Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå vært gjennom to innsett med såkalt perfekte egg, men ingen av gangene har egget festet seg. Vi tenker derfor at vi må prøve noe nytt ved neste forsøk i februar. Har googlet litt og lest mye positivt om klinikk Fjeld hvor de både utfører homeopati og akupunktur, og at de har spesialisert seg på barnløshet. Det er min manns dårlige sædkvalitet som er årsaken til vår barnløshet. Er det noen som har brukt klinikk fjeld i ivf-sammenheng som kan dele erfaringer? Har noen erfaringer med at de også har bedret sædkvalitet?

Alle tips, råd og erfaringer tas i mot med takk:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei mammadrøm

Jeg har gått hos klinikk fjeld på alle mine 3 forsøk, på akupunktur. Ble gravid på første forsøk (ende i ma) men de to andre forsøkene har ikke funket. Vibeke er kjempesøt, veldig hjelpsom og flink og har lang erfaring. Jeg tror akupunktur kan funke, forskning som er gjort viser  at det øker sjansen med ca 10% i forbindelse med IVF. Det er også godt å bli "tvunget" til å legge seg ned og hvile i en halvtime 1-2 ganger i uken. Da har jeg mange ganger meditert, eller rett og slett tatt meg en høneblund. Kanskje det er dette som egentlig hjelper? .. ;) .

Uansett, ville fortsatt på akunpunktur de neste forsøkene også, men nå må jeg over til det private og det er jo så dyrt at jeg har ikke råd til akupunktur i tillegg. Det koster 440 kr per gang, og man går da 1 gang i uken før man begynner på sprøytene/går på spray og 2 ganger i uken når man går på sprøyter og i rugeperioden. Så det blir jo endel tusen i måneden.

Skrevet

Hei Opp og takk for svar:-)

Jeg tenker som så at ingenting som kan hjelpe skal være uprøvd, og når forskning viser at det kan øke sjansen med rundt 10 %, så kan det jo hende at det er akkurat det som skal til for at det klaffer for oss?!

Det blir jo noen tusenlapper ja... Veldig leit at dere ikke lykkes nå og må videre i det private. Forstår godt at dere ikke har råd til akupunktur i tillegg da. Håper dere får den hjelpen dere trenger for å lykkes nå:-)

Skrevet

Ja ikke sant ! Øker sjansen fra 40 til 50 prosent, og det er jo litt det. Prøver alt jeg og, skal ha en konsultasjon på frøyaklinikken tenkte jeg angående kosthold denne runden så får se om det kan hjelpe på? Synd alt skal være så dyrt, deler gjerne den infoen jeg får der med dere etterpå :)

Skrevet

Ja ikke sant ! Øker sjansen fra 40 til 50 prosent, og det er jo litt det. Prøver alt jeg og, skal ha en konsultasjon på frøyaklinikken tenkte jeg angående kosthold denne runden så får se om det kan hjelpe på? Synd alt skal være så dyrt, deler gjerne den infoen jeg får der med dere etterpå :)

Hej Opp!

Jag har varit hos Fröya, och även om det hittills inte gjort mig gravid så kan jag rekommendera dem! Jag får akupunktur och zonterapi hos Helen och det kostar runt 500 för en halvtimme. Hon har även skrivit ut en hög med hälsokost preparat som hon tycker jag ska ta, så nu stoppar jag i mig diverse piller.. Vad är det för skillnad på Fjeld och Fröya, eller varför byter du? Jag har inte haft nån konsultation angående kosthåll, annat än att vi hade en timmes samtal första gången jag var där och hon frågade ut mig om allt. Även matvanor :)

Hoppas du också gillar dem och att det funkar för dig, om du går dit!

Skrevet

-förresten; jag har också bloggat en del om när jag var där. Så besök gärna min blogg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...