Gå til innhold

Dere med risikosvangerskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte er dere på kontroll.

Jeg har høyt blodtrykk og går på medisiner. De siste ukene har den holdt seg stabilt. Jeg har vært og målt annenhver dag. Neste uke er legen borte og vi ble enige om at jeg kan vente med å måle til de er tilbake mandag 30.12. og selfølgelig ta kontakt med sykehuset dersom jeg føler meg uvel.

Kjenner at jeg ikke er så trygg på det, skulle gjerne sjekket det også neste uke., men vil heller ikke gå til noen andre da jeg har noe angst relatert til selve målingen av blodtrykket og kan da ofte få mye høyere resultat

Hva tenker dere, bør jeg slappe av å satse på at det går fint og vente til legen er tilbake?

Anonymous poster hash: 22ee1...b6e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan vel måle blodtrykket for deg på apoteket? Har du angst for at de gjør det også, eller er det legeskrekk som gir deg angst?

Anonymous poster hash: 3ed86...1da
Skrevet

Kjøp ditt eget apparat da. Så kan du måle hele dagen. Evt ro deg ned. Stress er farlig for barnet, og gir høyere blodtrykk.

Anonymous poster hash: 0b2ea...89b

Skrevet

Jeg målte annenhver dag, (evt fredag og mandag når det var helg). Kan du ikke måle hos jordmor, på helsestasjonen eller hos en annen lege? Hvis du har høyt blodtrykk pga svangerskapsforgiftning (som jeg hadde), så hadde jeg ikke ventet så lenge med å måle ihvertfall. 

Anonymous poster hash: c3973...e8e
Skrevet

Kjøp egen blodtrykksmåler på apoteket.

Anonymous poster hash: e396b...7d6
Skrevet

Man merker når det øker. Ta en tur innom helestasjonen så får du målt der.

Jeg var på kontroll forholdsvis ofte. Det var imidlertid på sykehus - ett sykehus for blodproppen og ett annet for babyen. For blodproppen var det ukentlig og for babyen var det hver annen-tredje uke så vidt jeg husker.

Anonymous poster hash: c5ef0...fc7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...