Gå til innhold

Julefrokost! Hva må til for å gjøre den lekker, koselig, deilig og perfekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha storinnrykk til jul, og må jo gjøre det så bra som mulig for gjestene mine :-)

Forslag?

Hva pleier dere å ha?

Anonymous poster hash: e5f3b...312

Fortsetter under...

Skrevet

Det eneste som er viktig er hyggelige gjester som vet å oppføre seg. Det viktigste for julefrokosten er derfor oppdragelsen av barna gjennom hele året.

Anonymous poster hash: 3a3a4...638

Skrevet

Det er viktig at brødet er ferskt.

Skrevet

røykelaks, NAM!

Anonymous poster hash: 78a0f...baa
Skrevet

Det er viktig at brødet er ferskt.

røykelaks, NAM!

Anonymous poster hash: 78a0f...baa

Disse to pluss egg, så har du det du trenger. ;)

Anonymous poster hash: fb2a1...88d

Skrevet

Vi pleier å ha stor brunch 1.juledag. Da er det spekemat, røkelaks, kreps, hummer, reker, brød, div kjøttpålegg, salat, eggerøre, sild, rundstykkerr, øl, vin, cava, brus. +++++

Anonymous poster hash: ff1c2...6fa

Annonse

Skrevet

Jeg må ha gravlaks og sennepssaus og god ost, og hjemmebakt brød. God paté eller leverpostei er også et must.

Anonymous poster hash: 9dd46...691

Skrevet

Og dempet belysning med levende lys. Viktig for meg i hvert fall!

Skrevet (endret)

Godt brød/gode rundstykker er veldig viktig synes jeg.

Salat med masse godt oppi, gjerne hjemmelaget potetsalat også.

Eggerøre og laks.

Skinke/kalkun er veldig godt på koldtbord, uansett er det veldig godt med noe som ikke er ribbe eller annen julemat, det blir man ganske lei av i julen... ;)

Endret av minni75
Skrevet

Kjøttpålegg er et must for meg. Gjerne juleskinke eller bayonneskinke som er trukket kvelden før, og majones, sylteagurk, tomat og agurk til å pynte på skivene med. Gjerne tykke skiver av sylte. 

Ferskt brød av et par forskjellige slag, gjerne loff eller liknende også.

Noen gode oster. 

Fersk, sterk kaffe. Eventuelt hjemmelaget, deilig kakao? 

Hjemmelaget eggesalat? Det er kjempegodt, hakkede kokte egg med en blanding av majones og rømme (og gjerne friske urter), salt og pepper. Evt. kapers, karri eller hva annet man måtte like.

Klementiner. 

Fine servietter og levende lys. 

Åh, nå ble jeg i skikkelig god julestemning... Heldige er de som kommer på besøk til deg!

Anonymous poster hash: bfce3...bb6
Skrevet

Kanskje også naturell yoghurt (eller gresk) i små skåler, og valnøtter og flytende honning til å ha over? 

Anonymous poster hash: bfce3...bb6
Skrevet

Det aller viktigste er ferskt og godt brød og rundstykker, levende lys og god stemning :-)

Andre ting som gjør det enda bedre (i prioritert rekkefølge :-):

bayonneskinke (den koker jeg bestandig på lillejulaften og bruker som pålegg gjennom jula), waldorfsalat, mårpølse som mamma har tatt med fra vestlandet, julesylte til mamma og mannen, eggerøre, røykalaks, eggesalat. Og selvsag noen av barnas favorittpålegg (varierer fra uke til uke), slik at de også blir fornøyde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...