Gå til innhold

VÆR SÅ SNILL OG ALDRI TA BARNA DERES TIL KIROPRAKTOR

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har hørt om barn som har dødd etter å ha vært hos leger også...? Vær litt forsiktig med å si sånt uten å komme med mer info enn det du gjør, det gjør mer skade enn gagn.

Anonymous poster hash: a439d...4b6

Da foreslår jeg at du kommer med skikkelige kilder. Bak mål å slenge ut slike påstander uten bevis. Noen har dødd av å gå ned en trapp også.. Skal man derfor slutte å gå i trapper??

Anonymous poster hash: a298f...8ea

Hva skulle man ha gjort i vår situasjon uten kiropraktor? Lege, helsesøster og fysioterapaut sa at ingenting var galt med jentungen, kiropraktoren kunne svare nesten over telefon om hva som var galt... Jentungen var så låst i ryggen at hun klarte knapt og ligge på magen, og i tillegg skrek hun i smerter når hun skulle krype. 

Hørt om mange som har dødd hos lege, på sykehus, i vogn, hjemme, i sin seng osv. Hvis man skal unngå alt så må man bare grave seg et hull og gjemme seg... 

Så vidt jeg vet så mangler det dokumentasjon for mye av kiropraktorenes behandling, mens legene kun driver med evidensbasert medisin. Bare der ligger den største forskjellen.

Anonymous poster hash: 648ab...360

Barn har døde hos leger, på sykehuset, i hendene til jordmødre og på operasjonsbordet :( og i biler, på sykkel og i sengen. Om man aldri skal besøke/ gjøre noe som har endt i et tragisk ufall... Nei, da kan man ikke høre mye :(

Men skremmende når slikt skjer. Og skjer det med noen som står oss nærme, får vi kanskje større skepsis til de som sist behandlet barnet.

Tragisk er det uansett :( <3

Annonse

Sier seg selv at små skjøre babyer ikke skal knekkes å brekkes på!! Slike ting skal gå seg til selv, det gjør det også. De fleste kan få hard medfart under fødsel, men en skal ikke bryte løs for eksempel låsninger på små unger. Har og hørt om dødsfall og vi ville aldri valgt kiropraktor, selv om vi hadde en del vansker med barna i starten-nakke/rygg problemer. Løpe til nøtteknekkeren med en gang unga gråter litt, alt skal ha en forklaring og alt skal repareres........dagens samfunn!

Anonymous poster hash: 7f7cd...a16

Sier seg selv at små skjøre babyer ikke skal knekkes å brekkes på!! Slike ting skal gå seg til selv, det gjør det også. De fleste kan få hard medfart under fødsel, men en skal ikke bryte løs for eksempel låsninger på små unger. Har og hørt om dødsfall og vi ville aldri valgt kiropraktor, selv om vi hadde en del vansker med barna i starten-nakke/rygg problemer. Løpe til nøtteknekkeren med en gang unga gråter litt, alt skal ha en forklaring og alt skal repareres........dagens samfunn! Anonymous poster hash: 7f7cd...a16

En kiropraktor er ikke det samme som en kvakksalver! De har en annerkjent utdannelse! Skal vi slutte å høre på fagfolk? Regner med de vet hva de holder på med, på lik linje med en fysioterapeut.

Sier seg selv at små skjøre babyer ikke skal knekkes å brekkes på!! Slike ting skal gå seg til selv, det gjør det også. De fleste kan få hard medfart under fødsel, men en skal ikke bryte løs for eksempel låsninger på små unger. Har og hørt om dødsfall og vi ville aldri valgt kiropraktor, selv om vi hadde en del vansker med barna i starten-nakke/rygg problemer. Løpe til nøtteknekkeren med en gang unga gråter litt, alt skal ha en forklaring og alt skal repareres........dagens samfunn!

Anonymous poster hash: 7f7cd...a16

En kiropraktor driver ikke å knekker på en liten baby sånn som han gjør med voksne mennesker.

Jeg gikk til kiropraktor med men baby 3 ganger , og det hjalp veldig bra. Det ble en helt ny baby etter behandlingene, ingen mer tegn til å ha vondt . Og behandlingen foregikk rolig og ingen brå bevegelser /knekking , og ingen gråt.

Anonymous poster hash: b8604...01c

Annonse

Rart at barn som blir tatt med keisersnitt i Danmark, blir sendt til kiropraktor omtrent like etter fødselen da..

Har du vært med baby til kiropraktor? Det er forsiktig trykking og strekking, de vrir ikke hode av babyen.

Idiot. Jeg har ett barn som var skeiv i foten sin da hun var liten. Fysioterapeut sa hun kom til å vokse det av seg, og at det ikke var noe å gjøre med det. Det var uansett ikke noe vi la merke til, det var i barnehagen i lek med andre unger, at de kunne se at hun var litt "snublete" av seg. Så ble hun stor, årene gikk og hun slet mye med dårlig form, hodepine, tristhet, kvalme, svimmelhet. hadde myyyye fravær på skolen. Vi testet og sleit, hos leger og på sykehus. Hun fikk samtaleterapi, ble satt på utallige vitaminkurer, vi la om kosthold. Ingenting hjalp. Tilslutt fikk jeg tips fra en mamma i klassen, om å prøve kiropraktor. Etter det har livet vårt forandret seg, jenta er frisk og fin etter flere behandlinger. Hun er aldri borte fra skolen lengre, er mye gladere og lettere i humøret, klager sjelden, og har generelt bedre livskvalitet.

Den skeivheten i foten som fysio mente hun kom til å vokse av seg, hadde forplantet seg opp i bekken og rygg, og hun var skeiv og stiv og hadde det ubehagelig.

Heldigvis og takk og lov, for at vi fant en kiropraktor som med en gang fant ut hva som feilte henne!

Anonymous poster hash: 11880...179

Sønnen min sov knapt de første 9 ukene av sitt liv. Jeg/han var heldig hvis han sov mer enn 15 min i strekk. Det eneste som funket var å bevege vogna konstant, og så fort den stoppet, så våknet han. (alle vet jo at bevegelse hjelper på smerter, f.eks kolikk)

Jeg kunne glemme å dusje før midt på natta når han endelig sov litt i strekk. Gå på do/lage mat/spise/hjelpe storesøster med lekser osv, var en utfordring. Han skrek når han ble tatt opp, ville ikke ligge i armene når han skulle ha mat. Det eneste som funket var å legge han i vippestolen og vippe den forsiktig mens vi ga han med flaske.

Til slutt ringte jeg kiropraktor, når alt annet var prøvd. Etter den første timen, så sov han 4 (!!) timer i strekk under paviljongen ute på verandaen her. Det hadde aldri skjedd før! Kiropraktoren sa at han brukte samme styrke som man bruker når man setter tommelen på ei ringeklokke og ringer på døra hos folk. Dette var nok til å "låse opp" i rygg og nakke. 

Sønnen vår sovnet under behandling og sov seg gjennom cafebesøk! Så jeg kan love deg at jeg kommer til å anbefale kiropraktor til de som sliter med babyene sine. Vår baby hadde to kraftige låsinger i nakken og en i ryggen. Etter dette fikk vi en baby som sov minst 1,5 time på hver soveøkt, sov til 6 om morgenen, lå i armene ved mating, og sluttet å gråte pga smerter. Sier seg selv at dette ikke er tilfeldig, og at han fikk hjelp av kiropraktoren. Han fikk et nytt liv, og tusen takk for det, for de første 9 ukene var rett og slett et mareritt for den stakkars gutten. 5 behandlinger hadde vi, og i dag er han 6 mnd og ikke hatt vondt siden den gangen,

Her må du komme med mer info, ev. en link, for kiropraktorene jeg kjenner til er varsomme mot barn. Sønnen min var hos en som baby, og da var det snakk om små trykk, som ikke gjorde vondt i det hele tatt.

Jeg har også vært hos kiropraktor, og det kjennes innimellom ut som om han skal rive av meg nakken.. Men han vet hva han driver med! 😉

Jeg har forøvrig mindre tiltro til fysioterapeuter, da noen tydeligvis mener trening er svaret på alt. Vel, låsninger, betennelser og skjevheter kan faktisk bli verre av trening, og bør behandles på annen måte FØR man trener igjen.

hørt om kiss-kidd? min sønn hadde kiss, takket være en super kiropraktor er han frisk nå! så anbefaler på det sterkeste kiropraktor til babyer/ små barn! var en lang kamp med leger som ikke førte noen sted, men kiropraktor hjalp! er fagfolk som praktiserer dette!

Jeg har ingen erfaring med kiropraktor og barn selv, men har vært hos manuellterapeut med mine egne (en som ble behandlet og den andre ble "erklært frisk") og det var ikke noe jeg ble redd av. Som en annen sier, så bruker de ikke noe kraft i det hele tatt, sånn som de gjør hos voksne, så hvis det er en kiropraktor/manuellterapeut som vet hva de holder på med, så er det ikke noe farlig. Men man kan selvfølgelig ikke gå til en kiropraktor som normalt bare jobber med voksne, da vil de helt sikkert gjøre mer ugang enn nytte.

Leger, noen fysioterapeuter og helsesøstre kan alt for lite om låsninger hos barn til at det er noe nytte å gå til dem. Jeg kjenner en jente som nesten sluttet å spise fordi det var så vondt når hun gjorde det og hun var hos fysioterapeut som sa at hun i alle fall ikke hadde låsninger. Litt tilfeldig var det en annen fysioterapeut som så henne senere og trodde hun var der fordi hun hadde så mange låsninger, for selv uten å undersøke henne, så hun at hun hadde mange låsninger. Da ble hun undersøkt ordentlig og så sendt direkte til manuellterapeut. Hun ble mye bedre, men fordi det hadde tatt så lang tid før hun fikk hjelp, så tok det lang tid før hun fikk en normalt forhold mat etter det.

Anonymous poster hash: cc374...e72

Sønnen min sov knapt de første 9 ukene av sitt liv. Jeg/han var heldig hvis han sov mer enn 15 min i strekk. Det eneste som funket var å bevege vogna konstant, og så fort den stoppet, så våknet han. (alle vet jo at bevegelse hjelper på smerter, f.eks kolikk)

Jeg kunne glemme å dusje før midt på natta når han endelig sov litt i strekk. Gå på do/lage mat/spise/hjelpe storesøster med lekser osv, var en utfordring. Han skrek når han ble tatt opp, ville ikke ligge i armene når han skulle ha mat. Det eneste som funket var å legge han i vippestolen og vippe den forsiktig mens vi ga han med flaske.

Til slutt ringte jeg kiropraktor, når alt annet var prøvd. Etter den første timen, så sov han 4 (!!) timer i strekk under paviljongen ute på verandaen her. Det hadde aldri skjedd før! Kiropraktoren sa at han brukte samme styrke som man bruker når man setter tommelen på ei ringeklokke og ringer på døra hos folk. Dette var nok til å "låse opp" i rygg og nakke. 

Sønnen vår sovnet under behandling og sov seg gjennom cafebesøk! Så jeg kan love deg at jeg kommer til å anbefale kiropraktor til de som sliter med babyene sine. Vår baby hadde to kraftige låsinger i nakken og en i ryggen. Etter dette fikk vi en baby som sov minst 1,5 time på hver soveøkt, sov til 6 om morgenen, lå i armene ved mating, og sluttet å gråte pga smerter. Sier seg selv at dette ikke er tilfeldig, og at han fikk hjelp av kiropraktoren. Han fikk et nytt liv, og tusen takk for det, for de første 9 ukene var rett og slett et mareritt for den stakkars gutten. 5 behandlinger hadde vi, og i dag er han 6 mnd og ikke hatt vondt siden den gangen,

De har vel aldri klart å fremlegge dokumentasjon på at kiropraktikk hjelper på kolikk. Det er TIDEN som hjelper på kolikk, ikke kiropraktikk.

Anonymous poster hash: 648ab...360

hørt om kiss-kidd? min sønn hadde kiss, takket være en super kiropraktor er han frisk nå! så anbefaler på det sterkeste kiropraktor til babyer/ små barn! var en lang kamp med leger som ikke førte noen sted, men kiropraktor hjalp! er fagfolk som praktiserer dette!

Hørt om det ja, men det er ingen diagnose barneleger anerkjenner. Og jeg vil tro de vet best. Det er en motediagnose oppfunnet av kiropraktorer.

Anonymous poster hash: 38f1e...42f

Jeg gikk til lege pga store bein- og ryggsmerter og problemer med å bøye rygg og nakke. Legen trykte og kjente, gav diagnosen slimposebetennelse i hoften, og googlet behandling. Fikk tilbud om injeksjoner med kortison. Ble verre og verre! Dro så til kiropraktor. Etter å ha kjent på ryggen konstaterte han prolaps i nedre ryggsøyle som irriterte isjiasnerven. Ble helt bra etter råd fra kiropraktoren om å ta det helt med ro, ikke belaste feil, hvile mye osv. Samt behandling for å unngå at ting forplantet seg videre. Han rørte ikke området rundt prolapsen. Jeg har i dag ingen smerter, og jobber fulltid, og det takker jeg kiropraktoren for!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...