Gå til innhold

slankeoperert og graviditet. Noen med erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ekstra ul? Vokste babyen som normalt?

Anonymous poster hash: daae9...fd4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært :-)

Ikke ekstra ul pga dette. Han vokste ikke helt normalt og jeg hadde store komplikasjoner. Legene var så og si sikre på at det ikke var pga operasjon. Jeg hadde bare maks uflaks...

Alt gikk bra til slutt, fødte 11 dager før termin og han var 2970g og 49 cm :-)

Skrevet

Hi.

Fødselen gikk bra? Har googlet litt ang dette men står ikke så mye om temaet.. Kan jeg spørre hvordan kostholdet var, greide du å spise nok ?

Skrevet

Må igjen presisere: jeg hadde MAKS uflaks her!!

Ekstrem svangerskapskvalme fra uke 10-17. Sengeliggende og gikk ned mange kg.

Resten av svangerskapet spiste jeg greit, men endte likevel opp med 1 kg minus dagen jeg fødte.

Uke 26 fikk jeg store styrtblødninger og var innlagt en måned. På kontroll i uke 30 var det stort vekstavvik og måtte derfor inn til ul hver uke frem til han kom. 11 dager før termin hadde han ikke vokst på en uke så derfor ble jeg satt igang. Igjen; alt i dette avsnittet sier spesialistene IKKE hadde noe med operasjon å gjøre.

Ble satt igang med ballongkateter og kroppen min jobbet fint med denne. De falt ut etter 4 timer. Kroppen min trodde den var ferdig med fødsel så det stoppet opp, og jeg skulle settes videre igang dagen etter. Jeg tror resten av fødselen hadde gått veldig fint herfra. Kjentes likt ut fra forrige gang hvor jeg ikke var operert enda.

Dessverre fant min lille luring ut at han denne natten skulle teste hvordan det var å sitte på rompa si, så da ble det keisersnitt istedet :-)

Haha, trenger jeg å nevne at jeg nå er veldig fornøyd med de to barna jeg har og min rugekasse er pensjonert for godt? :-D

Skrevet

hehe, godt at det gikk bra tilslutt =)

Skrevet

Jeg skal slankeopererer FOR å blandt annet kunne bli gravid. Så denne tråden følger jeg. Håper det kommer mange svar! :) 

Anonymous poster hash: ae8d8...72e
Skrevet

Jeg er slanke operert. Tok gbp. Ble uplanlagt gravid 9 mnd etter. Med tvillinger. Hadde ett svangerskap uten plager, og kostholdet gikk fint. Babyene la på seg det di skulle, og jeg la på meg 24 kg. Fødselen gikk også fint. Er mange som sier det ikke er bra og bli gravid før det er gått 1 år og det tror jeg er lurt. Jeg var nok bare kjempe heldig.

Anonymous poster hash: a50ca...275

Skrevet

Babyene var 3 kg og 3,5 kg.

Anonymous poster hash: a50ca...275

Skrevet

Jeg ble vektoperert i 2008 og ble gravid i 2010. Fikk ekstra oppfølging med ul hver måned etter ordinær ul. Hadde ingen komplikasjoner, baby vokste som normalt og utenom bekkenløsningen hade jeg det finfint :) Småen kom tre uker før termin og var nesten 3 kg, så alt var helt normalt. Jeg selv la på meg 7 kg totalt og mistet alt med babyen ;)

Fikk nr 2 nå i sommer, hadde 2 ekstra ul etter ordinær ul siden det hadde gått så fint sist. Hadde et tyngre svangerskap, men ingenting som kan knyttes til operasjonen. Babyen var igjen nesten 3 kg og kom 3 uker før termin. La på meg litt mer og hadde 7 kg igjen etter babyen var født, nå er hun 6 mnd og jeg har 2 igjen ;) 

Hadde styrtfødsler med begge to og var i super form med en gang de var ute.

Bruker forresten p-plaster som prevensjon og har blitt gravid innen et par mnd etter jeg sluttet begge gangene.

Så jeg har kun gode erfaringer med graviditet etter vektoperasjon ;)

Anonymous poster hash: 61f1a...327

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...