Gjest Helle_Høygir Skrevet 19. desember 2013 #1 Skrevet 19. desember 2013 Dobbel ladning lemon curd står til avkjøling nå og forventes å være perfekt innen frokost imorgen! Da mangler det bare å lage vaniljemuffins, hule ut og fylle med curd også toppe med sitronkremfrosting! Jommen sa jeg fredagselsk!
Gjest Helle_Høygir Skrevet 19. desember 2013 #3 Skrevet 19. desember 2013 jeg er litt hekta på curd om dagen og det bakverket der har surret i hodet litt, så må testes! I tillegg suser det rundt tanker om en makron fylt med peppermynte - må tenke litt mer før jeg fyrer opp kitchen aiden. Julefrokosten blir nystekt hjemmebakt loff etter mors oppskrift og curd så langt øyet rekker!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 20. desember 2013 #4 Skrevet 20. desember 2013 Blir du lei, kan du godt sende noen i posten til meg.
weihnachtmarkblomstre Skrevet 20. desember 2013 #5 Skrevet 20. desember 2013 Curd tror jeg må på må-prøves-lista-2014! Har du en god oppskrift å dele?
Light of my life Skrevet 20. desember 2013 #6 Skrevet 20. desember 2013 Åh yum, ELSKER lemon curd! Har faktisk i fryseren.... mulig må lage vaniljemuffin ila helgen da Selv har jeg kost meg med å lage søte nisse cacepops i dag. Og en himmelsk hvit sjokoladefrosting som skal toppe kokos-macron-cupcakes i morgen. JulJulJul Hurra Nå sitter jeg å samler litt krefter før mini skal hentes i bhg. merkelig hvordan en positiv gravitest plutselig utløser masse symptomer og totalt utslitthet.... ...klager ikke altså!
frk Nilsen Skrevet 20. desember 2013 #7 Skrevet 20. desember 2013 Dobbel ladning lemon curd står til avkjøling nå og forventes å være perfekt innen frokost imorgen! Da mangler det bare å lage vaniljemuffins, hule ut og fylle med curd også toppe med sitronkremfrosting! Jommen sa jeg fredagselsk! Lemoncurd you`r my kinda a girl
Gjest Helle_Høygir Skrevet 20. desember 2013 #8 Skrevet 20. desember 2013 Gode ting er som skapt for å deles - så klart jeg kan gi bort curd oppskriften min! Har lagd den ganske mange ganger nå og har til gode (dunderbanke i bordet) at den går i søpla. Forøvrig funka baksten med noen anmerkninger: Muffinsformene kjøpt på rema av merke møllerens passion for baking type rosa - muffinsene klistrer seg til forma.. Oppskrift fulgt til punkt og prikke, kakepinne brukt og de var perfekt stekt, så da burde de slippe lett. Jeg velger å skylde på forma og ikke meg selv! Frostingen - det stod pisk i 1 minutt etter at du har oppi sitron og philadelphia - note to self- forbered deg bedre for det tok mer enn 1 min å få ut all osten og innen da har kremen begynt å skille seg! Den smakte ikke vondt, langt deri fra, men hvis jeg skulle vært skikkelig nøye, så hadde den gått i søpla. Jeg slang sammen et parti sitronmakroner også - de burde vært stekt i 1-2 minutter til- da hadde skorpen vært perfekt. Men alt i alt en fredag med curd er god åkke som, så jeg sier "when life gives you lemons - you make curd! "
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå