Gå til innhold

Blir truet med sak av barnefar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skrevet her inne før, så kanskje noen husker det igjen fra det jeg skriver, men jeg deler min historie igjen, og håper på noen innspill i forhold til dette med barnefordelingssaker. 

For og prøve og ta det kort: Jeg har måttet gå til advokat 2 ganger for å stoppe samvær, jeg har gått til bupa i ett år pga min sønn har fått psykiske skader av det som har skjedd hos far, jeg har pratet med barnevernet ( jeg og bupa sendte bekymringssmelding) og hatt kontakt med helsestasjon og fastlege. 

Det som har skjedd er at far sover på samvær, vår sønn er alene og mye overlatt til seg selv, fordi far sover eller spiller data. Sønnen vår blir plassert i sofaen med film og godteri så far kan styre med sitt. Far røyker inne selvom sønnen vår har astma, han får ikke ordentlig mat fordi far ikke har penger, så han måtte gå til tilsynsføreren for å få mat. tilsynsfører har observert at vår sønn har hengt ut fra et vindu i 3 etasje mens far sov/spilte data og ikke fulgte med. Vår sønn har vært på vei ut for å kaste stein i vannet, fordi han kjedet seg, fordi far sov. Leiligheten til far ser ut som en søppeldynge, det var fluer og drit overalt. pluss mye mer jeg ikke kommer med i farta. Det er barnevern, mekler, avokat og bupa som har sagt at jeg ikke må sende min sønn dit alene, noe jeg selvfølgelig er enig i, og han har ikke vært der på over 3 måneder. 

Etter misslykket forsøk med tilsynsfører skulle samværene foregå hjemme hos meg, annenhver søndag i to timer. AV 7 samvær har far utelatt og komme på 3 av samværene, i avtalen vi har skrevet hos advokat/mekler skal far følge opp på bupa ( min sønn har fått psykiske senskader av det som har hendt hos far) 

Siden midten av november er det 5 møter far ikke har stilt opp til. Far ville ha vår sønn noen timer på julaften, jeg sa at hvis han viser meg at han stiller opp og er der for sønnen vår, og han kan bygge seg opp en tilitt igjen, så skal jeg vurdere saken. Men det gjorde han jo ikke. Han kom ikke på samvær, bup, eller til mekler når vi skulle diskutere akkurat dette med jul.

Tilsynsfører sendte meg masse stygge meldinger i går om at jeg frarøver far samvær han har rett på. Han kommer jo ikke på samvær? Og avtalen har han selv skrevet under på?

Hun skremmer meg med at narkomane får samvær med barna sine, og at jeg kommer til og miste hele omsorgen for sønnen min, pga at jeg nekter far samvær. Jeg har ikke nektet han noe som helst, jeg har tilogmed bedt han hit flere ganger utenom samvær, og sagt at han kan ringe om han selv vil komme på besøk, det har han aldri tatt initiativ til.  

Hvordan vil jeg stille i en sak, med tanke på dette? Jeg er jo redd far skal få ha vanlig samvær. 

Barnehage har merket stor positiv endring hos min sønn etter han sluttet og være der, og nå som han bare er i vante og trygge omgivelser. 

Jeg ble anbefalt av mekler som vi har gått til og kjøre sak, siden far ikke kommer til avtaler, samvær osv. Men etter en prat med bup og min advokat bestemte vi oss for å ikke gjøre det. Så jeg hørte på råd jeg fikk, men nå truer far med og gå til sak mot meg. 

Anonymous poster hash: 8a2c5...17a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta vare på alle  meldinger, og la han gå til sak. Er ikke sikkert han gidder engang. Virker som du har en veldig god sak.

Anonymous poster hash: 58b81...e57
Skrevet

Jeg har en melding fra far der det står at tilsynsførere truer far med og gå til sak mot meg, eller så vil hun knuse og ødelegge alle tingene hans, og kaste han på gata. Tilsynførereren er et nært familiemedlem av far. dette var for en mnd siden. Nå har vel far begynt å høre på hun . 

hi

Skrevet

Jeg har en melding fra far der det står at tilsynsførere truer far med og gå til sak mot meg, eller så vil hun knuse og ødelegge alle tingene hans, og kaste han på gata. Tilsynførereren er et nært familiemedlem av far. dette var for en mnd siden. Nå har vel far begynt å høre på hun .

hi

Hadde anmeldt tilsynsfører for trusler og bedt om besøksforbud slik at hun ikke kan ta kontakt med dere mer. Høres ut som far skjønner sin situasjon bedre enn denne dama. Det beste far kan håpe på etter rettssak er samvær under tilsyn. Ikke tilsyn av dette klin gærne familiemedlemmet hans, men offentlig tilsyn. Har hun fått besøksforbud ift deg og barnet vil hun vertfall aldri bli vurdert som tilsynsfører igjen.

Anonymous poster hash: 5f59c...3bd

Skrevet

Hun er ikke tilsynsfører nå lenger. . Når far var på "min" side, så fortalte han mye dritt om tilsynsfører, som er nært familie medlem av han. Blandt annet at hun skriker og kjefter på far og sier masse stygge ting til far når min sønn har vært der. hun er visst bipolar og har IKKE sykdommen under kontroll i det hele tatt ifølge far. Hun har visst ødelagt mye av far sin barndom. dette fortalte far meg for ca en mnd siden. Han har selv fortalt det ti bupa og mekler

HI

Skrevet

Ville latt en sak være velkommen. Ta vare på ALT av dokumentasjon, og fortsett å imøtegå far og samvær på din sønns premisser, akkurat slik du har gjort :)

Skrevet

Kjære kjære deg. Jeg har lest dine tidligere innlegg, og sender en god klem til deg og din sønn. Du virker som du har gjort alt riktig i denne saken, og fremstår som en god og trygg mamma som vil ditt barns beste. La han gå til sak, ønsk det velkommen med åpne armer. Du vil under INGEN omstendigheter miste omsorgen for barnet ditt. (Om saken er fremstilt riktig av deg.)

Lykke til!

Anonymous poster hash: 38785...7fa

Skrevet

Høres ut som barnefar har en ganske dårlig sak, ettersom samvær kun skal skje på hans premisser. At det oppnevnes en tilsynsfører som er i slekt med den som skal tilsees, er jo litt snodig...

Skrevet

Det er så fælt med alt de små går igjennom.

Her må du høre på fagfolk, skjerme gutten og ta vare på alle meldinger.

Lykke til, jeg tror du har en sterk sak.

Skrevet

Jeg antar at det er farmor som er tilsynsfører og at det er inngått en privat avtale om det. Lurt å avslutte den ordningen for alles del.

Er enig med anonym # 6, la ham bare gå til sak. Han har alt å tape på det!

Skrevet

Ja det er farmor som har vært tilsynsfører. Ingen privat avtale sånn sett.. Vi gjorde det hos mekler, det var mekler som kom med forslaget. Den gang det ble innført så var jo jeg og farmor på "samme side" Hun var enig i at min sønn ikke kunne være alene med far. Så skjedde da dette igjen i sensommer, og nå har de laget seg en liten krig. Den tilsynsfører ordningen ble avsluttet i mai tror jeg. Da skulle far få prøve å ha sønnen alene, og i august så kom farmor til meg og sa at far var enda verre enn sist. Da ble samværene igjen stoppet og den nye avtalen gikk ut på at samværene skulle skje her, far skulle ikke under noen omstendigheter være alene med barnet. 

Så var det engang farmor hadde sønnen vår på besøk. Kun vanlig "bestemor barnebarn" besøk, og hun spurte om det var greit at far leverte han til meg. Da sa jeg nei, for det er du som skal levere, og jeg har fått klar beskjed fra alle innstanser om at den avtalen skal følges til punkt og prikke. Også er det gjerne sånn at hvis en ting er greit, så blir alt plutselig greit. så jeg ville at den avtalen skulle følges. Far kunne selvsagt være med å levere sammen med farmor. Og da KLIKKA hun helt!!! Hun stod og kjeftet på meg og kalte meg en dårlig mor mens min sønn stod der helt forfjamset og redd. Jeg fikk tatt han  inn til min samboer og da sa han at han var redd og lei seg fordi "mor kjefter og er sinna på mamma'n min" Etter det har det bare vært et helvete og få fra den dama. Far har hele tiden vært enig med meg om at mora hans er gal. Men nå er alt snudd tydeligvis. 

Takk for støttende ord, jeg skriver litt fort nå da jeg skal hente gullungene i bhg, så kanskje det blir litt slurvete. At han får hovedomsorgen tror ikke jeg heller at han vil få til. Men vanlig helgesamvær da?? Han har allerede ødelagt ungen min, jeg er redd han vil ødelegge han mer om han får vanlig samvær 

HI

Skrevet

Jeg hadde seriøst vurdert å gå til sak selv, for å få det ut av verden.

Det må selvfølgelig diskuteres med Bup og barnevernet, at du og gutten er garantert å vinne saken og at det blir lovpålagt at det skal være samvær med tilsyn.

Skrevet

Da jeg pratet med barnevernet forrige uke så sa de at de ville vitne for meg. Men jeg har jo selv lest at fedre med rusproblemer og diverse har fått vanlig samvær. Og det skremmer meg, at far kan ende opp med sønnen min og vanlig samvær. :( Jeg lot være å gå til sak, fordi jeg følte egentlig at ting gikk fint, bortsett fra at far ikke stilte opp som han skulle, og jeg blir rasende på min sønns veiene. Også helt i det blå så skal han gå til sak mot meg, for å få mer samvær når han ikke klarer og følge de 4 timene i mnd han har? :S 

hi

Skrevet

Jeg tror han bløffer. Og hvis ikke, skal det mye til at han vinner noe særlig.

Kjenner til en lignende sak. Barnefar gikk til sak, selv om han ikke møtte opp til de vanlige timene. Fulgte ikke avtaler mtp hente- og leveringstider uten å gi beskjed osv. Bf fikk fri rettshjelp, men gadd ikke engang å møte opp på rettsmøtene... Endte opp med null samvær ;)

Anonymous poster hash: b1928...836
Skrevet

Han går sikkert til sak med sikte på å få 50 prosent samvær, for å slippe barnebidrag. Har hørt om folk som spekulerer i slikt,og egentlig gir beng i ungen.

Skrevet

Men tror dere en rett vil gi han noe særlig samvær mtp alt det som han har gjort? Alt jeg har skrevet her kan bevises. Har ikke noe imot at han har kontakt med barnet sitt. Meb han får bare ikke ha han alene.

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...