Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #1 Skrevet 20. desember 2013 Saken er denne - jeg er ikke frisk for tiden, har ikke vært det på lenge og er verre nå. Det er ikke ME, men har i bunn og grunn alle samme symptomene med fatigue, redusert immunsystem, smerter, samt en del andre ting i tillegg. De har nå funnet ut hvorfor og jeg skal få behandling. Men det er altså ikke saken her. Saken er altså at jeg ikke er frisk, som i type ikke greie å gjøre en bitte liten brøkdel av hva jeg ønsker å gjøre til jul. Så julenedvask - glem det! En vanlig "helgevask" må dras over flere dager hvis jeg skal greie det, og jeg tror det blir en veldig lettvindt variant av helgevasken også. I frustrasjonen over å ikke greie noe, og i kjedsommelighet, så henger jeg altså her inne på bim. Henger er litt for mye, men det er heller ikke saken. Saken er som følger - og nå kommer jeg til saken! Her satt jeg og gremmet meg over det jeg ikke har ork til å gjøre, og prøvde å slappe av med å lese om alt det dere andre damer gjør til jul. Hadde satt på en maskin med klær for en stund siden, og var egentlig såre fornøyd med det. Stillheten og roen har senket seg over heimen, jeg leser om kiropraktorer og julebakst og amming.......... og hører på lyden av fossende vann. Fossende vann????????? Hvor????????????????? Baaaaaadet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Joda, der fosset vannet! Elkjøp leverte nylig en ny vaskemaskin til meg. Tror jeg betalte noe slik som 750 kr for levering og montering. Sånn bortsett fra at det ikke fulgte pakninger med slik at jeg måtte skaffe det i ettertid, men bortsett fra det var det bare å skru på og begynne å bruke den... sa montørene. Jada, for de var tre eller fire menn som monterte den, så jeg stolte jo på dem. (Jeg skaffet pakning og fikset det selv, betalte for dem selv også...) Alt nesten såre vel... inntil altså vannet nå fosset utover hele badet..... Og hva skjer? Jo, den slangen som går ned i et sånn eget avløpsrør på veggen, den hadde hoppet ut av røret. Selvfølgelig - den samme slangen jeg spurte montørene om den ikke trengte å festes noe mer siden det normalt er en bøy på slike slanger og det ikke var det på denne. Men det trengtes ikke - i følge alle tre-fire Elkjøpmontørene. (I etterpåklokskapens navn er det jo ikke usannsynlig at de ikke forstod hva jeg spurte om, for så veldig godt norsk pratet de ikke.) Men tilbake til det fossende vannet..... Er dere klar over hvor stort trykk det er i en slik slange som vannet fra vaskemaskinen går ut av??? Tro meg - det er HØYT! Og tro meg - det kommer j.... mange liter vann ut av den på få sekunder! Så meg i fullt firsprang ut på badet (raskeste jeg har beveget meg på noen måneder!). Bare for å finne badgulvet oversvømmet av vann, og fremdeles fossende meg fullt trykk ut av den p..... slangen - som nå selvfølgelig pekte ut i rommet og delvis bak doen. Hoppet over en enorm vanndam, bare for å lande i en annen, men unngikk å bli dusjet ned. Og bør vel være glad for at noen stod meg bi så jeg ikke skled i den vanndammen jeg ikke så i farta... Slangen ned i røret igjen. LANGT ned i røret. Jepp, det røret slangen absolutt ikke kom til å hoppe ut av - i følge alle Elkjøpmontørene. Men altså.... saken..... TAKK, Elkjøp - for at badet mitt i år faktisk likevel fikk julenedvasken. For jeg hadde garantert ikke tenkt på å få fillen bakom alt der vannet nå fosset og dro frem diverse hybelkaniner som hadde ynglet i det skjulte. Jeg ville heller ikke orket å tørke over veggene - hvis ikke maskinen hadde sprutet dem ned med vann. Når jeg tenker meg om er jeg i hvert fall takknemlig for at det var siste skyllings vann og at det ikke var fullt av vaskepulversåpe! Nå er jeg utslitt, og vet ikke om jeg greier å henge oppklærne i kveld. Men en ting skal jeg ha - jeg har gullende rent bad! Så TAKK, Elkjøp..... tror jeg Anonymous poster hash: 78b7e...f1e
anonymemammaen Skrevet 20. desember 2013 #2 Skrevet 20. desember 2013 Haha, dette ble jeg nesten glad av å lese :-D nesten så du fikk meg på en ide
scarecrow2011 Skrevet 20. desember 2013 #3 Skrevet 20. desember 2013 Aldri så gale at det ikke er godt for noe men i ditt tilfelle ville jeg tatt en tlf til Elkjøp og forklart situasjonen så de kan snakke med disse montørene. Hva om det skjer andre som ikke hører at det samme skjer? Kan få massive vannskader av sånt. Flaks at det ikke gikk værre ihvertfall
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #4 Skrevet 20. desember 2013 Haha, dette ble jeg nesten glad av å lese :-D nesten så du fikk meg på en ide Lirke slangen litt opp og få mannen til å ta jobben med å vaske ned etterpå? Anonymous poster hash: 78b7e...f1e
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #5 Skrevet 20. desember 2013 Aldri så gale at det ikke er godt for noe men i ditt tilfelle ville jeg tatt en tlf til Elkjøp og forklart situasjonen så de kan snakke med disse montørene. Hva om det skjer andre som ikke hører at det samme skjer? Kan få massive vannskader av sånt. Flaks at det ikke gikk værre ihvertfall Ja, det kan du si. Hender jo at jeg setter på en maskin med klær om jeg skal ut, eller om jeg skal sove litt. Hadde dette skjedd til å begynne med i vasken og jeg ikke var her så ville det ha blitt masse vannskade i tre rom, trolig. Men, jeg kan i hvert fall kose meg med julerent bad, om ikke annet Anonymous poster hash: 78b7e...f1e
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 20. desember 2013 #6 Skrevet 20. desember 2013 Hahahaha takk for kveldens latter Ta deg en telefon til Elkjøp og kjeft litt på dem, og så i samme slengen kan du takke dem for et gullende rent bad hehe
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #7 Skrevet 20. desember 2013 Hahahaha takk for kveldens latter Ta deg en telefon til Elkjøp og kjeft litt på dem, og så i samme slengen kan du takke dem for et gullende rent bad hehe Vurderer nå å flytte hele julefeiringen inn på badet fordi det er så rent der nå... Anonymous poster hash: 78b7e...f1e
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #8 Skrevet 20. desember 2013 Beste TRÅD på leeeeeenge!!!! Takk hi:) Anonymous poster hash: 40560...44a
Zaphira Skrevet 20. desember 2013 #9 Skrevet 20. desember 2013 Hahaha forfriskende lesning Hi:D Jeg har faktisk opplevd det samme for noen år tilbake men da hadde jeg bare meg selv å skylde på. Etter den episoden så var badet så jaskla fresht og rent så siden den gang har jeg gått over speil og servant med jifspray og litt klor, lar det virke litt for å så spyle ned heile badet med dusjhodet(det meste av vannet renner ned i sluket uansett). Deretter har jeg tørket kjapt over med en mopp så det blir tørt og satt på gulvvarmen på badet-på 10 min det gullene rent hehe så sånn blir badet vasket hos oss hver gang-Det skal sies at det er nytt bad så er tett og vannet går ikke dit det "ikke" skal-er jo våtrom så tåler godt å bli "dusjvasket"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå