Gå til innhold

Fredagselsk på forskudd

Anbefalte innlegg

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Dobbel ladning lemon curd står til avkjøling nå og forventes å være perfekt innen frokost imorgen!

Da mangler det bare å lage vaniljemuffins, hule ut og fylle med curd også toppe med sitronkremfrosting!

Jommen sa jeg fredagselsk!

Videoannonse
Annonse
Gjest Helle_Høygir
Skrevet

jeg er litt hekta på curd om dagen og det bakverket der har surret i hodet litt, så må testes! I tillegg suser det rundt tanker om en makron fylt med peppermynte - må tenke litt mer før jeg fyrer opp kitchen aiden.

Julefrokosten blir nystekt hjemmebakt loff etter mors oppskrift og curd så langt øyet rekker!

Skrevet

Blir du lei, kan du godt sende noen i posten til meg. ;)

Skrevet

Curd tror jeg må på må-prøves-lista-2014! Har du en god oppskrift å dele?

:jepp:

Skrevet

Åh yum, ELSKER lemon curd! Har faktisk i fryseren.... mulig må lage vaniljemuffin ila helgen da ;)

Selv har jeg kost meg med å lage søte nisse cacepops i dag. Og en himmelsk hvit sjokoladefrosting som skal toppe kokos-macron-cupcakes i morgen. JulJulJul  :tree: Hurra :)

Nå sitter jeg å samler litt krefter før mini skal hentes i bhg. merkelig hvordan en positiv gravitest plutselig utløser masse symptomer og totalt utslitthet.... :huh: ...klager ikke altså!  :hjertesmil:

Skrevet

Dobbel ladning lemon curd står til avkjøling nå og forventes å være perfekt innen frokost imorgen!

Da mangler det bare å lage vaniljemuffins, hule ut og fylle med curd også toppe med sitronkremfrosting!

Jommen sa jeg fredagselsk!

Lemoncurd   :wub:   you`r my kinda a girl 

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Gode ting er som skapt for å deles - så klart jeg kan gi bort curd oppskriften min! Har lagd den ganske mange ganger nå og har til gode (dunderbanke i bordet) at den går i søpla.

Forøvrig funka baksten med noen anmerkninger:

Muffinsformene kjøpt på rema av merke møllerens passion for baking type rosa - muffinsene klistrer seg til forma.. 

Oppskrift fulgt til punkt og prikke, kakepinne brukt og de var perfekt stekt, så da burde de slippe lett. Jeg velger å skylde på forma og ikke meg selv!

Frostingen - det stod pisk i 1 minutt etter at du har oppi sitron og philadelphia - note to self- forbered deg bedre for det tok mer enn 1 min å få ut all osten og innen da har kremen begynt å skille seg!

Den smakte ikke vondt, langt deri fra, men hvis jeg skulle vært skikkelig nøye, så hadde den gått i søpla.

Jeg slang sammen et parti sitronmakroner også - de burde vært stekt i 1-2 minutter til- da hadde skorpen vært perfekt.

Men alt i alt en fredag med curd er god åkke som, så jeg sier "when life gives you lemons - you make curd! "

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...