snart_alenemor Skrevet 20. desember 2013 #1 Del Skrevet 20. desember 2013 Hei, Sniker meg inn fra 3 trimester med litt spm. Hva bruker dere av ull til mini? Jeg har kjøpt en body i ull/silke fra cubus. Hvor mye ull bør jeg ha til en som kommer i februar? Hvor har dere kjøpt det dere er fornøyd med? Bruker dere ren ull, eller blanding? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mams87 Skrevet 20. desember 2013 #2 Del Skrevet 20. desember 2013 jeg bruker ganske mye merinoull... Men har også både blanding og ren ull. Har faktisk veldig lite klær som IKKE er av ull... Min ble født i september. Tror jeg kommer til å bruke ull så lenge det er litt kjølig ute. Vet ikke om jeg hjalp deg da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MamsenMedToSmå Skrevet 21. desember 2013 #3 Del Skrevet 21. desember 2013 Gutten min har stort sett alltid ull under, og har en salig blanding av ull/bomull og ren ull. Fra ulike butikker. Men mitt tips er å kjøpe maks to ull "sett" før babyen kommer. Kjøp heller det du ser du trenger etterhvert. En nyfødt baby er stort sett kun inne, og inntullet i pledd. Ikke sikkert du trenger noe særlig. Min er født tidlig mars og det holdt fint med en Body og "bukse". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaliMa Skrevet 22. desember 2013 #4 Del Skrevet 22. desember 2013 Jeg fikk ei jente i september og planla å bruke mye mer ull enn jeg faktisk har gjort. Den første tida var vi jo mye hjemme og brukte stort sett body + strømpebukse/joggebukse. Vi har det så varmt og godt hjemme, snuppa blir også veldig fort varm. Ull er selvfølgelig et fantastisk materiale da, men det kan gå litt hardt utover lommeboka. På familiebutikken.no har de masse nydelig merinoullplagg på salg nå, jeg bestilte en del fra merket mokopuna som jeg er kjempefornøyd med - anbefales! Det aller viktigste å ha i ull (syntes jeg!) er sokker og strømpebukser! Småtassene blir fort kalde på føttene, så ullsokker -både tynne og tykke- har vært gull verdt her i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MamsenMedToSmå Skrevet 22. desember 2013 #5 Del Skrevet 22. desember 2013 Jeg fikk ei jente i september og planla å bruke mye mer ull enn jeg faktisk har gjort. Den første tida var vi jo mye hjemme og brukte stort sett body + strømpebukse/joggebukse. Vi har det så varmt og godt hjemme, snuppa blir også veldig fort varm. Ull er selvfølgelig et fantastisk materiale da, men det kan gå litt hardt utover lommeboka. På familiebutikken.no har de masse nydelig merinoullplagg på salg nå, jeg bestilte en del fra merket mokopuna som jeg er kjempefornøyd med - anbefales! Det aller viktigste å ha i ull (syntes jeg!) er sokker og strømpebukser! Småtassene blir fort kalde på føttene, så ullsokker -både tynne og tykke- har vært gull verdt her i huset. Veldig enig i det med sokker og strømpebukser. Min bruker alltid ullsokker, og har gjort det både vår, høst og vinter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cdaisy Skrevet 22. desember 2013 #6 Del Skrevet 22. desember 2013 Vi bruker stort sett bare ul bodyer i ulike blandinger. Bla fra Cubus, janus og reflex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Modesty Blaise. Skrevet 22. desember 2013 #7 Del Skrevet 22. desember 2013 Vi har brukt mer ulltøy enn jeg trodde vi kom til. Lille knøttebøtt bruker kun ull. Så vi har vel 8-9 sett med genser og bukser som vi bruker om hverandre. Name It har også noen supre tynne ullsokker som er greie å ha på inne. Nå bruker ikke vi strømpebukse overhode, jeg syns de ser så ubehagelige ut å ha på seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenberg Skrevet 28. desember 2013 #8 Del Skrevet 28. desember 2013 Synes ulla fra Reflex fra Barnas Hus er billig og bra! Absolutt en favoritt her i huset! Tror de kanskje har tilbud til 99 kr pr del nå? Ulldress kjøper jeg fra Spar Kjøp, Tom & Trine, samt ullstrømpebukse fra Safa.http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Produkter.aspx?params=fh_location=//catalog01/nb_NO/$s=ull/basebrand%3E{tom202620trine}&fh_start_index=0Tips! Kjøp bodyforlenger med en gang, eller sy en selv! Gull verdt, så kan du bruke ullbodyene mye lengere før du må kjøpe nye! Skulle ønske noen hadde tipsa meg om det før lillemann ble 4 måneder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Novemberdama Skrevet 28. desember 2013 #9 Del Skrevet 28. desember 2013 Jenta mi ble født i slutten av november. Vi er stort sett hjemme og da ligger hun alltid i ullbody og ullstrømpebukse. De søte små bomullsklærne jeg har kjøpt inn blir nok ikke slitt, for å si det sånn... Hun var liten da hun ble født og veier nå 3 kilo så hun har hatt litt problemer med å holde på temperaturen, derfor anbefalte de på barsel ulltøy. Har aldri opplevd at hun har vært for varm eller for kald i disse klærne, så de brukes hele tiden, natt som dag. Har blitt veldig glad i ulltøyet fra Name It, spesielt om natten, da det er passe tykt under teppe og dyne. Noen av bodyene fra Joha syntes jeg blir litt for tykke å sove i, men de er flotte om man skal ut på tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kmama Skrevet 29. desember 2013 #10 Del Skrevet 29. desember 2013 Vi bruker ullbody sommer som vinter, med mindre det er veldig varmt ute. En grå junidag med 12 grader bruker våre gjerne en ullbody (blanding ull/silke fra Joha) under og en kortermet topp utenpå. Hadde kjøpt inn mange bomullsbodyer før eldstejenta ble født (marsbaby); de forble ubrukt. Med ull føler jeg meg trygg på at barna er passe varme, og dessuten er ullbodyene mye mykere og mer elastiske enn bomullsbodyer (dermed også mye lettere å få over hodet på babyen). Jeg vil anbefale at du har minst tre ullbodyer i hver størrelse. Ullstrømpebuksene henter vi frem når gradestokken kryper under ca fem grader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ett til! Skrevet 29. desember 2013 #11 Del Skrevet 29. desember 2013 Jeg har hatt tre vinterbarn og har aldri brukt ullundertøy på de. Dette fordi det er for varmt inne, de har godt ulltøy for å ha utenpå vanlige klær og de har god vinterpose. Jeg ser ikke poenget med ullundertøy på så små barn som ikke skal være ute i vind og vær,men det er bare meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 30. desember 2013 #12 Del Skrevet 30. desember 2013 Mine bruker kun ull, og bukser i annet materiale etterhvert. Ull er selvrensende, regulerer temperaturen ift omgivelsene, varmer selv om det er vått og fukt rundt f.eks håndleddene trekkes ikke ooppover. Glemte også at det også beskytter mot sola, uten at det er det store poenget akkurat nå ;-P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 30. desember 2013 #13 Del Skrevet 30. desember 2013 Du kommer forresten langt med 4 bodyer og 4 longser. I tillegg hadde jeg tatt med lue, votter og ullpysj. Vi bruker helst 100 % merinoull, men silkeblandingene er veldig gode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBjella Skrevet 4. januar 2014 #14 Del Skrevet 4. januar 2014 Vi bruker stort sett bare ull nå. Han er 5 mnd og har siklet i mengder siden han var 3 måneder. Han gulper litt også. Med en bomullsbody må man da bytte klær når man blir våt. Med ull, er det ikke like nøye. Det tørker fort og oppleves ikke som kaldt. Samme på natta. Om han skulle tisse gjennom bleia litt, eller gulpe litt i søvne, så blir han ikke kald og våt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madolyn Skrevet 4. januar 2014 #15 Del Skrevet 4. januar 2014 (endret) Til mine to aprilbabyer så har jeg faktisk nesten ikke brukt ull i det hele tatt. Førstemann var varmblodig og fikk faktisk varmeutslett første gang jeg dro på ham en tynn ullbody. På vinteren så lå de uansett nedi vognpose eller under pledd så det spilte fint liten rolle om de hadde ull eller bomull på kroppen. Har aldri hatt problemer med klamme eller svette babyer. Startet vel først med ullundertøy på høst/vinter når eldste var halvannet år og begynte i bhg. Da var han stor nok til å bevege seg ute i snøen med utedress, så da var det kjekt med lagvise plagg. Men på en liten baby som enten ligger nedi en diger vognpose, sitter på fanget eller ligger mest i vogga eller på stuegulvet så var det null behov for ull her. Endret 4. januar 2014 av Madolyn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogsprinsessa Skrevet 5. januar 2014 #16 Del Skrevet 5. januar 2014 Vi bruker en del ull på dagen, og om natta er det kun ull som gjelder! Jenta vår kaver alltid slik at dyna ender et lite stykke ned på brystet, og sover i tillegg med armene oppover, så da vil jeg ha på henne ull slik at hun ikke blir kald. Jeg elsker joha-ulla fra Barnas hus! Ser noen skrev lengre opp at den var for varm å sove i, men det kommer vel an på ungen? Vår har ikke så mye fett på kroppen enda, og er følgelig ikke så varm av seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #17 Del Skrevet 8. januar 2014 Her hadde vi kjøpt inn ull, men ingenting kunne brukes fordi barnet ikke tålte det da hun var så liten.. Anonymous poster hash: 68f43...250 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #18 Del Skrevet 14. januar 2014 kjøpt inn mye ull men er så mye inne at det blir ikke brukt ! bomull holder mer enn nok.....går i bomullsbody og strømpebukser! så alt ulltøy her er nesten bortkasta... noe av det er stikkete og føler jeg, mest fornøyd med HUST AND CLAIRE ulla.. myk og god,,, Anonymous poster hash: 3884e...775 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbarella og froskebarna Skrevet 14. januar 2014 #19 Del Skrevet 14. januar 2014 Ville ikke ha kjøpt mer enn et sett eller to, og heller kjøpe inn mer ved behov. Bruker kun ull på babyen nå, men storesøster som ble født i slutten av januar rakk ikke bruke så mye ull. Liker veldig godt lille lam (halv pris på babyshop.no), de har omslagsbodyer i ull. Veldig praktisk på de aller minste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomstogbier Skrevet 14. januar 2014 #20 Del Skrevet 14. januar 2014 Jeg har en romper suit fra Cubus i ull (og silke), veldig fornøyd med den! Den holder og holder, vask etter vask. Kjøpte også ull fra Lindex, som jeg er fornøyd med. Men kjenner du noen som kan strikke? Hjemmestrikket er virkelig gull verdt. H ikke handlet på nøstebarn, men hørt mye bra. Har ull fra Lillelam og Pierre robert som vi er fornøyde med, også kjøpt fra nameit. Har ikke noe dårlig å si om noen av dem. Men nøstebarn får ull fra sauer som har hatt det bra, da. Ikke kjøp angoraull fra ymse butikker f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå