Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #1 Skrevet 19. desember 2013 Selv om man har forhåndsbetalt for den? Er snakk om en sentrumsbuss og en tur på ca 15 minutter. Har aldri tatt hund med på buss før men nå må jeg. Syklister og barnevogner blir jo skvist inn selv om det er fullt så ingen kan vel nekte oss adgang? Eller? Anonymous poster hash: e35ff...65a
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #2 Skrevet 19. desember 2013 Ja dei kan nekte pga allergi og etc. Det spørs kva som ligger i begrepet forhandsbetalt. Td at hunden skal vere i bur i bagaserommet ? Anonymous poster hash: ad025...7a2
monson Skrevet 19. desember 2013 #3 Skrevet 19. desember 2013 Ja, de kan faktisk tillogmed sette deg av midt under turen, om noen som kommer på er hyperalergisk! Helt sykt. Det var jeg bestandig drit nervøs for når jeg tok lavprisekspressen fra Oslo-Trondheim-Oslo. Enn om det kom en super alergisk unge eller noe, mindt på fjellet(?) Men, det har heldigvis aldri skjedd, og jeg har tatt bussen flere ganger. (Men, tryggere med tog)
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #4 Skrevet 19. desember 2013 Takk for svar damer men dere misforstår nok. Jeg skal ikke med langdistansebuss, det er bare en sentrumstur! Jeg ser hunder på bussen støtt og stadig og har aldri opplevd at sjåføren har lempet dem inn i bagasjerommet HI Anonymous poster hash: e35ff...65a
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #5 Skrevet 19. desember 2013 Men hvis man har med en pomeranian og har han i fanget? Anonymous poster hash: 6afc5...4b3
monson Skrevet 19. desember 2013 #6 Skrevet 19. desember 2013 Nei. De kaster aldri ut en hund på en vanlig busstur. Og jeg har en stor hund og har bodd i Oslo. Han var med i rushtraffikken innimellom også. Og aldri blitt kastet ut av bussen.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #7 Skrevet 19. desember 2013 Du kan bli nektet adgang hvis det er noen på som er allergisk, men de har ikke lov å kaste deg av når du først har gått på og satt deg. Busselskapene praktiserer ulikt så lurt å sjekke hjemmesiden til selskapet for informasjon. Utlendinger vil ofte forsøke å nekte deg adgang bare fordi de ikke liker hunder, men det har de ikke lov til. Jeg tar alltid med meg kopi av informasjon vedr. hund på buss/tog/båt osv til gjeldende selskap og dytter det i trynet på dem hvis de er ufine. Har aldri opplevd at medpassasjerer har hatt problemer med hunden min. Har reist mye med fly/buss/taxi og er sjelden det er et problem. Anonymous poster hash: aec76...fbf
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #8 Skrevet 19. desember 2013 Jeg er veldig allergisk og har flere ganger måtte gått ut av bussen rød og hoven i øynene, rennende nese og øyne og muslim til de grader... Aldri har personen med hund blitt sendt ut og jeg kommer for sent på jobb.. Dette er på lokal buss.. Anonymous poster hash: 9dd49...059
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #9 Skrevet 19. desember 2013 Ja, de kan faktisk tillogmed sette deg av midt under turen, om noen som kommer på er hyperalergisk! Helt sykt. Det var jeg bestandig drit nervøs for når jeg tok lavprisekspressen fra Oslo-Trondheim-Oslo. Enn om det kom en super alergisk unge eller noe, mindt på fjellet(?) Men, det har heldigvis aldri skjedd, og jeg har tatt bussen flere ganger. (Men, tryggere med tog) Det er sykt at allergiske mennesker blir satt over en bikkje? Seriøst? Anonymous poster hash: 3e905...c8c
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #10 Skrevet 19. desember 2013 Jeg er veldig allergisk og har flere ganger måtte gått ut av bussen rød og hoven i øynene, rennende nese og øyne og muslim til de grader... Aldri har personen med hund blitt sendt ut og jeg kommer for sent på jobb.. Dette er på lokal buss.. Anonymous poster hash: 9dd49...059 Muslim ble forvekslet med nyser her:) Anonymous poster hash: 9dd49...059
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #11 Skrevet 19. desember 2013 Nei. De kaster aldri ut en hund på en vanlig busstur. Og jeg har en stor hund og har bodd i Oslo. Han var med i rushtraffikken innimellom også. Og aldri blitt kastet ut av bussen. Godt å vite HI Anonymous poster hash: e35ff...65a
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #12 Skrevet 19. desember 2013 Ja, de kan faktisk tillogmed sette deg av midt under turen, om noen som kommer på er hyperalergisk! Helt sykt. Det var jeg bestandig drit nervøs for når jeg tok lavprisekspressen fra Oslo-Trondheim-Oslo. Enn om det kom en super alergisk unge eller noe, mindt på fjellet(?) Men, det har heldigvis aldri skjedd, og jeg har tatt bussen flere ganger. (Men, tryggere med tog) Det er sykt at allergiske mennesker blir satt over en bikkje? Seriøst? Anonymous poster hash: 3e905...c8c Hvorfor er det sykt? Anonymous poster hash: e4080...ed6
monson Skrevet 19. desember 2013 #13 Skrevet 19. desember 2013 Ja, de kan faktisk tillogmed sette deg av midt under turen, om noen som kommer på er hyperalergisk! Helt sykt. Det var jeg bestandig drit nervøs for når jeg tok lavprisekspressen fra Oslo-Trondheim-Oslo. Enn om det kom en super alergisk unge eller noe, mindt på fjellet(?) Men, det har heldigvis aldri skjedd, og jeg har tatt bussen flere ganger. (Men, tryggere med tog) Det er sykt at allergiske mennesker blir satt over en bikkje? Seriøst? Anonymous poster hash: 3e905...c8c Sa ikke det.. Men, jeg har vært veldig nervøs for at det skulle komme på noen som var allergisk midt på fjellet. Og jeg hadde måtta stått på fjellet og prøvd å funnet en vei hjem. Det kan ikke være gøy..
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #14 Skrevet 19. desember 2013 Ja, de kan faktisk tillogmed sette deg av midt under turen, om noen som kommer på er hyperalergisk! Helt sykt. Det var jeg bestandig drit nervøs for når jeg tok lavprisekspressen fra Oslo-Trondheim-Oslo. Enn om det kom en super alergisk unge eller noe, mindt på fjellet(?) Men, det har heldigvis aldri skjedd, og jeg har tatt bussen flere ganger. (Men, tryggere med tog) Det er sykt at allergiske mennesker blir satt over en bikkje?Seriøst? Anonymous poster hash: 3e905...c8c Hvorfor er det sykt? Anonymous poster hash: e4080...ed6 Ahhh... Glem det! Leste litt deilig misforstod fullstendig. Viser hektende faktisk. Anonymous poster hash: e4080...ed6
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #15 Skrevet 19. desember 2013 Ja, de kan faktisk tillogmed sette deg av midt under turen, om noen som kommer på er hyperalergisk! Helt sykt. Det var jeg bestandig drit nervøs for når jeg tok lavprisekspressen fra Oslo-Trondheim-Oslo. Enn om det kom en super alergisk unge eller noe, mindt på fjellet(?) Men, det har heldigvis aldri skjedd, og jeg har tatt bussen flere ganger. (Men, tryggere med tog) Det er sykt at allergiske mennesker blir satt over en bikkje? Seriøst? Anonymous poster hash: 3e905...c8c Hvorfor er det sykt? Anonymous poster hash: e4080...ed6 Jeg syns det er helt normalt at allergier blir tatt hensyn til. Det er Monson som mener at dette er sykt, og jeg lurer på det selv. Kanskje samme type menneske som uffer seg over at man ikke lenger kan åpne peanøtter på fly? Anonymous poster hash: 3e905...c8c
monson Skrevet 19. desember 2013 #16 Skrevet 19. desember 2013 Ja, de kan faktisk tillogmed sette deg av midt under turen, om noen som kommer på er hyperalergisk! Helt sykt. Det var jeg bestandig drit nervøs for når jeg tok lavprisekspressen fra Oslo-Trondheim-Oslo. Enn om det kom en super alergisk unge eller noe, mindt på fjellet(?) Men, det har heldigvis aldri skjedd, og jeg har tatt bussen flere ganger. (Men, tryggere med tog) Det er sykt at allergiske mennesker blir satt over en bikkje? Seriøst? Anonymous poster hash: 3e905...c8c Sa ikke det.. Men, jeg har vært veldig nervøs for at det skulle komme på noen som var allergisk midt på fjellet. Og jeg hadde måtta stått på fjellet og prøvd å funnet en vei hjem. Det kan ikke være gøy.. Ja sa det.. Men, ikke helt det jeg mente hehe..
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #17 Skrevet 19. desember 2013 Ja, de kan faktisk tillogmed sette deg av midt under turen, om noen som kommer på er hyperalergisk! Helt sykt. Det var jeg bestandig drit nervøs for når jeg tok lavprisekspressen fra Oslo-Trondheim-Oslo. Enn om det kom en super alergisk unge eller noe, mindt på fjellet(?) Men, det har heldigvis aldri skjedd, og jeg har tatt bussen flere ganger. (Men, tryggere med tog) Det er sykt at allergiske mennesker blir satt over en bikkje?Seriøst? Anonymous poster hash: 3e905...c8c Hvorfor er det sykt? Anonymous poster hash: e4080...ed6 Jeg syns det er helt normalt at allergier blir tatt hensyn til. Det er Monson som mener at dette er sykt, og jeg lurer på det selv. Kanskje samme type menneske som uffer seg over at man ikke lenger kan åpne peanøtter på fly? Anonymous poster hash: 3e905...c8c Ja, hvis du ser etter 'rettet jeg opp' misforståelsen min i en kommentar like etter. Anonymous poster hash: e4080...ed6
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #18 Skrevet 19. desember 2013 AtB (Trondheim) skriver feks at dyr kan bedbringes så lenge de ikke er til sjenanse for andre. Førerhunder og politihunder kan ikke avvises. Anonymous poster hash: 886f3...9bb
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #19 Skrevet 19. desember 2013 Ja, de kan faktisk tillogmed sette deg av midt under turen, om noen som kommer på er hyperalergisk! Helt sykt. Det var jeg bestandig drit nervøs for når jeg tok lavprisekspressen fra Oslo-Trondheim-Oslo. Enn om det kom en super alergisk unge eller noe, mindt på fjellet(?) Men, det har heldigvis aldri skjedd, og jeg har tatt bussen flere ganger. (Men, tryggere med tog) Det er sykt at allergiske mennesker blir satt over en bikkje? Seriøst? Anonymous poster hash: 3e905...c8c Hvorfor er det sykt? Anonymous poster hash: e4080...ed6 Jeg syns det er helt normalt at allergier blir tatt hensyn til. Det er Monson som mener at dette er sykt, og jeg lurer på det selv. Kanskje samme type menneske som uffer seg over at man ikke lenger kan åpne peanøtter på fly? Anonymous poster hash: 3e905...c8c HI her. Jeg er enig med det. Men da må det også bli klare retningslinjer på dette og ikke la det bli et sjangsespill for dyreiere å ta buss. Er det ikke lov så er det ikke lov. Greit. Men har man først tillatt dyr på buss kan man IKKE kaste dyr og eier av i tilfelle en allergisk kommer på. Sånt er uhørt. Anonymous poster hash: e35ff...65a
monson Skrevet 19. desember 2013 #20 Skrevet 19. desember 2013 Ja, de kan faktisk tillogmed sette deg av midt under turen, om noen som kommer på er hyperalergisk! Helt sykt. Det var jeg bestandig drit nervøs for når jeg tok lavprisekspressen fra Oslo-Trondheim-Oslo. Enn om det kom en super alergisk unge eller noe, mindt på fjellet(?) Men, det har heldigvis aldri skjedd, og jeg har tatt bussen flere ganger. (Men, tryggere med tog) Det er sykt at allergiske mennesker blir satt over en bikkje? Seriøst? Anonymous poster hash: 3e905...c8c Hvorfor er det sykt? Anonymous poster hash: e4080...ed6 Jeg syns det er helt normalt at allergier blir tatt hensyn til. Det er Monson som mener at dette er sykt, og jeg lurer på det selv. Kanskje samme type menneske som uffer seg over at man ikke lenger kan åpne peanøtter på fly? Anonymous poster hash: 3e905...c8c Uansett.. Jeg er en ganske sympatisk person. Men, om man ikke har penger til å ta tog med hund, og må ta lavprisekspressen, og du vet du kan bli satt av midt på dovrefjell på vinteren, så er jo det litt sykt! hvordan skal man komme seg videre da ? og hva skjer videre? Dette viste ikke han som kjørte bussen. Han sa bare: yes, det må du finne ut av selv. Og det er litt sykt! Heldigvis så kom det aldri noen på bussen som var allergisk.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #21 Skrevet 19. desember 2013 Ja, de kan faktisk tillogmed sette deg av midt under turen, om noen som kommer på er hyperalergisk! Helt sykt. Det var jeg bestandig drit nervøs for når jeg tok lavprisekspressen fra Oslo-Trondheim-Oslo. Enn om det kom en super alergisk unge eller noe, mindt på fjellet(?) Men, det har heldigvis aldri skjedd, og jeg har tatt bussen flere ganger. (Men, tryggere med tog) Det er sykt at allergiske mennesker blir satt over en bikkje?Seriøst? Anonymous poster hash: 3e905...c8c Hvorfor er det sykt? Anonymous poster hash: e4080...ed6 Jeg syns det er helt normalt at allergier blir tatt hensyn til. Det er Monson som mener at dette er sykt, og jeg lurer på det selv. Kanskje samme type menneske som uffer seg over at man ikke lenger kan åpne peanøtter på fly? Anonymous poster hash: 3e905...c8c HI her. Jeg er enig med det. Men da må det også bli klare retningslinjer på dette og ikke la det bli et sjangsespill for dyreiere å ta buss. Er det ikke lov så er det ikke lov. Greit. Men har man først tillatt dyr på buss kan man IKKE kaste dyr og eier av i tilfelle en allergisk kommer på. Sånt er uhørt. Anonymous poster hash: e35ff...65a Så du mener det er helt greit at folk blir syke bare sånn at du skal komne deg frem??? Interessant. Anonymous poster hash: e4080...ed6
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #22 Skrevet 19. desember 2013 Ja, de kan faktisk tillogmed sette deg av midt under turen, om noen som kommer på er hyperalergisk! Helt sykt. Det var jeg bestandig drit nervøs for når jeg tok lavprisekspressen fra Oslo-Trondheim-Oslo. Enn om det kom en super alergisk unge eller noe, mindt på fjellet(?) Men, det har heldigvis aldri skjedd, og jeg har tatt bussen flere ganger. (Men, tryggere med tog) Det er sykt at allergiske mennesker blir satt over en bikkje?Seriøst? Anonymous poster hash: 3e905...c8c Hvorfor er det sykt? Anonymous poster hash: e4080...ed6 Jeg syns det er helt normalt at allergier blir tatt hensyn til. Det er Monson som mener at dette er sykt, og jeg lurer på det selv. Kanskje samme type menneske som uffer seg over at man ikke lenger kan åpne peanøtter på fly? Anonymous poster hash: 3e905...c8c HI her. Jeg er enig med det. Men da må det også bli klare retningslinjer på dette og ikke la det bli et sjangsespill for dyreiere å ta buss. Er det ikke lov så er det ikke lov. Greit. Men har man først tillatt dyr på buss kan man IKKE kaste dyr og eier av i tilfelle en allergisk kommer på. Sånt er uhørt. Anonymous poster hash: e35ff...65a Så du mener det er helt greit at folk blir syke bare sånn at du skal komne deg frem??? Interessant. Anonymous poster hash: e4080...ed6 Overhodet ikke. Men da må det være busselskapets ansvar å skaffe transport videre for vedkommende. Har man betalt for å komme frem, skal man frem. Kollektivtransport er tross alt til for alle. Anonymous poster hash: e35ff...65a
monson Skrevet 19. desember 2013 #23 Skrevet 19. desember 2013 Ja, de kan faktisk tillogmed sette deg av midt under turen, om noen som kommer på er hyperalergisk! Helt sykt. Det var jeg bestandig drit nervøs for når jeg tok lavprisekspressen fra Oslo-Trondheim-Oslo. Enn om det kom en super alergisk unge eller noe, mindt på fjellet(?) Men, det har heldigvis aldri skjedd, og jeg har tatt bussen flere ganger. (Men, tryggere med tog) Det er sykt at allergiske mennesker blir satt over en bikkje?Seriøst? Anonymous poster hash: 3e905...c8c Hvorfor er det sykt? Anonymous poster hash: e4080...ed6 Jeg syns det er helt normalt at allergier blir tatt hensyn til. Det er Monson som mener at dette er sykt, og jeg lurer på det selv. Kanskje samme type menneske som uffer seg over at man ikke lenger kan åpne peanøtter på fly? Anonymous poster hash: 3e905...c8c HI her. Jeg er enig med det. Men da må det også bli klare retningslinjer på dette og ikke la det bli et sjangsespill for dyreiere å ta buss. Er det ikke lov så er det ikke lov. Greit. Men har man først tillatt dyr på buss kan man IKKE kaste dyr og eier av i tilfelle en allergisk kommer på. Sånt er uhørt. Anonymous poster hash: e35ff...65a Så du mener det er helt greit at folk blir syke bare sånn at du skal komne deg frem??? Interessant. Anonymous poster hash: e4080...ed6 For et teit svar! alle vill jo "komme fram" med eller uten allergi. Påenget er at, det burde være ordentlige retningslinjer for hvordan man skal ha det. Om det er lov å reise med hund på bussen, så burde det ikke være slik at man plutselig kan ende opp på dovrefjell en vinter natt.. Om det plutselig skulle komme en som var allergisk. Da burde det være slik at den som er på først den får reise, den som er så allergisk og kommer på på dovrefjell, de får ta en anna buss. Og ikke sette av den som kom på først med en hund F.eks.. Eller si at det ikke er lov å ha med hund på bussen.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #24 Skrevet 19. desember 2013 Ja, de kan faktisk tillogmed sette deg av midt under turen, om noen som kommer på er hyperalergisk! Helt sykt. Det var jeg bestandig drit nervøs for når jeg tok lavprisekspressen fra Oslo-Trondheim-Oslo. Enn om det kom en super alergisk unge eller noe, mindt på fjellet(?) Men, det har heldigvis aldri skjedd, og jeg har tatt bussen flere ganger. (Men, tryggere med tog) Det er sykt at allergiske mennesker blir satt over en bikkje?Seriøst? Anonymous poster hash: 3e905...c8c Hvorfor er det sykt? Anonymous poster hash: e4080...ed6 Jeg syns det er helt normalt at allergier blir tatt hensyn til. Det er Monson som mener at dette er sykt, og jeg lurer på det selv. Kanskje samme type menneske som uffer seg over at man ikke lenger kan åpne peanøtter på fly? Anonymous poster hash: 3e905...c8c HI her. Jeg er enig med det. Men da må det også bli klare retningslinjer på dette og ikke la det bli et sjangsespill for dyreiere å ta buss. Er det ikke lov så er det ikke lov. Greit. Men har man først tillatt dyr på buss kan man IKKE kaste dyr og eier av i tilfelle en allergisk kommer på. Sånt er uhørt. Anonymous poster hash: e35ff...65a Så du mener det er helt greit at folk blir syke bare sånn at du skal komne deg frem??? Interessant. Anonymous poster hash: e4080...ed6 For et teit svar! alle vill jo "komme fram" med eller uten allergi. Påenget er at, det burde være ordentlige retningslinjer for hvordan man skal ha det. Om det er lov å reise med hund på bussen, så burde det ikke være slik at man plutselig kan ende opp på dovrefjell en vinter natt.. Om det plutselig skulle komme en som var allergisk. Da burde det være slik at den som er på først den får reise, den som er så allergisk og kommer på på dovrefjell, de får ta en anna buss. Og ikke sette av den som kom på først med en hund F.eks.. Eller si at det ikke er lov å ha med hund på bussen. Nå var det altså slik at HI snakket om en buss i sentrum av en by, ikke noen langtransportbuss over Dovrefjell. Anonymous poster hash: e4080...ed6
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #25 Skrevet 19. desember 2013 Beklager, men har mer sympati for allergikere enn for dyreeiere, og dette sier jeg som dyreeier selv. Anonymous poster hash: 3e905...c8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå