Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #1 Skrevet 20. desember 2013 Jeg har i to år jobbet på samme arbeidsplass men i ulike vikariater i 80% stilling. Jeg har et yrke hvor det er VELDIG vanskelig å få seg jobb om dagen. Jeg har søkt på alle stillingene som er, men kommer ikke engang på intervju. På min arbeidsplass har de vært fornøyde med meg, og har nå fått et vikariat fram til sommeren, men dette er bare 60% stilling, og det var ikke mulighet med større stilling pr dags dato. Dette er økonomisk ugunstig for oss, men i og med at jeg ikke har fått jobb andre steder har jeg takket ja. Spørsmålet er, har man rett på arbeidsledighetstrygd på de resterende 20%? Anonymous poster hash: 551af...da3
★julestjerne★ Skrevet 20. desember 2013 #2 Skrevet 20. desember 2013 Trur ikkje ein får noko frå nav med mindre ein er 50% arbeidsledig. Sjekk nav.no for eksakt info.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 20. desember 2013 #3 Skrevet 20. desember 2013 Du har rett i det, Julestjerna. Jobber du mer enn 50% en uke, får du ikke noe arbeidsledighets trygd. Eller egentlig står det vel at du må ha fått redusert stillingen din med minst 50% for å ha rett på dagpenger.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #4 Skrevet 20. desember 2013 Du må ha mistet 50% eller mer av det som er din ordinære arbeidstid. Så for deg, så betyr det at om du hadde fått et 40% vikariat, så kunne du ha søkt dagpenger. Sånn det er nå, så fyller ikke du kravene til å få dagpenger. Anonymous poster hash: f914a...37f
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #5 Skrevet 20. desember 2013 Folk skal ha og skal ha fra staten. Ikke rart Norge nesten er konkurs! Anonymous poster hash: 194e5...ecf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå