Gå til innhold

Dere som har/hadde kolikk barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan holdt/holder dere ut?

Jeg gruer meg til hver dag. Gråter omtrent i kor med babyen og får helt vondt av at dette går sånn ut over de andre barna og parforholdet.

Har prøvd alle råd om kiropraktor, fenikkelte, sukkervann,minifom,bæresele,vippestol med vibrering osv osv. Har googlet og googlet,fått råd av helsesøster,bekjente og venner,men ingenting hjelper. Jeg er helt på randen. Når hun er som verst vrir hun seg bare unna puppen også, så produksjonen går jo rett vest.

Hjelpe meg, dette er tøft!

På toppen av det hele har babyen fått trøske på tunga, og da jeg fant ut hvilken medisin hun får mot dette leste jeg at den kan gi magevondt hos babyen.

Nei, mer magevondt går bare ikke an.

Anonymous poster hash: d8c2e...5bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, føler med deg.Har nærmest fortrengt hele den perioden og for å være ærlig så vet jeg ikke hvordan jeg holdt ut.. 10 timer smerteillskriking i strekk og resten av døgnet generelt urolig. "Heldigvis" viste det seg at han hadde melkeintoleranse og refluks. Et døgn etter jeg sluttet med alt av melkeprodukter i kosten min så forsvant kolikken. Bare synd lillegutt var over 2 mnd før jeg fant det ut.

Skrevet

Hvor gammel er babyen? Det er dessverre ikke mye å gjøre, men bare ikke glem at det går over. For de aller fleste er det helt borte ved 3 mnd alder og de fleste er MYE bedre etter 10 uker. Det går over og babyen vil aldri huske dette og du kommer til å glemme det raskt du også (heldigvis).

Hvis du klarer å få noe avlastning vil det jo hjelpe. En time eller to i blant vil hjelpe deg mye.

Anonymous poster hash: 6d70e...3ad
Skrevet

Takk for svar!

Babyen er 8 uker.

Skrevet

Det er helt jævlig! Hold ut. Man må bare holde ut dritten!! Føler med deg, tok 5 mnd før vi fikk skikkelig hjelp. Vår har kolikk og reflux. Kan anbefale fantastisk barnelege i Oslo hvertfall.

Anonymous poster hash: dd71f...2bf

Skrevet

5 mnd? Så lenge?

Pleier det ikke å gå over etter 3 mnd ca?

Skrevet

varte ca 5 måneder hos oss også. på en måte er det glemt, på en annen side husker jeg denne tiden med litt vonde følelser. det er leit og trist

når det sto på husker jeg at jeg fikk mange rare og stygge tanker om babyen, selv om jeg viste at det ikke vare ordentlige følelser og at jeg elsket henne, så var det også vondt å ha de tankene. jeg gråt også masse, og gikk ned ca 15 kilo fra det jeg veide når jeg ble gravid (og jeg er tynn i utgangspunktet)

Anonymous poster hash: 2ab00...bb4
Skrevet

Jeg får panikk bare babyen her er litt urolig en dag (som i dag). Dere som holder ut kolikksmerter hos baby over lang tid må være laget av noe helt spesielt! All ære til dere!

Skrevet

Min datter er seks år - og jeg orker ikke tanken på en til nettopp pga første året. Føler med deg <3 INGEN som ikke har vært der kan en gang tenke seg hvordan det føles. Husk det når du mottar "gode råd" fra alle rundt.

Prøvd akupunktur? OM jeg skulle få flere barn og det skulle skje igjen er akupunktur det første jeg hadde prøvd.

Hvordan holdt/holder dere ut?

Jeg gruer meg til hver dag. Gråter omtrent i kor med babyen og får helt vondt av at dette går sånn ut over de andre barna og parforholdet.

Har prøvd alle råd om kiropraktor, fenikkelte, sukkervann,minifom,bæresele,vippestol med vibrering osv osv. Har googlet og googlet,fått råd av helsesøster,bekjente og venner,men ingenting hjelper. Jeg er helt på randen. Når hun er som verst vrir hun seg bare unna puppen også, så produksjonen går jo rett vest.

Hjelpe meg, dette er tøft!

På toppen av det hele har babyen fått trøske på tunga, og da jeg fant ut hvilken medisin hun får mot dette leste jeg at den kan gi magevondt hos babyen.

Nei, mer magevondt går bare ikke an.

Anonymous poster hash: a114c...069

Skrevet

De sier så, men alle våre 3 har hatt kolikk mye lenger en som så. Men nå er jo reflux noe annet da, og her fikk minste en forværring ved 5mnd, kan settes i sammenheng med både tenner og fast føde... Puh.

5 mnd? Så lenge?

Pleier det ikke å gå over etter 3 mnd ca?

Anonymous poster hash: dd71f...2bf

Skrevet

Jeg har tenkt på om det kanskje er reflux hun har. Leste ikveld litt på nettet om det og mange av symptomene stemmer. Men hun sprutgulper ikke.

Skrevet

Forrige var altså meg, Hi :)

Skrevet

Eg hugser at det hjalp å la ungen ligge utan bleie på golvet og sparke med føtene,  så her var det fyring med ved og kliss naken unge i stova om kveldane. Det hjalp i alle fall litt på humøret:) Lykke til - det er aldeles grusomt når det står på.. Akupunktur hadde ikkje vi noko nytte av, då hadde eg helller latt ein kiropraktor sjå på ungen, og sjå om der er låsningar.

Skrevet

All sympati til deg! Kan ikke gi så mange råd. Hos oss hjalp kiropraktorbehandling. 2 beh og hun ble helt fin. Jenta vår ble kurert ca 1 mnd gammel. Var første så hadde ingen andre å ta oss av. Jeg var så desperat etter 9 timers gråting av jeg trillet tur i 03 tiden på natten for å få henne til å sove. All ære til de som har kolikkbarn lengre enn 1 mnd<3 er jo helt forferdelig å se barna sine lide sånn.

Anonymous poster hash: d1709...a71

Skrevet

Her tok det 5 mnd før det ble noe bedre. Da fikk han medisin for refluks, men det vi ikke skjønte før etter ni mnd var at han fikk kraftige bivirkninger av medisinen. Etter ni mnd begynte han å sove mer enn max to timer i strekk. Er et under at forholdet holdt..

Føler veldig med deg!! Er helt forferdelig når man står i det. Kan det være refluks som plager? Eller om det kan være noen låsninger, selv om dere har sjekket en gang? Tenker bare siden babyen vrir seg unna puppen.. Osteopat var vi også innom, har hørt det har hjulpet en del :)

Skrevet

Jeg har tenkt på om det kanskje er reflux hun har. Leste ikveld litt på nettet om det og mange av symptomene stemmer. Men hun sprutgulper ikke.

Trenger ikke sprutgulpe for at det skal være refluks, er nok at hun får magesyre opp i munnen, stakkar. Her tok det såpass lang tid å finne ut siden han spiste så mye, ville ha mat hele tiden. Han løste vondtet med å svelge unna magesyren, andre forbinder mat med vondt og vil ille ha...

Skrevet

Det er helt jævlig, det vet jeg alt om. For de aller fleste går det over etter ca tre måneder, så hold ut, hold ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...