Vicky 83 Skrevet 20. desember 2013 #26 Skrevet 20. desember 2013 Jeg ville reist når du opplever at barna er frisk nok til å kjøre så lenge i bil. Hvis dere fremdeles er her på julaften ville jeg laget en koselig feiring for dere tre. Laget noe mat som barna liker. Grøt og is? Kjøpt litt julepynt. Kanskje et lite juletre, men det er ikke et must for meg. Så kan der åpne de presangene dere har og kose dere sammen. Når dere kommer til besteforeldrene kan der ha en ny feiring med tradisjonell julemat og gaver. Jeg synes det høres helt strålende ut! På selve julaften er det veldig lite folk i butikkene, så det er en fin dag å handle på. På lille julaften pleier det også å være relativt rolig.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #27 Skrevet 20. desember 2013 Hvordan skal jeg gjøre det da? Ta med mine syke unger på handletur? Nei,vettu hva. Da mener jeg de har det bedre i bilen. Rolig stille, temperert og de kan sovne til den monotone billyden. Hi Anonymous poster hash: faf42...893 Du mener det er bedre med 90 mil i bilen med feber, enn en 30 minutters tur på butikken?? Anonymous poster hash: c27c1...b72
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #28 Skrevet 20. desember 2013 Jeg tenker at et må da være mye mer stress for unger å ta fly når de har feber. Stå i køer til innsjekking, sikkerhetskontroll og å komme ombord på flyet. Få trykk i ørene ved letting og landing og masse folk og kaos på flyplasser... Nei, jeg hadde kjørt og jeg tror nok at en febersyk 2-åring sover det meste i fred og ro i bilen så da får han jo forhåpentligvis sove av seg mye av feberen på turen og dere får en forhåpentligvis koselig jul:-) God tur:-) Anonymous poster hash: 57b61...a7c
Love my kidz Skrevet 20. desember 2013 #29 Skrevet 20. desember 2013 Jeg ville kjørt jeg HI, og det allerede i morgen. De sover sikkert mye på turen og de kvikner helt sikkert til ila et par dager. Bare det å vite at for hver mil dere tilbakelegger så er dere en mil nærmere omsorg og kos. Nitrist å må bli hjemme ja.... det hadde ikke vært noe alternativ. Ungene er skrale, ikke døende. Og blir de mot formodning verre er det legevakt på hver en plass dere passerer God tur og god jul
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #30 Skrevet 20. desember 2013 Høres litt ut som fjerde barnesykdommen synes jeg, og der det det friskner de til som ved et trylleslag fjerde dagen... http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/fjerde-barnesykdom-exant-sub-2827.html?page=3 Jeg hadde ventet og sett an til lille julaften, er de fremdeles pjusk da hadde jeg blitt hjemme, ungene får en super jul med dynen i stuen og enkel mat de liker de altså. Hadde ikke kjørt så langt alene med syke barn i bilen. Anonymous poster hash: a172c...4f8
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #31 Skrevet 20. desember 2013 Kjempefin ide Frisk bris Eneste er at det kommer mer slekt, tanter og onkler mm.... Anonymous poster hash: faf42...893 Da kan vel resten av slekta feire sammen og så kommer dine foreldre til deg. Anonymous poster hash: 82a17...79e
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #32 Skrevet 20. desember 2013 Hadde i utgangspunktet aldri i livet giddet å kjøre 90 mil med to unger. Hadde booket flybilletter/tog for lenge siden. Kanskje noe å tenke på til neste jul... Anonymous poster hash: d0bc8...08d
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #33 Skrevet 20. desember 2013 Jeg har kjørt langtur syk som liten. Dyne, kosedyr, drikke lett tilgjengelig, jeg sov som en stein. Nå likte jeg å kjøre bil da, og sov godt i bilen. Du kjenner dine unger best Hvis allmenntilstanden ellers er bra hadde jeg gjort det. Anonymous poster hash: 8fbca...ce1
Plutselig_gravid Skrevet 21. desember 2013 #34 Skrevet 21. desember 2013 Jeg hadde lett kjørt selv om ungene var litt syke med feber. Hadde selvfølgelig tilpasset turen etter dem. Dyner i bilen, rikelig med drikke, lydbøker osv. Du kan også f.eks kjøre om natten mens ungene sover. Så kan besteforeldre se etter barna så du får sovet noen timer
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #35 Skrevet 21. desember 2013 Få noen til å handle for deg da?? Kjør forsiktig, de kan sove i bilen når du skal reise langt. Anonymous poster hash: e97fd...589
Løvinna30 Skrevet 21. desember 2013 #36 Skrevet 21. desember 2013 Hvis de har hatt høy feber i tre dager, er det nok mest sannsynlig at de er friske til julaften nå da :-)Jeg syns det er ok å kjøre bil med barn, når de er syke (så lenge de ikke har omgangsyken). Og så lenge de trives å sitte i bil.Jeg kunne fint dratt med mine barn, selv om de hadde hatt feber. ville hatt på de komfortable klær, sørget for at de "sitter" godt, har det de trenger, (underholdning og smokk/kos til misten). Snakk gjerne med 7 åringen først, "spør" om det er greit å kjøre bil. Jeg tenker at de får slappet av i bilen, og får sett en del? (Se ut av vindu).Dette er litt opp til hva du gjør ut av dette selv. Jeg hadde dratt :-)Egen bil er også best, da kan du ha med det du trenger, du har mer plass, og kan styre kjøring, pauser, ol helt selv.Jeg sier god tur jeg, kos dere på juleferie :-)
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #37 Skrevet 21. desember 2013 God morgen! Bedre med ungene dine i dag? Dersom jeg var deg, så hadde jeg reist! For en gangs skyld, gi Paracet til ungene dine, selv om tempen ikke er skyhøy. Dette vil øke velvære! Ha på ledige gode klær, som ikke strammer. Ta med kaldt drikke på termoser, og dyner, puter og tepper i bilen. Så kjører dere! Det er ingen katastrofe om barn har litt feber. Synes ikke man skal bli hysterisk av den grunn. Regner med at det er lege dit du skal også, om feberen ikke skulle gi seg. Det er ikke bare å være mamma når barna er syke heller! Du er helt sikkert sliten selv, og trenger den varme og omsorg som familien din kan gi deg i jula! Slik får du det bedre, og kan også passe bedre på småpjuskene dine! Ha en riktig God Jul! Kjør forsiktig hjem til alle som er glad i deg!!! Hilsen mamma til 4 og sykepleier Anonymous poster hash: dfefd...e0d
Collette Skrevet 21. desember 2013 #38 Skrevet 21. desember 2013 Enig med siste her. Reis hjem til jul og kjør i dag. 😊😊😊
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #39 Skrevet 21. desember 2013 Jeg synes det er skrekkelig uforsvarlig å kjøre 90 mil alene på vinterføre med to små barn, når de i tillegg er syke, så kan jeg ikke fatte at du en gang vurderer det. Hva med juletrafikk, glatte veier, stengte fjelloverganger (antar du skal passere minst en siden du skal kjøre 90 mil)? Ta med ungene på butikken og handle inn til en koselig jul hjemme. Anonymous poster hash: c15a6...41f
Babykilo Skrevet 21. desember 2013 #40 Skrevet 21. desember 2013 Feber er da egentlig helt gull hvis man skal kjøre så langt. Da syns de det er best å holde seg i ro. Kommer til å sove mer også. Ta med pute og pledd, lettspist mat, lydbøker, musikk etc. God jul og god tur! En alenemor har nok ekstra godt av å være med familien sin i jula. :-)
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #41 Skrevet 21. desember 2013 Hei! Jeg kan ikke gode råd, men du har min full støtte. Vi bor i utlandet og så å si hver gang vi skal hjem er gutten syk noen dager før. Vi bruker som regel 2-3 dager på å lure om vi kommer oss av gårde....også får vi en frisk gutt samme dag som vi skal reise. Vet ikke hvor mange brev til reiseforsikringen barnelegen har skrevet, men vi har ikke brukt noen av de. Ting kan snu veldig fort med små barn! Når det er sagt, tror jeg at jeg ville kjørt likevel om jeg var deg. Det kan være behagelig i bilen med dyne og pute, og barna kan sove feberen ut av seg. Hvis du har en god margin kan du vurdere å overnatte på veien. Tog/fly ville jeg egentlig ikke vurdert, for småsyke barn er mer mottagelig for å få nye bakterier/virus, du har ikke lyst til at de skal plukke noe annet opp på reisen. Bilturen er lang, men de blir da skjermet for kontakt med andre. Også kommer dere hjem til din familie,mog hvis din mor er som min, vil hun ta seg godt av barnebarna. Og deg. Anonymous poster hash: 99bc6...702
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #42 Skrevet 21. desember 2013 Jeg synes det er skrekkelig uforsvarlig å kjøre 90 mil alene på vinterføre med to små barn, når de i tillegg er syke, så kan jeg ikke fatte at du en gang vurderer det. Hva med juletrafikk, glatte veier, stengte fjelloverganger (antar du skal passere minst en siden du skal kjøre 90 mil)? Ta med ungene på butikken og handle inn til en koselig jul hjemme. Anonymous poster hash: c15a6...41f Kjære deg... hun kan da også kollidere når hun kjører til nærmeste butikk for å handle inn. Lokale veier er også glatte! Det nytter ikke å bure seg inne hjemme for alt "som kan" skje... for et kjedelig liv du må ha, dersom du lever etter denne regelen! Anonymous poster hash: dfefd...e0d
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #43 Skrevet 21. desember 2013 Jeg ville reist idag! Ungene kan sitte i en joggedress, dyne/teppe og tykke sokker på beina. Kosebamse, lydbok, dvder dersom du har til bil. Mat,drikke og litt snack. Ha med febersenkende og skifteklær lett tilgjengelig! Ikke vent til lillejulaften, ofte mer kø og da. God tur! :-) Anonymous poster hash: 93bb3...7c3
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #44 Skrevet 21. desember 2013 Du får gjøre akkurat som du vil, men for min del ville det vært helt uaktuelt å kjøre 90 mil på vinterføre med to syke barn i baksetet. Mine foreldre bor like langt unna, vil de feire jul sammen med barna så får de komme hit. "Hjem" er der barna bor, ikke hjemme hos mine foreldre. For meg er har det vært helt naturlig å skape egne tradisjoner for mine egne barn. Før eller senere må du jo begynne med det, ikke sant? Anonymous poster hash: 80ca9...7e5
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #45 Skrevet 21. desember 2013 Adventskalender og julestrømpe er to ulike tradisjoner. Det er ikke enten-eller. Anonymous poster hash: 80ca9...7e5
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #46 Skrevet 21. desember 2013 Hvordan havnet det innlegget her? Anonymous poster hash: 80ca9...7e5
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #47 Skrevet 23. desember 2013 Hvordan gikk det? Anonymous poster hash: c15a6...41f
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #48 Skrevet 16. januar 2014 Hei! Vi kjørte på lillejulaften og det gikk kjempefint! Vi pakket med oss puter,dyner, kald drikke + div lettspist,sunn mat Vi hadde lykken med oss og ingen av ungene hadde feber når vi dro, eller resten av jula. Er utrolig glad for at vi dro i stedefor å være her hjemme uten noen form for julepynt eller planlegging. Er jo klart at før eller senere må vi starte jul for oss selv, men så lenge vi kan ønsker både jeg og ungene å være sammen med familie i høytiden så lenge det lar seg gjøre:) Familie er svært viktig for meg.. Takk for utrolig mange fine tips her! Alt mottas med stor takk enten det var det ene eller det andre Hi Anonymous poster hash: faf42...893
det er berre mordi Skrevet 16. januar 2014 #49 Skrevet 16. januar 2014 Hei! Vi kjørte på lillejulaften og det gikk kjempefint! Vi pakket med oss puter,dyner, kald drikke + div lettspist,sunn mat Vi hadde lykken med oss og ingen av ungene hadde feber når vi dro, eller resten av jula. Er utrolig glad for at vi dro i stedefor å være her hjemme uten noen form for julepynt eller planlegging. Er jo klart at før eller senere må vi starte jul for oss selv, men så lenge vi kan ønsker både jeg og ungene å være sammen med familie i høytiden så lenge det lar seg gjøre:) Familie er svært viktig for meg.. Takk for utrolig mange fine tips her! Alt mottas med stor takk enten det var det ene eller det andre Hi Anonymous poster hash: faf42...893 Eg hadde gjort akkurat det same:) Bra det gjekk godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå