på en plass, ohlala!!! Og attpåtil ' vi er gjeldsfrie ', ' har eid huset siden jeg var 25 'osv.....

Dummeste tråd ever!

( venter bare på at noen skal skrive ' du er sjalu, du er missunnelig '....)

Ja, snufs...

Anonymous poster hash: 0550e...28a

Hvorfor er det skryt å fortelle hvor mange kvm man bor på når det er det HI spør om?

Det med gjeldsfri og alt det der ser jeg, men ellers? Not so much. Det er ikke mye imponerende å eie et svært hus hvis man bor i 'gokk', da slikt koster 'ingenting' der ift Oslo feks.

Jeg kan for øvrig heller ikke se at det er noe stort mål her i livet å være gjeldsfri tidlig. Snarere tvert imot kan det være en skattemessige bakdel.

Anonymous poster hash: 235b0...576

Skrevet

160 kvm, 34 år. Vi er to voksne og tre barn. 5 soverom, så jeg er fornøyd:) Vi skal snart bygge på ca 20 kvm. Større plass trenger vi ikke :)

Skrevet

Vi bytter nå ut 70kvm med 190 kvm. Grugleder meg for å si det sånn.

Dere med 300 kvm +, vasker dere hele huset selv?

Anonymous poster hash: b20d4...a70

Jeg vasker huset selv =)
Og jeg som gruer meg til å vaske 190 :o Hehe. Heldigvis er alle bruksrom i en etg, så kjelleren kan jeg sikkert overse når jeg ikke gidder. Hehe.

Men bruker du/dere mye tid på å gjøre og holde det rent? Og hjelper mannen også til?

Anonymous poster hash: b20d4...a70

Jeg vasker badene ene dagen, støvsuger hele huset 1-2 ganger i uken.Og vasker gulvene og tørker støv fredagene.Noen uker blir det litt ekstra med vindusvask o.l.

Skrevet

Vi bygger på og får snart 360 kvm med utleiedel. Leil. Er på ca 100. 3 barn slutten av 20 årene. Har bodd her noen år.

Anonymous poster hash: 32209...898

Skrevet

180 kvadrat, 29 år. Bodd her i 4 år.

Anonymous poster hash: e24bf...077

Skrevet

320 Kvm, pluss kjeller/garasje på 140 Kvm. Har mulighet for å innrede deler av den, men trenger egentlig ikke mer plass. Har to vinterhager som ikke er med i kvadratene.

Trodde vi hadde stort hus, det største i vår vennekrets, men her var det fler! 500!! Det er jo helt enormt :) så deilig! Har alltid likt stor plass. Vi har to måls tomt, og for å være helt ærlig er det mye jobb med hus og hage som må følges opp.

Vi har vaskehjelp hver uke, som går over hele huset. Vi har tre bad og to soverom, så trenger virkelig den hjelpen. I tillegg har vi gartnerhjelp en gang på våren, en gang midt på sommeren og på høsten. Er mye jobb med å beskjære trær/hekker, legge bark, renske sluk og takrenner og ordne basseng og generell opprydding. Uten å ha mulighet til så mye hjelp, ville jeg ikke klart å bo i stort hus/hage. Perfeksjonist og stor eiendom som må ivaretas er ikke alltid en god ide :)

Anonymous poster hash: d5669...42c

Skrevet

Hehe, ikke to soverom. Fem soverom. Og jeg er forresten 28, hvis det har noen betydning, og to barn.

Anonymous poster hash: d5669...42c

Skrevet

Rekkehus 110 kvm

Er 32, mannen 36. Flyttet fra 50m2 leilighet i fjor.

Anonymous poster hash: 2d886...ba0

Skrevet

230kvm Kjøpte det når eg va 21. Er nå 31, og kjæresten har nettopp kjøpt seg inn.

Skrevet

Leilighet på ca 70kvm. Stortrives her med mann og to barn. Kjøpte tidlig i tyveårene og bor her enda. :)

Anonymous poster hash: 3f0ef...34d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...