Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #1 Skrevet 19. desember 2013 Jeg har faktisk ingen. Og jeg er veldig glad for at mine er alle yrkesaktive. Anonymous poster hash: 59a2c...de0
Gjest Skrevet 19. desember 2013 #2 Skrevet 19. desember 2013 Herregud, hva er det for noe tull da? Karma kommer fort, så du er klar over det!
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #3 Skrevet 19. desember 2013 Herregud, hva er det for noe tull da? Karma kommer fort, så du er klar over det! Du syns jeg bør bli straffet fordi jeg er glad for at mine venninner fungere i jobber de trives med? Sært! Anonymous poster hash: 59a2c...de0
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #4 Skrevet 19. desember 2013 Jeg har jobbet som en helt hele livet, i perioder hatt to jobber og siste 12 årene hatt en lederstilling... Men for 4 år siden ble jeg syk, alvorlig syk, og jeg kommer antagelig aldri til å bli 100% frisk igjen. Har en restarbeidsevne på ca 30-40% og er ufør på resten. Du sier altså nå at om jeg hadde vært din venn hadde du ikke hatt medfølelse med min situasjon, men kanskje til og med hadde kuttet meg ut fordi du ikke vil ha uføre venner? Regner egentlig med at du skrev dette innlegget for å provosere frem en hissig diskusjon, men forstår du ikke at du sårer veldig. Det er vel ingen som velger å bli ufør.... Anonymous poster hash: 079b6...655
Gjest Skrevet 19. desember 2013 #5 Skrevet 19. desember 2013 Hva gjør du om ei av venninnene blir ufør da? Eksluderer henne fra livet ditt?
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #6 Skrevet 19. desember 2013 Håper ikke vennene mine tenker som deg. Som sagt over her: karma!!! Anonymous poster hash: 8a9b2...69d
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #7 Skrevet 19. desember 2013 Du er glad for at alle dine venninner er yrkesaktive og trives i jobbene sine. Ikke noe galt i det. Men å sette det opp mot uføre - det sier at noe er alvorlig galt med deg, HI! Jeg elsker jobben min - virkelig elsker den, og jeg er fordømt god i yrket mitt også. Jeg har brukt 13 år på å komme dit jeg er i dag, åtte av de årene til utdanning. Og nå må jeg slutte å jobbe pga helsen. Kanskje du, HI, er den av mine "venninner" som har kuttet meg ut siste året fordi det ble for slitsomt å ha en venninne som ikke lenger "passet inn"? I så fall er jeg inderlig glad for det! Anonymous poster hash: df901...ccf
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #8 Skrevet 19. desember 2013 Jeg hadde ingen venninner som var uføre eller gikk på aap før for to år siden, da jeg selv ble akutt kjempesyk. Er noe bedre nå, men vet ikke om jeg noen gang vil kunne jobbe fullt Pass deg for å være for selvgod, plutselig snur livet. Vær heller dypt takknemlig for at du fungerer normalt, og prøv å ha medfølelse for oss som har mistet det å bare ha et normalt liv. Å bli sett ned på er litt som å få strødd salt på såret. Anonymous poster hash: ecd35...8e9
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #9 Skrevet 19. desember 2013 Jeg har faktisk ingen. Og jeg er veldig glad for at mine er alle yrkesaktive. Anonymous poster hash: 59a2c...de0 Ei skolevenning som har ME. Jeg kan forsikre deg om at dette er ei som hadde mange ønsker for arbeidslivet og høye ambisjoner. Hun finns ikke lat. Jeg håper hun blir friskere slik at hun kan ut i arbeidslivet. Jeg er glad for at ingen andre av vennene mine er uføre, men ikke fordi det ville vært flaut for meg. Jeg ønsker det beste for dem, og å være ufør er ikke noe å hige etter(men takk og pris for at det sikkerhetsnettet finnes!) Anonymous poster hash: e6381...1cb
Katteskinnet Skrevet 19. desember 2013 #10 Skrevet 19. desember 2013 Ja. Ei som ble ung ufør uten fullført skolegang (Synd, for hun er lynende intelligent og kunne gjort det stort) og ei som ble ufør i voksen alder. Jeg måler ikke vennskap utifra helse eller jobb. Jeg har venner fra "lavstatus"yrker og venner med mastergrad. Felles for dem alle er at de er intelligente og sympatiske mennesker jeg deler interesser med.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 19. desember 2013 #11 Skrevet 19. desember 2013 Ja, en av mine beste venner er dessverre ufør. Min far er også det, men han er ikke venninna mi da.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #12 Skrevet 19. desember 2013 Nei, jeg kjenner faktisk ingen som er uføre. Tror dette går igjen i litt andre kretser enn jeg henger i. Anonymous poster hash: 10a65...469
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #13 Skrevet 19. desember 2013 Nei, jeg kjenner faktisk ingen som er uføre. Tror dette går igjen i litt andre kretser enn jeg henger i. Anonymous poster hash: 10a65...469 Hehe... Du vet at det kan skje med hvem som helst, ikke sant? Venninnen min var advokat, og er i dag ufør. Er det en bra nok "krets" for deg? Huff, blir kvalm av slike som deg. Anonymous poster hash: 07368...797
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #14 Skrevet 19. desember 2013 Ja, flere, også meg inkludert. Jeg har også mange år i yrkeslivet og før jeg ble alvorlig syk, så jobbet jeg langt over full stilling..jeg hadde store planer og mange drømmer.. Men man kan heldigvis ikke forutse livet sitt, ei heller bestemme hvordan man skal ende opp.. det vil du forstå den dagen din verden og dine drømmer raser sammen.. Før den tid, kan man ikke forvente at du HI, skal forstå så veldig mye Anonymous poster hash: 5e6b3...126
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #15 Skrevet 19. desember 2013 Nei, jeg kjenner faktisk ingen som er uføre. Tror dette går igjen i litt andre kretser enn jeg henger i. Anonymous poster hash: 10a65...469 Hehe... Du vet at det kan skje med hvem som helst, ikke sant? Venninnen min var advokat, og er i dag ufør. Er det en bra nok "krets" for deg? Huff, blir kvalm av slike som deg. Anonymous poster hash: 07368...797 Ja, det vet jeg. Men at det kan skje hvem som helst betyr ikke at det har skjedde min krets. Hva er det å bli kvalm av egentlig?? Anonymous poster hash: 10a65...469
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #16 Skrevet 19. desember 2013 Nei, jeg kjenner faktisk ingen som er uføre. Tror dette går igjen i litt andre kretser enn jeg henger i. Anonymous poster hash: 10a65...469 Hehe... Du vet at det kan skje med hvem som helst, ikke sant? Venninnen min var advokat, og er i dag ufør. Er det en bra nok "krets" for deg? Huff, blir kvalm av slike som deg. Anonymous poster hash: 07368...797 Ja, det vet jeg. Men at det kan skje hvem som helst betyr ikke at det har skjedde min krets. Hva er det å bli kvalm av egentlig?? Anonymous poster hash: 10a65...469 "Tror dette går igjen i litt andre kretser enn jeg henger i" er det en hentydning til noe temmelig ufint. Anonymous poster hash: 07368...797
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #17 Skrevet 19. desember 2013 Nei, jeg kjenner faktisk ingen som er uføre. Tror dette går igjen i litt andre kretser enn jeg henger i.Anonymous poster hash: 10a65...469 Hehe... Du vet at det kan skje med hvem som helst, ikke sant?Venninnen min var advokat, og er i dag ufør. Er det en bra nok "krets" for deg?Huff, blir kvalm av slike som deg.Anonymous poster hash: 07368...797 Ja, det vet jeg. Men at det kan skje hvem som helst betyr ikke at det har skjedde min krets. Hva er det å bli kvalm av egentlig??Anonymous poster hash: 10a65...469 "Tror dette går igjen i litt andre kretser enn jeg henger i" er det en hentydning til noe temmelig ufint. Anonymous poster hash: 07368...797 Ja vel. Men det er jo helt sant. Anonymous poster hash: 10a65...469
Ladybird2014 Skrevet 19. desember 2013 #18 Skrevet 19. desember 2013 Ja, for i d finere kretser blir man ikke rammet av alvorlig sykdom... Skam deg!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #19 Skrevet 20. desember 2013 Før kjente jeg ingen som var ufør. Men så ble jeg syk og ufør selv... Dessverre må jeg vel si at samtlige av mine gamle "venner" kuttet meg ut, jeg passet plutselig ikke inn hos dem lenger. Nå er stort sett alle mine venner ufør eller de har på et eller annet tidspunkt i livet slitt med helsa. Og merkelig nok trives jeg bedre med disse vennene, de stiller opp for meg uansett hva det skulle være (Nå sier jeg ikke at friske mennesker ikke gjør det, men mine gamle venner gjorde ikke ) Anonymous poster hash: 2484b...2d2
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #20 Skrevet 20. desember 2013 Jeg har ingen uføre venninner, og jeg selv har vært en skikkelig arbeidsnarkoman. Nå er livet mitt plutselig snudd på hodet. Jeg er sykmeldt pga jeg er full av sorg og hat. Dette pga en sykehustabbe tok livet av barnet mitt. Og jeg skal love deg at dette her ikke er noe ferieliv... Håper jeg ikke blir ufør, men å jobbe klarer jeg ikke å gjøre på lenge. Så vokt dine ord, plutselig en dag kan noe skje deg. Det er det desverre ingen garanti mot. Anonymous poster hash: 393d9...cfd
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #21 Skrevet 20. desember 2013 Jeg er også glad for at ingen av mine venninner er uføre, rett og slett fordi jeg er glad for at venninnene mine er friske og ikke har det vondt. Det betyr ikke at de ikke ville vært venninnene mine hvis de ble uføre, for det ville de, men da ville jeg blitt lei meg, på vegne av dem, fordi de var så syke at de ikke har mulighet for å jobbe. Jeg vil jo ikke at venninnene mine skal ha det vondt. Anonymous poster hash: c4803...4bb
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #22 Skrevet 20. desember 2013 Det går jo igjen i visse kretser, ingen tvil om det. Etter jeg ble syk, meldte jeg meg inn i MS forbundet, og ble med i omgangsgruppa der. Temmelig mange i den kretsen min er uføre, det kan jeg nok ikke legge skjul på. Av de på jobben, mine kollegaer, er ingen uføre, men det sier jo seg nesten selv, det også, eller hva? Har ei barndomsvenninne, som er sykemeldt, arbeidsforholdet hennes avsluttet, hun kommer nok til å få uførepensjon ganske snart. Da blir vi med tid og stunder to uføre i samme krets, meg som MS syk, og hun som skadd etter en alvorlig ulykke. Tror ikke det har noe med klassen vi gikk i å gjøre, tror du? Anonymous poster hash: 585ca...3ce
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #23 Skrevet 20. desember 2013 Nei Anonymous poster hash: 1f5eb...5de
Miamimom Skrevet 20. desember 2013 #24 Skrevet 20. desember 2013 Nei, ingen. Har en kollega som er 20% ufør og en tante som er 50% ufør. Flere av mine beste venner har vært/ er rammet av kreft, men per nå er de ikke uføre.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #25 Skrevet 20. desember 2013 I finere kretser er jo ikke fruene avhengig av å jobbe, og om de blir alvorlig syke, registrerer de seg jo ikke som uføre, men fortsetter å snylte på mannen sin. Og så baker de cupcakes og gir venninnene sine litt healing innimellom, mens de serverer det nyeste innen hvit te. Anonymous poster hash: 2a7a3...394
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå